show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 11:49 #840496
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Die van Frank de Boer is nog wat sneller denk ik, maar die is nog niet officieel op de weg toegelaten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 12:27 #840498
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dat is dan ook geen 340, daar had ik al rekening mee gehouden:D
343 tokkelt weer als een neuie; carburateurtje was vervuild. na het schoonmaken toch gelijk maar ff een brandstoffiltertje geplaatst:)
vanmiddag hier weer mee verder.
kwam er net nog achter dat ik de buisjes echt ideaal heb lopen voor een gigantisch stevige steun die met een M10 bout vastgezet kan worden, direct aan de turboflens:)
343 tokkelt weer als een neuie; carburateurtje was vervuild. na het schoonmaken toch gelijk maar ff een brandstoffiltertje geplaatst:)
vanmiddag hier weer mee verder.
kwam er net nog achter dat ik de buisjes echt ideaal heb lopen voor een gigantisch stevige steun die met een M10 bout vastgezet kan worden, direct aan de turboflens:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 13:07 #840500
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Op 340 gebied hoef je inderdaad helemaal niemand voor je te laten...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-07-2010 14:05 #840507
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
op de vkb van vorig jaar had anjo echt de blikvanger van de v3c stand..sommige konden het niet geloven dat er een 5gtt blok in was gelepeld..
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:03 #840545
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
dit was het begin van een hele lange middag....
heb ditzelfde flensje wel 5x overnieuw moeten doen voor ik in de vingers kreeg hoe ik het beste 1mm dik rvs buis aan 3mm dik rvs plaatwerk kon TIG-lassen.
met voorverwarmen van de flens ging het eigenlijk nog het mooiste, ware het niet dat de flens zo krom als een hoepel stond na het afkoelen:+, uiteindelijk bij de 4e de juiste methode gevonden maar toen maakte ik een gigantische fout bij het daarop volgende bochtje waarbij ik finaal door de buis heen brandde... de 5e ging gelukkig zonder problemen, hoe zeggen ze dat ook weer; 5x is scheepsrecht:wtf2:
toch nog tijd gevonden voor 'n actiefototje tussendoor
steuntje gezet voor de actuator, gewoon om ff te proberen (ook het olieretourpijpje is hier al aardig op te zien)
zooi naar buiten gereden;
een schietgebedje gedaan en de boel erin gehangen...
daarna een vreugdesprongetje gemaakt; w?aat een ruimte!
de takel staat nu weer in de box, van de week eerst eens het een en ander klaarleggen om te laten poedercoaten, vrijdag hier weer mee verder; dan ga ik het olieretourpijpflensje vlakken, de actuatorsteun afmaken en voorzichtig beginnen met het aflassen van het spruitstuk. als dat klaar is de steun van turbo-flens naar motorblok fabriceren; voorlopig zowieso genoeg te doen dus!
heb ditzelfde flensje wel 5x overnieuw moeten doen voor ik in de vingers kreeg hoe ik het beste 1mm dik rvs buis aan 3mm dik rvs plaatwerk kon TIG-lassen.
met voorverwarmen van de flens ging het eigenlijk nog het mooiste, ware het niet dat de flens zo krom als een hoepel stond na het afkoelen:+, uiteindelijk bij de 4e de juiste methode gevonden maar toen maakte ik een gigantische fout bij het daarop volgende bochtje waarbij ik finaal door de buis heen brandde... de 5e ging gelukkig zonder problemen, hoe zeggen ze dat ook weer; 5x is scheepsrecht:wtf2:
toch nog tijd gevonden voor 'n actiefototje tussendoor
steuntje gezet voor de actuator, gewoon om ff te proberen (ook het olieretourpijpje is hier al aardig op te zien)
zooi naar buiten gereden;
een schietgebedje gedaan en de boel erin gehangen...
daarna een vreugdesprongetje gemaakt; w?aat een ruimte!
de takel staat nu weer in de box, van de week eerst eens het een en ander klaarleggen om te laten poedercoaten, vrijdag hier weer mee verder; dan ga ik het olieretourpijpflensje vlakken, de actuatorsteun afmaken en voorzichtig beginnen met het aflassen van het spruitstuk. als dat klaar is de steun van turbo-flens naar motorblok fabriceren; voorlopig zowieso genoeg te doen dus!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:20 #840557
door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Plek zat! Ik zeg: meteen een nog grotere turbo monteren! :+
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:26 #840558
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zet ik er express een grotere (ballbearing)turbo op om zo min mogelijk turbolag te hebben....
GT28 zou ook nog kunnen en passen, maar dat spoelt veel te traag op een std onderblok. wellicht leuk voor een uitgebalanceerd blok met H-profiel drijfstangen en lage compressie zuigers, 2bar laaddruk erin en toerenpieken boven de 8000rpm:D en dan hopen dat de stoterstangetjes blijven zitten:+
nee dit maatje is echt perfect voor dit blok denk ik, toen Jelmar hem liet zien had ik nog iets van wtf, dat gaat nooit werken maar nadat ik de specificatielijst doorgenomen had en er wat verder over na ging denken zou het toch wel eens een van de beste upgrades kunnen zijn voor dit blok.

GT28 zou ook nog kunnen en passen, maar dat spoelt veel te traag op een std onderblok. wellicht leuk voor een uitgebalanceerd blok met H-profiel drijfstangen en lage compressie zuigers, 2bar laaddruk erin en toerenpieken boven de 8000rpm:D en dan hopen dat de stoterstangetjes blijven zitten:+
nee dit maatje is echt perfect voor dit blok denk ik, toen Jelmar hem liet zien had ik nog iets van wtf, dat gaat nooit werken maar nadat ik de specificatielijst doorgenomen had en er wat verder over na ging denken zou het toch wel eens een van de beste upgrades kunnen zijn voor dit blok.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:44 #840563
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Autoporno!!! Goed bezig weer, Anjo.
Ga je toevallig nog wat geel coaten? Dan moet ik misschien nog even wat werk maken van het ontrubberen van mijn onderdelen (en een manier vinden om de resterende zooi snel van Erik bij mij/jou te krijgen).
Als je geen geel doet doe ik het allemaal wel wat rustiger aan, komt dan de volgende keer wel weer
Ga je toevallig nog wat geel coaten? Dan moet ik misschien nog even wat werk maken van het ontrubberen van mijn onderdelen (en een manier vinden om de resterende zooi snel van Erik bij mij/jou te krijgen).
Als je geen geel doet doe ik het allemaal wel wat rustiger aan, komt dan de volgende keer wel weer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:46 #840564
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
geel zat er komende keer volgens mij wel bij, pap en ik hadden de veren in elk geval ook graag geel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-07-2010 22:50 #840566
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Hmmm, ff wat tijd maken ergens van de week dan maar.
Komt er toevallig nog iemand uit omg. Delft/Den Haag van de week bij Dokter Erik langs?
Komt er toevallig nog iemand uit omg. Delft/Den Haag van de week bij Dokter Erik langs?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets





