- Berichten: 111
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Maar ff serieus, dit ziet er weer goed uit zeg en hoort er natuurlijk ook wel bij, iets wat snel van zijn plek komt moet je ook heel snel weer kunnen stoppen.
PS: heb je nog een PB gestuurd, heb je die gezien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Wouter76;146981 schreef : Dan meteen maar een paar remklauwen met 4 zuigers per klauw, lekker strak in de gordels straks bij het remmen!
Maar ff serieus, dit ziet er weer goed uit zeg en hoort er natuurlijk ook wel bij, iets wat snel van zijn plek komt moet je ook heel snel weer kunnen stoppen.
nou dat was ook heel serieus want die dingen lagen van de week nog bij Jos op tafel:D
waarschijnlijk worden het achter nu ook Wilwood klauwen omdat ik de originele Cosworth klauwen niet echt kan vinden, alleen wil ik daar absoluut geen mechanische handrem, een 2e hydraulisch systeem ipv enkelleidings kan ik nog wel mee leven maar dat is erg lastig te vinden op de websites, ben er flink voor aan het kijken:yummie:
overigens is het nog steeds een mod die ik vooral voor de looks doe, ik ben echt niet ontevreden over de huidige remmerij en hij remt nu ook gewoon als een kanon
ja, maar opende hem in een pauze van m'n werk en ben daarna dus straal vergeten om m te beantwoorden, zal straks weer even kijken..Wouter76;146981 schreef : PS: heb je nog een PB gestuurd, heb je die gezien?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
eerst op de naaf waar je homokineet aan vastgeschroefd zit met een poelietrekker de naaf voorspannen, dan uitgebreid met de brander erop, als het boeltje eenmaal warm genoeg is kun je de zut zo losdraaien.
dan tik ik met beleid van binnenuit het asje naar buiten en komt de binnenste lagerschaal mee en mol je dus het lager. ik kan eventueel de brander vol op het lager zetten, maar als het lagervet gaat koken word je ook niet vrolijk en kun je net zo goed de zooi weggooien
zijn er nog speciale truucjes voor of is dit the only way?
straks de stalen lipjes voor de bevestiging van de remleiding wegslijpen en dan ben ik voorlopig even klaar met het asje:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
roestvast staal flexibel stuk 2,5" (komt direct na de downpipe) en wat pakkingen
?n speciale 3" V-band adaptor die op de turbo geschroefd wordt en nog 2 2,5" V-band kits; allemaal RVS.
die krengen waren echt behoorlijk prijzig maar het werkt bijzonder lekker die V-band klemmen. hij moet nog iets gematched worden met de turbo om een paar lelijke randjes weg te halen. de V-band adaptor is 3", de downpipe wordt ook volledig 3" en aan het einde van de downpipe komt een 3">2,5" adaptor die gelijk overgaat in het flex stuk; achter het flex stuk de volgende V-band klem, dit maal in 2,5" formaat. met dit flex stuk wil ik evt torsiekracht opvangen en weer iets meer gewicht van de uitlaat van de downpipe/spruitstuk halen, de plaats waar ik nu een steun had voor de downpipe (aan het koppelingshuis op de startmotorbouten) blijft maar wordt aangepast voor de 3" pijp; het spruitstuk krijgt ook nog een steun naar het blok en waarschijnlijk komt er nog een steun ergens aan de downpipe bij om de gehele uitlaat zo stijf mogelijk aan de motor te monteren en op die manier het gewicht van het spul te verdelen; moet uiteraard wel allemaal tactisch geplaatst worden ivm hitte en uitzetting maar dat spreekt voor zich
de adaptor op de turbo;
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Goed bezig again
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
ze zitten gelukkig ook op de 4" en 5" v-band die we bij terberg gebruiken en ze hebben ook een los onderdeelnummer dus die moertjes zijn het probleem niet:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
op de 3" v-band zit de goede moer, er zit bovenop het "moer" gedeelte waar het draad in zit een zestal stukjes met draad naar binnen gebogen, bij het aandraaien zetten die stukjes uit naar buiten en vormen een vormverbinding
@ frits, niet bij deze klemmen:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
En inderdaad, zoals Frits al zei: smeren met kopervet omdat dat zijn smerende eigenschap blijft houden bij hogere temperaturen.
Trouwens wel bijzonder mooi spul, Anjo!!!
Hoe gaat het met het spruitstukkie?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.





