show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 12:55 #840444 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ja en nee, ik wilde eerst flink gaan schroeven aan de carburateur en hoge turbodruk om tezamen met de nieuwe nokkenas en div andere onderdelen boven de 200pk uit te komen, dat plan heb ik wat bijgesteld.

nu ga ik gewoon eerst op m'n gemak het spruitstuk helemaal klaar maken, dan div dingetjes veranderen aan het blok; nokkenas + toebehoren vervangen, dan eerst gewoon een tijdje rijden op std druk (evt 0,2bar verhoogd); dat moet al genoeg zijn voor ruim 175pk.

aangezien ik dan zelf wideband de AFR en ook EGT in de gaten kan houden, heb ik geen dyno nodig om dat afgesteld te krijgen.

later dit jaar/ begin volgend jaar gaan we echter ?cht over de top met dit blokkie op een iets andere manier, daarover later meer:) als dat klaar is gaan we zeker weten voor een dyno uitdraai!!!!!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 15:34 #840448 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en nog een pijpie:D

zit nu al ongeveer een half uur buiten te puzzelen voor de laatste 2, na een ijsje blok de werkplaats in en er gewoon lukraak een bochtje her en der op hechten; kijken of ik daar wijzer uit wordt.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 19:15 #840464 door Anjo van den Akker
toch nog aardig ver gekomen vanmiddag:)

zo is er iig genoeg ruimte voor de startmotor. nu eerst maar eens zien of het in de motorruimte ook goed gaat:+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 19:51 #840467 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Sex on wheels an engine stand!!! :worship:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 22:01 #840478 door Anjo van den Akker
zeg dat wel:):)

de laatste fotosessie voor vandaag dan maar, ben behoorlijk ver gekomen vandaag al zeg ik het zelf:)

huisjes draaien:

en voorlopig klaar;

morgen een plaatje frezen voor de olieretour + rvs buisje buigen/lassen om een ingewikkeld bochtje te maken om de turboflens heen
en als het meezit ook een steun maken voor de actuator

zag ook dat de compressor inlaat / onderste radiateur koelwaterslang wellicht wat krap wordt, niets wat een bochtje aluminium niet op kan lossen denk ik:) al zit ik nog wel op m'n nieuwe luchtfilter te wachten uit Japan; misschien veranderd dat wat aan de situatie

dan gaat het blok er nog 1x in voor ik het spruitstuk helemaal aflas:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
17-07-2010 22:26 #840479 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat ziet dit er weer ontzettende strak uit zeg, ik heb de ballen verstand van lassen maar iets zegt me dat dit erg mooi gelast is.

Met Ronald heb ik al mee mogen rijden in zijn 360 2.3, lijkt me echt leuk om ook eens met jouw 340T een een rondje mee te mogen rijden als hij straks weer rijd!

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2010 22:35 #840480 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
die gezichten die anjo ziet als hij inhaalt met deze auto..

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2010 23:26 #840482 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Daar heeft hij niet eens tijd voor...

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-07-2010 23:29 #840483 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
met deze aanpassingen heeft anjo de snelste 340 in de club..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2010 11:02 #840493 door Anjo van den Akker
mwa, snelheid vind ik eigenlijk totaal niet interessant; heb het wel eens vaker gezegd, 230 rechtdoor op de autobahn kan iedereen. met je gas dusdanig spelen om overstuurd je auto door bochten heen te werken wordt al een stuk uitdagener:)

ik h?d volgens mij al de snelste 340 van de club:D tenminste; ik ken er maar een handjevol met een motorische upgrade en die komen ook (nog) niet boven het std vermogen van 'n 5GTT uit.

de dag begint lekker, net m'n nest uit en vannacht panne gehad met de 343; ding loopt ineens voor geen meter en valt constant uit, eerst maar eens naar kijken zo.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC