Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;152594 schreef : nja er is iig al 900 euro budget voor dan, dat scheelt al weer:)
overigens; ik geef de voorkeur aan de busjes van een CVT as gezien die massief zijn. kunnen we C-clips gebruiken voor de borging op de assen zelf of daar ook weer wat anders voor verzinnen.
evt niet gewoon 244 as als voorbeeldje voor formaatsindicatie kruiskoppelingen + asdiam en de rest zelf bouwen?
Erik;152595 schreef : 1. Ik zou kijken of er auto's zijn die nog veel aanwezig zijn met achterwielaandrijving en waarvan de aandrijfas goedkoop is.
2. Ik zou kijken of daarin toevallig niet dezelfde vertanding wordt gebruikt.
3. Ik zou kijken welke as het makkelijkst aanpasbaar is
Natuurlijk moeten ze de kracht kunnen weerstaan.
Ik ben dus zelf al wel her en der aan het kijken geweest. De assen van de 200-serie zijn nog veel voorhanden en ook kunnen zij het koppel goed aan (normaal zit de versnellingsbak er namelijk v??r en in z'n eerste versnelling moet de as dus veel koppel aan kunnen). Daarnaast zijn deze assen heel goed te reviseren. De prijzen van nieuwe kruisstukken liggen zo tussen de 10 en 20 euro per stuk. Wanneer je dus een oude afgeragde as pakt, kun je die gewoon voor een schrale 30 euro gereviseerd hebben
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het is behoorlijk gehard staal en daar worden de beitels niet vrolijk van in de draaibank:D
voornaamste nadeel van de handbakassen vind ik juist die borging; als de bout faalt is gelijk je spline-verbinding naar de hel omdat hij door de driedeling kans krijgt om over de vertanding heen te schieten, bij de massieve bussen een CVT asje heb je dat gedoe niet.
als er echter een schuifstuk op komt (wat wel een voordeel is! bij montage/demontage!) dan moet je wel een vaste verbinding creeren op de prise-assen anders krijg je rare taferelen tijdens het rijden:D
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;152687 schreef : slijpen, en afwerken op de draaibank.
het is behoorlijk gehard staal en daar worden de beitels niet vrolijk van in de draaibank:D
voornaamste nadeel van de handbakassen vind ik juist die borging; als de bout faalt is gelijk je spline-verbinding naar de hel omdat hij door de driedeling kans krijgt om over de vertanding heen te schieten, bij de massieve bussen een CVT asje heb je dat gedoe niet.
als er echter een schuifstuk op komt (wat wel een voordeel is! bij montage/demontage!) dan moet je wel een vaste verbinding creeren op de prise-assen anders krijg je rare taferelen tijdens het rijden:D
Hmmm, gewoon zorgen dat je die bout met loctite vastzet........
@ laatste puntje:
Inderdaad, maar datzelfde probleem kun je ook hebben met de standaard aandrijfassen. Wanneer je hem met veel roest ertussen monteert, gaat de splinesverbinding na een bepaalde tijd weer los staan. Resultaat is een as die er van ??n kant af loopt. Neem van mij aan dat je dat ook niet mee wilt maken........dat geeft een GEKLAPPER in je tunnel............:nono:
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
groot verschil is dat de CVT as dus LOS op de vertanding zit, alleen 1 kant op geduwd wordt door een veer.
dat zijdelingse boutje etc is niet veel soeps inderdaad, maar altijd nog beter dan los rammelende splines...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ff de tuinslang ertegenaan en de velgen zijn weer schoon, maar die dingen schoonhouden heeft op dit moment wel zo ongeveer de laagste prioriteit.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
met grote dank aan Diede voor een spoedcursusje polyester en aanverwanten, heb wel gemerkt dat je je lelijk kan vergissen in hoeveel werk ergens in gaat zitten als je met dit soort troep moet werken en schoon werken is er al helemaaaal niet bij:wtf:.
ohja, er ligt al een halve week wat achterin de 343 waar binnenkort ook wat mee gaat gebeuren:)