show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 17:51 #845597 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Waarom dan geen luchtfilter gekocht met 90mm aansluiting en een flexibele slang naar de turbo?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-09-2010 17:56 #845598 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ijdel als ik ben, ik wilde perse een mushroom filter:D

binnenkant van de zuigzijde van de turbo wil ik zo glad mogelijk hebben, de flexibele ribbelslang geeft toch wel weer flink wat wervelingen = trager opspoelen. in het kader van alle kleine beetjes helpen wil ik het ding dus het liefste direct op de turbo kunnen schroeven, mja daarvoor is hij eigenlijk net niet perfect gepositioneerd... zal vast wel goedkomen, hou het voorlopig even als een van de dingen die ik later ga doen als het meeste weer in de motorruimte zit.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-09-2010 18:04 #845599 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ah, nu snap ik in ieder geval wat je bedoelt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 17:03 #846039 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vandaag het rvs spul terug gehad en ik ben op z'n zachtst gezegd not amused.

de flenzen blijken van een of andere vernikkelde staalsoort te zijn, en zijn deels opgelost/aangetast in het beitsbad; hierdoor heeft alles niet de finish die het zou moeten hebben, is er 1000L speciale vloeistof dat afgevoerd moest worden ?n is m'n spruitstuk in zijn geheel onbruikbaar geworden.

ga nog achter een refund aan bij de leverancier, wordt lastig aangezien ik hem verbouwd heb, maar het artikel is simpelweg niet verkocht volgens omschrijving en daarmee hoop ik toch wel een kans te maken om iig een deel van de ruim 500 euri die hiermee verkloot is terug zien te krijgen.

foto's, duidelijk is te zien dat de overgangslassen tussen spruitstuk en buiswerk grotendeels verdwenen zijn, dat de flens ruim 4mm dunner is geworden, en de bevestigingsgaten ruim 2x zo groot.


















volgende stap is lastig, nieuwe spullen bestellen + nieuw spruitstuk en alle toebehoren maken ben ik zo 2 maanden mee verder met de beperkte tijd die ik heb, en dan is het "ijstijd" en veel te koud om wat te monteren naast het huis. ik denk dat ik er op korte termijn een standaard 1.4 of 1.7 blok in knutsel, dan kan het ding tenminste weer eens van z'n plek af. volgend jaar ga ik dan op m'n gemak hier weer mee verder, mogelijk met n?g meer andere aanpassingen. en misschien wel in een iets andere volgorde

voorlopig zie ik wel waar het schip strand, maar 1 ding is helaas zeker; voorlopig geen BOV geluiden:(:(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 17:10 #846043 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Au, dat is jammer! :( Hopelijk kun je dan nog wat van die kerels terugkrijgen, want dit is echt balen zo

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 17:19 #846048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
F*ckzooi! Wat een tegenvaller. Succes met alle gedoe.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
16-09-2010 17:26 #846051 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Echt super zonde dit zeg, het vorderde juist zo mooi :(

Ik kan me wel voorstellen dat je de boel even flink bij elkaar gevloekt/gescholden hebt.

Hopelijk kun je bij de leverancier van het spruitstuk nog verhaal halen en (een deel) van je geld terug krijgen, als het nu over een paar tientjes ging....

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-09-2010 18:25 #846054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat is inderdaad echt jammer, wordt je niet blij van, al je werk en materiaal naar zijn mallemoer.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:41 #846059 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat is anders even flink balen en idd een behoorlijk backfire in je project :(

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-09-2010 18:44 #846061 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo, dat ziet er smerig uit zeg... :(

Hoe komt het dat ook de lassen zelf weg zijn? Ook opgelost?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD