show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 19:17 #841067
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat had in principe ook gekund ja maar daarmee van rvs naar staal koppelen lijkt me niet echt ideaal
nog meer fotoooowz:D
de spruitstuksteun;
sterk genoeg om zoveel mogelijk gewicht van de cylinderkop af te halen, straks icm de nog te fabriceren downpipesteun al helemaal voldoende.
bovenaanzichtje;
en met het eerste 3" bochie eraan vast:D
die kan ook als sidepipe of misschien zelfs recht omhoog met een gaatje door de motorkap:+
en nog ff een kort fotooverzichtje wat ik hierna met het blok uit ga vreten, sommige items waren al bekend.
nieuwe sinterplaat, sterkere koppakking, sterkere spruitstukpakking, bougies die 1bar+ boost aan kunnen en een high-flow brandstoffilter.
versterkte distributieketting en wat spul van Pipercams; scherpere nokkenas, verstelbare poelie, en hoge lift klepveren
en de nieuwe HKS dumpvalve, ik ben helemaal gek van het geluid die deze dingen maken dus het MOEST er wel op komen:)
en het is geen taiwanese troep maar het echte spul;)
dan zijn er nog de 4pots wilwood remklauwen die ik voor de voorkant besteld had
nu bleek dat ze echter zoals op de foto veeeeel beter op de cosworth schijven pasten, nu ben ik van plan om 6pots klauwen te bestellen voor de voorkant:)
nu voorlopig weer verder met het saaie werk, spullen bestellen enzo.
nog meer fotoooowz:D
de spruitstuksteun;
sterk genoeg om zoveel mogelijk gewicht van de cylinderkop af te halen, straks icm de nog te fabriceren downpipesteun al helemaal voldoende.
bovenaanzichtje;
en met het eerste 3" bochie eraan vast:D
die kan ook als sidepipe of misschien zelfs recht omhoog met een gaatje door de motorkap:+
en nog ff een kort fotooverzichtje wat ik hierna met het blok uit ga vreten, sommige items waren al bekend.
nieuwe sinterplaat, sterkere koppakking, sterkere spruitstukpakking, bougies die 1bar+ boost aan kunnen en een high-flow brandstoffilter.
versterkte distributieketting en wat spul van Pipercams; scherpere nokkenas, verstelbare poelie, en hoge lift klepveren
en de nieuwe HKS dumpvalve, ik ben helemaal gek van het geluid die deze dingen maken dus het MOEST er wel op komen:)
en het is geen taiwanese troep maar het echte spul;)
dan zijn er nog de 4pots wilwood remklauwen die ik voor de voorkant besteld had
nu bleek dat ze echter zoals op de foto veeeeel beter op de cosworth schijven pasten, nu ben ik van plan om 6pots klauwen te bestellen voor de voorkant:)
nu voorlopig weer verder met het saaie werk, spullen bestellen enzo.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-07-2010 19:23 #841069
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-07-2010 19:25 #841070
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Weer leuke goodies.....
Doe svp nog eens een youtube filmpje van die HKS sound?
Doe svp nog eens een youtube filmpje van die HKS sound?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
24-07-2010 19:27 #841071
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
24-07-2010 20:07 #841075
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik zie die 3" pijp achter al uit de bumper steken, en iedereen denken, daar heb je weer zo'n sjonnie met zijn sportuitlaat......
.... en dan wordt het verkeerslicht groen, en blauwe wolk van verbrand rubber doemt op, waarna de turbo weg glibbert...
:confused::wtf::eek::S
:worship:
.... en dan wordt het verkeerslicht groen, en blauwe wolk van verbrand rubber doemt op, waarna de turbo weg glibbert...
:confused::wtf::eek::S
:worship:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2010 20:41 #841079
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
@ jos, kun jij jouw foto ff verbouwen naar een link svp?
