Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ben echt benieuwd wat het ding gaat doen
We zitten nu alleen nog wel met de cardanas. Ben nog steeds aan het onderhandelen met recoprop..........
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
m.a.w. een zo groot mogelijke stortkoker aub.
De layout van een voorpijp bij een ongeblazen motor is belangrijker, omdat daarbij de gasstroming tot veel verder in de pijp pulserend is.
bijv. bij een V8 ongeblazen kan een X-vormig stuk midden onder de auto (waar de pijpen van de linker en rechter rij bij elkaar komen) nog een verschil uitmaken. Bij een turbo zal dat geen invloed hebben, zolang de tegendruk gelijk blijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
viel me achteraf eigenlijk ook nog niets tegen, 2 runners zijn nu vrijwel gelijk qua weerstand/lengte, dan is er nog 1 ietsje korter en 1 ietsje langer. ik verwacht daar eigenlijk nog steeds geen/nauwelijks problemen mee; vooral gezien het uitlaathuis van de turbo ietsje oversized is zodat de gassen hierdoor nog steeds niet echt in de knoei komen; daarnaast is dit al vele en vele malen beter als het originele gietspruitstuk.Ovlov 3.6L;150249 schreef : Qua lengte van je uitlaatspruitstukrunners, zit volgens mij maar heel weinig verschil, Anjo! Dat had vele malen slechte gekund. Zit er vet netjes uit!
ok, ik wilde je nog pb?n hoe het daarmee stond maar je bent er nog steeds mee bezig dus.Ovlov 3.6L;150249 schreef : We zitten nu alleen nog wel met de cardanas. Ben nog steeds aan het onderhandelen met recoprop..........
een balanspijp is bij een V blok (of elke andere motor met 2 gescheiden uitlaatspruitstukken) inderdaad essentieel voor een goed lopende motor, maar wederom; zolang er geen turbo op zit. als het een geblazen blok is maakt het wederom weinig uit:)antiekeradio;150272 schreef : bijv. bij een V8 ongeblazen kan een X-vormig stuk midden onder de auto (waar de pijpen van de linker en rechter rij bij elkaar komen) nog een verschil uitmaken. Bij een turbo zal dat geen invloed hebben, zolang de tegendruk gelijk blijft.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- Berichten: 10
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





