Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Mark Smeets
- Moderator
-
AvdAkker;150666 schreef : dan heb je het kontje van m'n poolse chick zeker nog niet gezien...:no_comment:
Normaal doe ik dit niet als het over vrouwen op een auto forum gaat, maar nu vraag je er gewoon ?cht om he jongen:
:pics:

Bedankt voor de theorie in een nottendop, weer wat geleerd en vind het ook erg interessant om te lezen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
vanmiddag weer vol aan de gang geweest
spruitstuk is klaar; compleet afgelast.
rvs is vanwege het gigantische trekken/vervormen op hitte een klotemateriaal om mee te werken en zeker op zo'n spruitstuk. ik heb er even op zitten tobben hoe ik moest beginnen maar wat het beste werkte was ontvetten; en runner voor runner 1x een verbinding volledig aflassen. op een gegeven moment bleef ik iets te lang doorgaan op 1 runner en kwamen gelijk de bekende pang-ping-pang spanninggeluidjes tevoorschijn. toen snel aan de andere 3 verder gegaan en het ging vrijwel gelijk weer weg, ik had 1 runner losgeslepen om overal goed bij te kunnen, deze paste na het aflassen van de andere 3 runners nog feilloos toen beiden afgekoeld waren en ook tijdens het aflassen van die laatste runner geen rare geluidjes gehoord; mijn voorlopige conclusie is dat het spruitstuk dus spanningsvrij gelast is:)
wastegate actuator steun is klaar
4 montagegaatjes en 2 extra stukjes gelast voor wat meer stevigheid en hopelijk een zo stabiel mogelijk werkende wastegate.
en het verstelbare steuntje dat daar bij hoort heb ik ook nog aangepast
busje in gelast om het gat wat kleiner te maken; hij ging anders waarschijnlijk nogal stuiteren:)
als die afgekoeld is even H7 doorboren in de maat dat volgens mijn natte vinger werk niet gaat vastlopen als de turbo op temperatuur is.
misschien vanavond; anders morgen de beide flenzen afdichten en het spruitstuk lektesten. verder de wastegate actuator dan nog afstellen; turbo huizen definitief vastzetten, olieretourpijpje afmaken en daarna kan het spul even opzij gelegd worden; uitlaatdelen bestellen, oplossing vinden voor de olietoevoerleiding, nokkenas en toebehoren verwisselen en ga zo maar door...
meer dan zat te doen dus.
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hij gaat glimmen als een jekko en ik hoop dat ik geen lekkages krijg de eerste keer dat hij weer gestart wordt want ik ga proberen om hem blauw/paars te stoken.
verder geen heatwrap; dit keer wel hitteschildjes voor de auto en inlaatspruitstuk etc.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ben vanmorgen weer wat verder gekomen, de hele olieretour is nu af:
ik wilde door de diepte van de runners het liefste zo min mogelijk flexibele slang gebruiken omdat dat door de kruiswarmte op een gegeven moment hard wordt en gaat scheuren, dat betekende dus het bovenstaande.
de uitlijning van de 2 aansluitingen was nog het meeste werk door het trekken van dat rvs maar is zoals je ziet perfect uitgekomen (in het echt zelfs nog beter als op de foto):
(ja de carterpanpakkingen worden straks ook weer vervangen; die dingen moet je dus ook niet 2x gebruiken:D)
en er zit gelijk een steuntje bij, dat in dit geval voornamelijk dient als trillingsdemper en zo geconstrueerd is dat hij heel veel beweging op kan vangen.
vanmiddag weer lekker verder klooien:)
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-