show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
13-08-2010 14:14 #842661 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die deurpanelen zijn een inspiratie bron :f :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2010 17:57 #842673 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo, downpipe is voorlopig ook klaar.

zat nog behoorlijk te tobben met de reductie van 3" naar 2,5" wat op een V-band flens gelast moest worden, ging totaal niet lekker en die heb ik daarna overnieuw gedaan met een nieuwe flens + reductiestuk:D.
het werd nog erger toen ik wat te enthousiast het flexibele stuk aan zo'n flens vast probeerde te lassen, daar zit ik nu een nieuwe voor te bestellen aangezien die niet meer te redden is:(

nog wel voorlopig weer even werk, hitteschildjes zetten, downpipe afsteunen, wat montagewerk in de motorruimte, RVS olieafscheider fabriceren etc.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2010 19:05 #842675 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wow @ laatste foto! Mooi shot zo met al dat glimmende pijpwerk, en dan de turbo + hemel :)

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2010 22:46 #842696 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Straks heeft die turbo zo weinig tegendruk dat hij al boost geeft bij stationair draaiende motor...

setsunakaede;152402 schreef : Wow @ laatste foto! Mooi shot zo met al dat glimmende pijpwerk, en dan de turbo + hemel :)

Kunst! :D

(jammer dat je je stuurhuis niet even schoongemaakt hebt voor de foto... :+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2010 23:19 #842703 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
is nog van de terugrit van de elandrun:+ was her en der een beetje olie blijven plakken, heb niet alles schoongemaakt.
(en komt nog een aangepast stuurhuis onder met nieuwe hoezen, dus wou me er niet al te druk om maken)

nieuwe stukken flex zijn besteld, ben benieuwd wanneer ze binnen komen. dit keer een variant genomen waar reeds kleine stukjes pijp aan gelast zijn, dan hoef ik daar zelf niet meer mee te tobben:+ en van de week ook nog 2 gele patronen besteld, kan ik daar zachtjesaan ook mee aan de gang.

realiseerde me vandaag tijdens een ouwehoerpraatje met wat maten van me dat er echt nog een t? lange lijst is van spul dat nog aangepakt moet worden, toch lastig om me ergens goed op te focussen op die manier. hou het voorlopig nog maar even bij het motorische gedeelte, dan kan ik in ieder geval weer vrolijk verder met aandrijfassen versplinteren.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-08-2010 01:34 #842717 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Weer een mooi draaibank project er bij: zelf joekels van aandrijfassen draaien uit driedubbel gehard staal ;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2010 13:22 #842746 door Anjo van den Akker
nja, dat aluminium ding tussen koppelingshuis en versnellingsbak is voorlopig nog even het grootste zorgenkindje:+

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2010 13:30 #842747 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Pak een (gelede) as van een andere auto. Pas de lengte aan. Pak de spiebaanbus van de alu-as. Zet deze aan de nieuwe as Bouw wat steunrubbers met lagers in de tunnel en volgens mij moet dat werken voor lange tijd.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2010 13:32 #842748 door Anjo van den Akker
heb daar al wat dingetjes voor bedacht, maar Erik is ook nog steeds bezig met die krengen van Reco-prop en ik wil straks niet 2 onverwoestbare assen voor een handbak hebben liggen:+

tot nog toe heb ik met de 3000km pas 1 aandrijfas naar de hel geholpen, valt bijzonder mee dus. niet al teveel met de koppeling kloten scheelt enorm in de levensduur.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-08-2010 13:35 #842751 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
3000km vind ik weinig voor een aandrijfas. Bij een nieuwe auto is ie dan net de garage uit....

En eh. zoveel goede alu assen zijn er niet meer.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC