show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:38 #869208 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
flensje klaar:

en dan met alles erop

en half aangesloten

het begon daarna te schemeren, maar heb ook al gestart en de turbo op z'n gemak in laten draaien. daarna een stukje wezen rijden en bevalt eigenlijk best:) hoop wel dat de HKS dumpvalve bij een hogere druk als de huidige 0,5 bar wat meer lawaai gaat maken:D was onderweg naar huis, af en toe wat doortrekken maar hield me toch een klein beetje in omdat er al een tijdje een auto achter me zat; reed het dorp in, ineens wat gesein achter me en vervolgens stop politie in de binnenspiegel. praatje over het hoe en wat met de stoelen en gordels gedaan en ik mocht weer verder rijden:)

nu eff een tankje benzine leegrijden en dan de druk wat opschroeven:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:40 #869210 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er goed uit Anjo. Ben zeer benieuwd naar het geluid.

Heb je abonnement bij de politie in Benschop?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 22:58 #869212 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lijkt er onderhand wel op ja.

morgen ook video's trouwens!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-03-2011 23:00 #869213 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

elpee;172431 schreef : Ziet er goed uit Anjo. Ben zeer benieuwd naar het geluid.

Heb je abonnement bij de politie in Benschop?

NOG niet!:+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
29-03-2011 23:05 #869215 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Kijk aan!!!

Dat klinkt (voor jou alvast letterlijk) een stuk beter, en zoals al gezegd nu elke avond een lekker stuk rijden, houd je de druk tijdens de Elandrun ook op een halve Bar of verhoog je die al voor die tijd naar ca 1 Bar?

En voelt/klinkt de auto/motor nu anders dan met de set-up van vorig jaar?

Wat beeldmateriaal met geluid is natuurlijk helemaal mooi.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 23:16 #869217 door Anjo van den Akker
nja, wat ik van vorig jaar nog meegekregen heb was toen ik al constant kon planken. nu moet ik me echt nog inhouden dus kan er nog niet zo heel veel over zeggen. de nieuwe setup zou theoretisch op alle fronten een forse verbetering moeten zijn.

vind de nieuwe korte schakelgangen iig superrelaxt rijden! door de grotere turbine komt het ding ietsje later op gang; maar verwacht daar weinig problemen mee, moet daar nog wat meer mee gaan spelen.

na het inrijden gaan we als tussenstap naar 0,9 bar; kijken of dat met de originele sproeierbezetting goed gaat, daarna weer wat druk erbij en wat met de sproeiertjes klooien en daarbij heeeul goed de AFR meter in de gaten houden:)

scheelt ook dat er nu een werkende detonatie-feedback is naar de Renix, ook dat geeft iets meer zekerheid:)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-03-2011 23:29 #869221 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat klinkt veelbelovend!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 20:32 #869241 door Anjo van den Akker
opstarten vanaf koude motor
[youtube]zJXO7BFTdi0[/youtube]

klein stukje toeren, let wel; max 0,5 bar laaddruk en de kmteller klopt niet:+
[youtube]Qw_IAEM73RI[/youtube]

op 2200rpm begint hij druk te leveren en op 3700rpm 0,5 bar. vind dat vrij traag. of nja, het komt nog niet met de explosie die ik verwacht had. wellicht dat het anders is als de druk wat hoger geschroefd wordt, anders ga ik overwegen om de standaard nokkenas weer te plaatsen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
30-03-2011 20:41 #869242 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het beest brult weer !!!!!!!!

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-03-2011 20:43 #869243 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Klinkt nou al goed :p
Ik hou ervan als auto's lekker door pruttelen tijdens het uitrollen, lekkah pittig!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC