Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
het is dan nog een turbomotor ook, waarbij het koppel/vermogen vrij hard in komt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;152475 schreef : heb daar al wat dingetjes voor bedacht, maar Erik is ook nog steeds bezig met die krengen van Reco-prop en ik wil straks niet 2 onverwoestbare assen voor een handbak hebben liggen:+
tot nog toe heb ik met de 3000km pas 1 aandrijfas naar de hel geholpen, valt bijzonder mee dus. niet al teveel met de koppeling kloten scheelt enorm in de levensduur.
En RecoProp is nu gestopt met de onderhandelingen. Ze maken het geld terug over en na een jaar zij we helemaal, maar dan ook helemaal niks opgeschoten!
Maar de ik heb het al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen.
Benodigdheden:
- Cardanas van 240/244
- Nieuwe kruisstukken
- Splinesbusjes van 340 (handbak)
Ten eerste moeten er twee verloopflenzen worden gemaakt. In deze flenzen worden de originele (ingekorte) splinesbusjes ingelast. Aan de andere kant van deze flenzen moet de bestaande kruiskoppeling worden vastgebout.
Vervolgens is het een kwestie van de cardanas op twee punten inkorten. Daarnaast moet er een extra ophangpunt worden gemaakt in de tunnel en klaar is Kees! Totale kosten: 90 euro excl. draaiwerk.
- V300 register
- Verbannen
-
Wel een WCexperience met die Recoprop gasten btw. Zuigt echt zo, veel tijd aan kwijt met 0 resultaat...
- V300 register
- Verbannen
-
Ovlov 3.6L;152547 schreef : En RecoProp is nu gestopt met de onderhandelingen. Ze maken het geld terug over en na een jaar zij we helemaal, maar dan ook helemaal niks opgeschoten!
Maar de ik heb het al helemaal uitgedacht hoe ik het ga doen.
Benodigdheden:
- Cardanas van 240/244
- Nieuwe kruisstukken
- Splinesbusjes van 340 (handbak)
Ten eerste moeten er twee verloopflenzen worden gemaakt. In deze flenzen worden de originele (ingekorte) splinesbusjes ingelast. Aan de andere kant van deze flenzen moet de bestaande kruiskoppeling worden vastgebout.
Vervolgens is het een kwestie van de cardanas op twee punten inkorten. Daarnaast moet er een extra ophangpunt worden gemaakt in de tunnel en klaar is Kees! Totale kosten: 90 euro excl. draaiwerk.
Ik zie een groupbuy! :worship:
- V300 register
- Verbannen
-
Vermilion;152578 schreef : Ik zie een groupbuy! :worship:
Ik zat er al aan te denken om het bedrijf "Van de Akker Custom Car Parts" afdeling "Beunage en Tjoening" het draaiwerk te laten doen
Wanneer ik weer tijd heb (over 2 weken) neem ik hierover weleens contact op!
- J. Ruiter
- Verbannen
-
klinkt als een titel voor een nieuwe serie van discovery channel..:humor:Ovlov 3.6L;152588 schreef : "Van de Akker Custom Car Parts" afdeling "Beunage en Tjoening"
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens; ik geef de voorkeur aan de busjes van een CVT as gezien die massief zijn. kunnen we C-clips gebruiken voor de borging op de assen zelf of daar ook weer wat anders voor verzinnen.
evt niet gewoon 244 as als voorbeeldje voor formaatsindicatie kruiskoppelingen + asdiam en de rest zelf bouwen?
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
2. Ik zou kijken of daarin toevallig niet dezelfde vertanding wordt gebruikt.
3. Ik zou kijken welke as het makkelijkst aanpasbaar is
Natuurlijk moeten ze de kracht kunnen weerstaan.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ik denk eigenlijk zelfs dat we die recoprop dingen misschien nog kunnen gebruiken, als we een manier van lagering op het midden kunnen verzinnen wat naar de tunnel gemonteerd wordt.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-