[youtube]kS51X98_BGQ[/youtube]
[youtube]DpSW8FoTh1g[/youtube]
[youtube]HblCEQXQ8Q4[/youtube]
als je die 3" downpipe ook ziet in vergelijking met de rest; ziek groot gewoon:)
ohja, de uitlaatlijn gaat weer gewoon naar achteren en er komt een japstyle einddemper op (waarschijnlijk ook HKS maar dat is nog niet zeker) bedoeling is stil onder de 3500/4000rpm, daarboven mag ie brullen (beetje zoals ik het al had zeg maar) de tijd dat een uitlaat constant herrie moet maken heb ik nu wel een beetje gehad:)

[youtube]kS51X98_BGQ[/youtube]
[youtube]DpSW8FoTh1g[/youtube]
[youtube]HblCEQXQ8Q4[/youtube]
als je die 3" downpipe ook ziet in vergelijking met de rest; ziek groot gewoon:)
ohja, de uitlaatlijn gaat weer gewoon naar achteren en er komt een japstyle einddemper op (waarschijnlijk ook HKS maar dat is nog niet zeker) bedoeling is stil onder de 3500/4000rpm, daarboven mag ie brullen (beetje zoals ik het al had zeg maar) de tijd dat een uitlaat constant herrie moet maken heb ik nu wel een beetje gehad:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
24-07-2010 20:57 #841085
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik heb er allemaal niet teveel verstand van en toch zeg ik, wat is dit toch weer ontzettende vette leipe shit ouwe :yeah:.....
Ik ben maar even zo brutaal om ook voor de rest van ons te zeggen dat we niet kunnen wachten om dit staaltje van engineering als het klaar is weer in het echt te mogen aanschouwen, ruiken, voelen en horen!

Ik ben maar even zo brutaal om ook voor de rest van ons te zeggen dat we niet kunnen wachten om dit staaltje van engineering als het klaar is weer in het echt te mogen aanschouwen, ruiken, voelen en horen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2010 20:02 #841393
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vanmiddag weer even wat tijd gevonden en het blok even open getrokken:)
vers hoonpatroon:D
"bijna nieuwe" koppakking
links originele nokkenas; rechts nieuwe nokkenas, verschil is duidelijk te zien:)
en ala hospital style wordt de nieuwe nokkenas erin gezet:D
en op 't oog op tijd gezet
heb eerst met de originele ketting + nokkenastandwiel de correcte locatie van de rondselas voor de renix bepaald en het rondselasje gemonteerd, daarna direct het verstelbare nokkenastandwiel + versterkte distributieketting op dezelfde manier gemonteerd en een ietsjepietsje vroeger gezet. zag wel dat dit niet echt de manier is gezien een fractie van een verstelling op de poelie al hele graden op de nokkenas is dus ik gooi het ff stil tot ik een stel gradenbogen heb en het spul volgens specificatie op tijd kan zetten..
had gehoopt het blok vanavond weer compleet in elkaar geschroefd te hebben maar dat mag dus wachten tot ik dat spul in huis heb:(
morgen als ik weer zin heb de nieuwe klepveren monteren en de cylinderkop weer vastschroeven, dat is zowieso nog nodig voor het spul op tijd gezet kan worden:)
vers hoonpatroon:D
"bijna nieuwe" koppakking
links originele nokkenas; rechts nieuwe nokkenas, verschil is duidelijk te zien:)
en ala hospital style wordt de nieuwe nokkenas erin gezet:D
en op 't oog op tijd gezet
heb eerst met de originele ketting + nokkenastandwiel de correcte locatie van de rondselas voor de renix bepaald en het rondselasje gemonteerd, daarna direct het verstelbare nokkenastandwiel + versterkte distributieketting op dezelfde manier gemonteerd en een ietsjepietsje vroeger gezet. zag wel dat dit niet echt de manier is gezien een fractie van een verstelling op de poelie al hele graden op de nokkenas is dus ik gooi het ff stil tot ik een stel gradenbogen heb en het spul volgens specificatie op tijd kan zetten..
had gehoopt het blok vanavond weer compleet in elkaar geschroefd te hebben maar dat mag dus wachten tot ik dat spul in huis heb:(
morgen als ik weer zin heb de nieuwe klepveren monteren en de cylinderkop weer vastschroeven, dat is zowieso nog nodig voor het spul op tijd gezet kan worden:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-07-2010 20:37 #841400
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
goh, waar google al niet goed voor is:)
printbare gradenschijven, heb weer zat te doen dus!!!
printbare gradenschijven, heb weer zat te doen dus!!!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
28-07-2010 21:16 #841405
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het betere knip en plak werk, of ehh creatief met printbare gradenbogen :+
Ziet er wederom mooi uit allemaal, je kunt heel duidelijk zien dat de nieuwe nokkenas scherpere nokken heeft, is de lift hoogte ook groter?
Ziet er wederom mooi uit allemaal, je kunt heel duidelijk zien dat de nieuwe nokkenas scherpere nokken heeft, is de lift hoogte ook groter?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





