show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 07:47 #840573 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat geel was door mij aangevraagd... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2010 11:23 #840581 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Qua lengte van je uitlaatspruitstukrunners, zit volgens mij maar heel weinig verschil, Anjo! Dat had vele malen slechte gekund. Zit er vet netjes uit!

Ben echt benieuwd wat het ding gaat doen ;)

We zitten nu alleen nog wel met de cardanas. Ben nog steeds aan het onderhandelen met recoprop..........

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 14:01 #840591 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Lengte van uitlaatspruitstuk is bepalend voor de tegendruk en daarmee het prestatieverloop van de auto. Vooral de eerste 1.5 meter is hiervoor belangrijk.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 14:58 #840596 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
bij een NA motor klopt dat wel ja, bij een turboblok is het een compleet ander verhaal.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-07-2010 17:44 #840604 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
na de turbo is de gasstroming niet meer sterk pulserend, dus is alleen het cijfer voor de tegendruk nog relevant.

m.a.w. een zo groot mogelijke stortkoker aub.

De layout van een voorpijp bij een ongeblazen motor is belangrijker, omdat daarbij de gasstroming tot veel verder in de pijp pulserend is.

bijv. bij een V8 ongeblazen kan een X-vormig stuk midden onder de auto (waar de pijpen van de linker en rechter rij bij elkaar komen) nog een verschil uitmaken. Bij een turbo zal dat geen invloed hebben, zolang de tegendruk gelijk blijft.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 18:38 #840609 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nu ff een iets uitgebreider stukje, zat vanmiddag met de HTC te klooien en dat ging niet echt lekker:+

Ovlov 3.6L;150249 schreef : Qua lengte van je uitlaatspruitstukrunners, zit volgens mij maar heel weinig verschil, Anjo! Dat had vele malen slechte gekund. Zit er vet netjes uit!

viel me achteraf eigenlijk ook nog niets tegen, 2 runners zijn nu vrijwel gelijk qua weerstand/lengte, dan is er nog 1 ietsje korter en 1 ietsje langer. ik verwacht daar eigenlijk nog steeds geen/nauwelijks problemen mee; vooral gezien het uitlaathuis van de turbo ietsje oversized is zodat de gassen hierdoor nog steeds niet echt in de knoei komen; daarnaast is dit al vele en vele malen beter als het originele gietspruitstuk.

Ovlov 3.6L;150249 schreef : We zitten nu alleen nog wel met de cardanas. Ben nog steeds aan het onderhandelen met recoprop..........

ok, ik wilde je nog pb?n hoe het daarmee stond maar je bent er nog steeds mee bezig dus.

antiekeradio;150272 schreef : bijv. bij een V8 ongeblazen kan een X-vormig stuk midden onder de auto (waar de pijpen van de linker en rechter rij bij elkaar komen) nog een verschil uitmaken. Bij een turbo zal dat geen invloed hebben, zolang de tegendruk gelijk blijft.

een balanspijp is bij een V blok (of elke andere motor met 2 gescheiden uitlaatspruitstukken) inderdaad essentieel voor een goed lopende motor, maar wederom; zolang er geen turbo op zit. als het een geblazen blok is maakt het wederom weinig uit:)

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 22:40 #840657 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mijn kennis neemt hier dagelijks toe. Dit is een leerzaam en prettig forum.

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 22:44 #840658 door E. van Oostveen
Hmm, als tegendruk niet van belang is bij een turbo en je wilt de gassen zsm. kwijt, ook ivm met roetaanslag en koelingstijd motor, is dan het cre?eren van een soort vacu?m in de uitlaatpijp een goede oplossing om de motor te helpen?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 22:48 #840660 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat is denk ik erg lastig als zo'n grote woeste geblazen motor enorm zijn best doet om juist zoveel mogelijk druk op te bouwen in de uitlaat... :D

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-07-2010 22:56 #840662 door E. van Oostveen
Ah, op die manier. Dan zou je meer aan overdrukkleppen oid denken.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC