show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
23-07-2010 15:22 #840998 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;150666 schreef : dan heb je het kontje van m'n poolse chick zeker nog niet gezien...:no_comment:


Normaal doe ik dit niet als het over vrouwen op een auto forum gaat, maar nu vraag je er gewoon ?cht om he jongen:
:pics:

:D


Bedankt voor de theorie in een nottendop, weer wat geleerd en vind het ook erg interessant om te lezen :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 16:59 #840999 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lol, nee laten we het hier netjes houden:D

vanmiddag weer vol aan de gang geweest



spruitstuk is klaar; compleet afgelast.







rvs is vanwege het gigantische trekken/vervormen op hitte een klotemateriaal om mee te werken en zeker op zo'n spruitstuk. ik heb er even op zitten tobben hoe ik moest beginnen maar wat het beste werkte was ontvetten; en runner voor runner 1x een verbinding volledig aflassen. op een gegeven moment bleef ik iets te lang doorgaan op 1 runner en kwamen gelijk de bekende pang-ping-pang spanninggeluidjes tevoorschijn. toen snel aan de andere 3 verder gegaan en het ging vrijwel gelijk weer weg, ik had 1 runner losgeslepen om overal goed bij te kunnen, deze paste na het aflassen van de andere 3 runners nog feilloos toen beiden afgekoeld waren en ook tijdens het aflassen van die laatste runner geen rare geluidjes gehoord; mijn voorlopige conclusie is dat het spruitstuk dus spanningsvrij gelast is:)


wastegate actuator steun is klaar



4 montagegaatjes en 2 extra stukjes gelast voor wat meer stevigheid en hopelijk een zo stabiel mogelijk werkende wastegate.


en het verstelbare steuntje dat daar bij hoort heb ik ook nog aangepast


busje in gelast om het gat wat kleiner te maken; hij ging anders waarschijnlijk nogal stuiteren:)

als die afgekoeld is even H7 doorboren in de maat dat volgens mijn natte vinger werk niet gaat vastlopen als de turbo op temperatuur is.
misschien vanavond; anders morgen de beide flenzen afdichten en het spruitstuk lektesten. verder de wastegate actuator dan nog afstellen; turbo huizen definitief vastzetten, olieretourpijpje afmaken en daarna kan het spul even opzij gelegd worden; uitlaatdelen bestellen, oplossing vinden voor de olietoevoerleiding, nokkenas en toebehoren verwisselen en ga zo maar door...

meer dan zat te doen dus.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 17:12 #841000 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat is een erg net spruitstuk geworden :) Ga je hem nog inpakken met uitlaatwikkel of heb je er andere plannen mee?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 17:14 #841001 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja; beitsen!

hij gaat glimmen als een jekko en ik hoop dat ik geen lekkages krijg de eerste keer dat hij weer gestart wordt want ik ga proberen om hem blauw/paars te stoken.

verder geen heatwrap; dit keer wel hitteschildjes voor de auto en inlaatspruitstuk etc.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2010 17:17 #841002 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Zo'n mooi uitlaatspruitstuk MAG je niet eens inpakken! Die moet je laten zien!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-07-2010 17:54 #841003 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Straks zo snel mogelijk het ding plaatsen en eens effe flink spanningsarm gloeien ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 12:42 #841037 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
lol, dat zeker:)

ben vanmorgen weer wat verder gekomen, de hele olieretour is nu af:


ik wilde door de diepte van de runners het liefste zo min mogelijk flexibele slang gebruiken omdat dat door de kruiswarmte op een gegeven moment hard wordt en gaat scheuren, dat betekende dus het bovenstaande.

de uitlijning van de 2 aansluitingen was nog het meeste werk door het trekken van dat rvs maar is zoals je ziet perfect uitgekomen (in het echt zelfs nog beter als op de foto):


(ja de carterpanpakkingen worden straks ook weer vervangen; die dingen moet je dus ook niet 2x gebruiken:D)

en er zit gelijk een steuntje bij, dat in dit geval voornamelijk dient als trillingsdemper en zo geconstrueerd is dat hij heel veel beweging op kan vangen.

vanmiddag weer lekker verder klooien:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 12:50 #841039 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
aardig laswerk. Pijpverloop ziet er mooi uit. Ik zie al waar deze motor staat. Leuke plek als je met je vriendin even motor wilt kieken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2010 12:53 #841040 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hahahaha ja dat is een lelijk stukje helaas, het TIG apparaat stond nog op 60A voor het spruitstuk, dus ik brandde direct door het 1mm dikwandige pijpje heen:D heb eff zitten tobben om dat gaatje dicht te krijgen maar is toch nog aardig gelukt. dat dunne spul gloeit gelijk overal helemaal oranje en dan vloeit het RVS echt overal heen.. binnenkant van het pijpje is ook alweer uit gefreesd:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-07-2010 15:16 #841045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
je zou bijna zo'n harmonica stukje er tussen zetten. heb je helemaal geen slang meer nodig.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD