show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-08-2010 22:18 #842223 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
't zijn smoke tellers hea:+
contact aan en je wordt verblind:); 't zijn tellers die groen oplichten en 't wordt wit als er iets niet goed gaat (en dat is nog instelbaar ook) oliedruk + temperatuur hebben ook nog eens die functies met een akoestisch signaal. het mooie is nog wel dat ze even een full sweep + kleurtest doen op het moment dat het contact aan gaat:)

@ jeroen, dat is met opzet eerlijk gezegd:D ze zaten al ietsje uit het midden in het voordeel van de onderkant.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 01:02 #842244 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er goed uit, Anjo. Nu nog even stevig vastklussen en afwerken. Houd er trouwens wel rekening mee dat het dash nu uit de auto ligt en dus wat doorhangt. Dat probleem heb ik hier ook, alleen dan nog wat erger omdat ik er flink in heb lopen flexen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-08-2010 18:19 #842283 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ziet er lekker uit Anjo! Straks mooi laten flocken, en dan is 't n?t echt:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 00:24 #842303 door V300 register
qua afwerking voor de meterbak zou ik zelf waarschijnlijk kiezen voor iets in het kader van:

- leer of skai bovenop + zijkanten. Zeker niet spuiten, zelfs niet in totaal mat. Strak oppervlak blijft teveel reflecteren in je ruit!
- front (met de gaten voor de meters) krimplak.

Krimplak is ook mooi voor de bovenkant maar als je dat niet in de vingers hebt krijg je het nooit mooi egaal gerimpeld. het gedeelte rond de klokjes is klein en grillig genoeg voor wat lokale verschillen in de textuur.

Enige moeilijke punt is nog een beetje het voorste randje van de bovenkant. Daar moet dan eigenlijk zo'n stripje op zoals aan de rand van de motorruimte.
Voor de onderkant kun je misschien ook wel zo iets gebruiken, een kunststof of rubber strip met aan 1 zijkant een bol randje. die strip zet je dan uit zicht, zodat je in de hoek alleen het ronde randje ziet zitten.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 16:18 #842348 door V300 register
Ik zou voor de uitlaten liever 2 dubbele bescheiden pijpen zien dan die ene grote :woops:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 18:34 #842358 door V300 register
...En zo zie je maar dat smaken verschillen :yesyes:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
09-08-2010 19:44 #842362 door V300 register

setsunakaede;152075 schreef : ...En zo zie je maar dat smaken verschillen :yesyes:

Gelukkig wel ja! Anders viel er waarschijnlijk weinig te bewonderen op deze wereld :uh-uhh:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-08-2010 22:09 #842440 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

setsunakaede;151955 schreef : Ziet er goed uit, Anjo. Nu nog even stevig vastklussen en afwerken. Houd er trouwens wel rekening mee dat het dash nu uit de auto ligt en dus wat doorhangt. Dat probleem heb ik hier ook, alleen dan nog wat erger omdat ik er flink in heb lopen flexen.

klopt, ik heb voordat ik egon vergeleken met het dash dat nu nog in de blauwe zit en over de volle breedte hangen de uiteinden 2mm door, is dus te verwaarlozen. heb nu eigenlijk ook niets structureels weggehaald dus ik ga er vanuit dat het nog hetzelfde is.

antiekeradio;152018 schreef : qua afwerking voor de meterbak zou ik zelf waarschijnlijk kiezen voor iets in het kader van:

- leer of skai bovenop + zijkanten. Zeker niet spuiten, zelfs niet in totaal mat. Strak oppervlak blijft teveel reflecteren in je ruit!
- front (met de gaten voor de meters) krimplak.

Krimplak is ook mooi voor de bovenkant maar als je dat niet in de vingers hebt krijg je het nooit mooi egaal gerimpeld. het gedeelte rond de klokjes is klein en grillig genoeg voor wat lokale verschillen in de textuur.

Enige moeilijke punt is nog een beetje het voorste randje van de bovenkant. Daar moet dan eigenlijk zo'n stripje op zoals aan de rand van de motorruimte.
Voor de onderkant kun je misschien ook wel zo iets gebruiken, een kunststof of rubber strip met aan 1 zijkant een bol randje. die strip zet je dan uit zicht, zodat je in de hoek alleen het ronde randje ziet zitten.

snap wat je bedoelt qua afwerking maar de hele "structuur" zoals het hele interieur nu heeft gaat er h?lemaal uit. reflecteren van dash e.d. valt bijzonder mee, heb in div auto's gereden/meegereden met een glad dash in carosseriekleur en het is eigenlijk net zo "storend" als de reflecties in je motorkap, je ziet het wel maar daar houd het zo ongeveer wel mee op.

afwerking van de klokkenkast blijft zo; geen kantbies oid rond de meters, dat is geen gezicht op zo'n randje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-08-2010 22:16 #842441 door V300 register

AvdAkker;152160 schreef : klopt, ik heb voordat ik egon vergeleken met het dash dat nu nog in de blauwe zit en over de volle breedte hangen de uiteinden 2mm door, is dus te verwaarlozen. heb nu eigenlijk ook niets structureels weggehaald dus ik ga er vanuit dat het nog hetzelfde is.
(...)

Dat wordt erger naarmate je hem langer uit de auto hebt, afhankelijk van hoe je hem opslaat :(

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-08-2010 22:26 #842600 door Anjo van den Akker
zo; het begin is er. speakerzzz:yesyes:

en vanavond een klein beetje voortgang gemaakt met de downpipe; eerst spruitstuk + turbo etc gemonteerd aan 't blok en even wat passen en meten. eerste stukje is gelast; morgen met frisse moed aan de gang en kijken hoever ik kan komen (als het droog blijft).

1e stuk met de V-band ring is tweezijdig gelast om zo min mongelijk flow-restrictie te krijgen daar de buis daar in geduwd wordt.

helaas daardoor wel kleine O?-bloemkolen (die hier al voor een gedeelte weg zijn geslepen, maar wordt nog beter afgewerkt), maar dat kwam doordat ik de lassen direct na elkaar maakte, met tussentijds afkoelen blijft dat perfect schoon zonder backinggas!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC