show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-08-2010 19:50 #842143
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Anjo, als je een "fillet" wil zetten tussen klokkenbak en dashboard kan ik je Fiber-Filler aanraden. Glasvezelplamuur dus. Dat is een stuk harder en sterker dan standaard plamuur, en zal dus ook iets minder snel scheuren.
Als je het hele zooitje zowiezo nog met glasvezel + poly gaat doen (voor sterkte/gladheid/weetikveel), raad ik je zowiezo aan om een filletje in de scherpe hoeken te zetten, zeg maar een "kitrandje" van pakweg een cm. Glasvezel gaat namelijk alleen onder dwang (== bijv. met vacuum of onder druk) haaks de bocht om, en verliest dan veel van zijn sterkte. Een klein bochtje is veel beter om uit het handje te doen, en het is ook nog eens veel sterker
[edit] Roze pluche FTW!!! Zoals deze pc:
Credits voor deze bijzonder knuffelige nerderigheid voor Terw_Dan, van Tweakers.net
Als je het hele zooitje zowiezo nog met glasvezel + poly gaat doen (voor sterkte/gladheid/weetikveel), raad ik je zowiezo aan om een filletje in de scherpe hoeken te zetten, zeg maar een "kitrandje" van pakweg een cm. Glasvezel gaat namelijk alleen onder dwang (== bijv. met vacuum of onder druk) haaks de bocht om, en verliest dan veel van zijn sterkte. Een klein bochtje is veel beter om uit het handje te doen, en het is ook nog eens veel sterker
[edit] Roze pluche FTW!!! Zoals deze pc:
Credits voor deze bijzonder knuffelige nerderigheid voor Terw_Dan, van Tweakers.net
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 11:56 #842157
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
uitbreiding op de huidige RVS uitlaatlijn:
div 3" haakse lasbochten, recht 3" stuk, verloopstukken 3">2,5" div bochten (90gr en 45gr) 2,5" etc.
voor de nieuwe 3" downpipe + aansluiting op huidige RVS uitlaatlijn dus. de rest is voor de cardanbocht etc.
nieuwe einddemper, met 2,5" aansluiting.
formaats indicatie, bijna net zo groot als een dvd:+
uitlaat blijft in 't begin wel sidepipe tot de bouw-rook eruit is, dan ga ik pas met de einddemper aan de gang. brullen met die spullen!!
div 3" haakse lasbochten, recht 3" stuk, verloopstukken 3">2,5" div bochten (90gr en 45gr) 2,5" etc.
voor de nieuwe 3" downpipe + aansluiting op huidige RVS uitlaatlijn dus. de rest is voor de cardanbocht etc.
nieuwe einddemper, met 2,5" aansluiting.
formaats indicatie, bijna net zo groot als een dvd:+
uitlaat blijft in 't begin wel sidepipe tot de bouw-rook eruit is, dan ga ik pas met de einddemper aan de gang. brullen met die spullen!!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:00 #842158
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wel even poedercoaten
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:01 #842159
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Handig als de einddemper verstopt zit, kun je er gewoon ff met je hand in...:+
Is deze uitlaat qua diameter straks groter als de huidige, en betekend dit ook nog een verschil voor wat betreft het uiteindelijke vermogen van de motor?
Het zal dan zeker straks ook wel iets rustiger worden in de auto, nu zit er alleen een middendemper onder toch?
Is deze uitlaat qua diameter straks groter als de huidige, en betekend dit ook nog een verschil voor wat betreft het uiteindelijke vermogen van de motor?
Het zal dan zeker straks ook wel iets rustiger worden in de auto, nu zit er alleen een middendemper onder toch?
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:06 #842160
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
uitlaat is nu met 1 demper eigenlijk perfect!!
stil onder 3300rpm, daarboven begint hij wat te brullen.
echter; zodra je boven de 3300rpm komt, zit ik volledig in de resonantie en op de snelweg is dat dus gruwelijk irritant, de bijrijder hoort echter gewoon een mooie brul en buiten de auto schijnt het ook gewoon een fatsoenlijk geluidje te zijn; speels maar niet overdreven.
door de resonantie ga ik gewoon weer naar achteren en no way dat ik daar een zielig 2,5" pijpje uit laat steken:+
downpipe wordt 3" en verloopt vlak onder de tunnel naar 2,5" wat het eerst al was.
ik verwacht er geen vermogenwinst mee maar door de oversized downpipe moet er in technisch gezien wel n?g meer flow gerealiseerd zijn op deze manier, turbo wordt dus nog minder tegengewerkt om op te spoelen.
of deze einddemper blijft weet ik eerlijk gezegd ook nog niet, ding is gigantisch als je hem onder de kont hangt:+ toch vind ik hem stiekem ook wel vet, subtiel is niet echt m'n ding en std look al h?lemaaaaaaaaal niet!!!
stil onder 3300rpm, daarboven begint hij wat te brullen.
echter; zodra je boven de 3300rpm komt, zit ik volledig in de resonantie en op de snelweg is dat dus gruwelijk irritant, de bijrijder hoort echter gewoon een mooie brul en buiten de auto schijnt het ook gewoon een fatsoenlijk geluidje te zijn; speels maar niet overdreven.
door de resonantie ga ik gewoon weer naar achteren en no way dat ik daar een zielig 2,5" pijpje uit laat steken:+
downpipe wordt 3" en verloopt vlak onder de tunnel naar 2,5" wat het eerst al was.
ik verwacht er geen vermogenwinst mee maar door de oversized downpipe moet er in technisch gezien wel n?g meer flow gerealiseerd zijn op deze manier, turbo wordt dus nog minder tegengewerkt om op te spoelen.
of deze einddemper blijft weet ik eerlijk gezegd ook nog niet, ding is gigantisch als je hem onder de kont hangt:+ toch vind ik hem stiekem ook wel vet, subtiel is niet echt m'n ding en std look al h?lemaaaaaaaaal niet!!!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:41 #842161
door Anjo van den Akker
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:50 #842162
door V300 register
Daar zal denk ik ook onder de 3300rpm een flinke bak herrie uitkomen. Lijkt mij niet prettig om dat constant aan te horen (zeker niet op de snelweg). Maar met die Kicker audio-installatie kan je dat een beetje verdoezelen.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 12:53 #842163
door V300 register
Fartcan ftw:D
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-08-2010 13:51 #842165
door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dikke jdm uitlaat 
Daar gaat een behoorlijk brulletje vanaf komen
Daar gaat een behoorlijk brulletje vanaf komen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-08-2010 14:38 #842169
door V300 register
Hehehe hier in Delft reed ook een tijdje een Soeb rond met zo'n maat uitlaat, of misschien zelfs nog wel een maatje groter (formaat cementemmer zegmaar). ICM de standaard bumpers en afgeragde looks, echt te jammer voor woorden. Onder een flink uitgebouwde auto daarentegen... Me likes!
Moderators: Mark Smeets