show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 19:56 #868877 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hij rijd, maar heb nog wel wat problemen. ding bouwt geen turbodruk op... 2x heel even 0,5 bar gehad, ging toen heel even als een raket:D

to be continued:bla: zit even zonder ide?en van/voor mogelijke oorzaken, kan nog steeds zijn dat de turbo zelf fubar is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-03-2011 20:25 #868881 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wastegate die continu open staat misschien?

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 20:27 #868882 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Alle slangen er goed op?
Voldoende vacuum in de onderdrukslangen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-03-2011 20:28 #868883 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
daar lijken de symptonen erg naar, maar die zit gewoon dicht.

de 2x dat ik laaddruk had, klonken ook "normaal"., verder is er zodra je gas geeft en de turbo in zou moeten komen om druk op te bouwen een hard gekrijs te horen en dus geen druk, dat zou een lekkage in het IC circuit kunnen betekenen, maar als ik daar extern lucht op zet en met m'n hand de inlaat van de turbo afsluit blijft de druk vasthouden tot ik m'n hand weghaal.

alle "normale" zaken als slangen en de wastegate heb ik gelijk gecontroleerd, daar zit het niet in.
morgen verder zoeken, als m'n hoofd er weer naar staat:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2011 00:00 #868896 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Succes met slapen dan. Dat zou mij niet makkelijk lukken iig :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 12:59 #868918 door Anjo van den Akker
hm, heb ik geen moeite mee;)

vanmorgen begonnen met het demonteren van de turbo, ging prima. tot ik het laatste moertje (waar je toevallig ook het lastigste bij kan) dol draaide... nu mag ik dus een poging gaan wagen om turbo incl het spruitstuk als geheel te demonteren en dat is geen pretje, aangezien ik alles eromheen gebouwd heb. en om het n?g mooier te maken, sta ik te klooien in de regen :snif:

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-03-2011 13:07 #868920 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zwaar balen dus, hopelijk kom je er snel achter waar het probleem nu precies zit.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 14:25 #868926 door Anjo van den Akker
wat 'n drama om turbo + spruitstuk als geheel weg te halen zeg:D met die 2 als losse delen schroef je alles er zo op maar in dit geval...

inlaatspruitstuk lossen en 1,5 cm van de kop af schuiven, spruitstuk helemaal losschroeven. dan voorste motorsteunen los en de motor 2,5cm omhoog krikken en toen kwam het spul pas van de draadeinden af!

nu eerst even de ijspegel onder m'n neus weg laten smelten en de handjes weer op kamertemperatuur, dan weer verder

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-03-2011 17:16 #868938 door Anjo van den Akker
ben er inmiddels achter wat 't probleem is, de turbineas raakt de huizen.. komt daardoor niet op het toerental om druk op te bouwen en verklaard gelijk het gekrijs dat ik hoorde.

na wat telefonisch beraad met Jelmar is/wordt er een gloedjenieuwe GT2560R besteldyeehaa!
afhankelijk van de schade aan de schoepen en huizen overweeg ik ook om deze turbo op te knappen, in eerste instantie als backup maar er is een aanzienlijk grote kans dat hij straks ook op een volgend projectje te vinden is:yesyes:

morgen onder de kap alles afmonteren dat de nieuwe turbo erop zetten plug & play is en waarschijnlijk begin volgende week weer starten...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2011 17:39 #868940 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, ik zal heus niet de enige zijn, maar hoe is dat in godsnaam mogelijk dan? Is die buis origineel of heb jij die erop gezet? Welke buizen zijn het...
Hoe kan dat nu gebeuren!

Kortom, ik snap er geen jota van, het enige wat ik begrepen heb is dat je weer kosten zal gaan maken!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC