show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
10-06-2010 22:00 #835040 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dan meteen maar een paar remklauwen met 4 zuigers per klauw, lekker strak in de gordels straks bij het remmen! :p

Maar ff serieus, dit ziet er weer goed uit zeg en hoort er natuurlijk ook wel bij, iets wat snel van zijn plek komt moet je ook heel snel weer kunnen stoppen.

PS: heb je nog een PB gestuurd, heb je die gezien?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 09:00 #835083 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Wouter76;146981 schreef : Dan meteen maar een paar remklauwen met 4 zuigers per klauw, lekker strak in de gordels straks bij het remmen! :p
Maar ff serieus, dit ziet er weer goed uit zeg en hoort er natuurlijk ook wel bij, iets wat snel van zijn plek komt moet je ook heel snel weer kunnen stoppen.

nou dat was ook heel serieus want die dingen lagen van de week nog bij Jos op tafel:D

waarschijnlijk worden het achter nu ook Wilwood klauwen omdat ik de originele Cosworth klauwen niet echt kan vinden, alleen wil ik daar absoluut geen mechanische handrem, een 2e hydraulisch systeem ipv enkelleidings kan ik nog wel mee leven maar dat is erg lastig te vinden op de websites, ben er flink voor aan het kijken:yummie:

overigens is het nog steeds een mod die ik vooral voor de looks doe, ik ben echt niet ontevreden over de huidige remmerij en hij remt nu ook gewoon als een kanon

Wouter76;146981 schreef : PS: heb je nog een PB gestuurd, heb je die gezien?

ja, maar opende hem in een pauze van m'n werk en ben daarna dus straal vergeten om m te beantwoorden, zal straks weer even kijken..

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 12:16 #835110 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo achterasje is compleet gestript, ik krijg trouwens de naaf niet uit elkaar zonder de wiellagers te mollen

eerst op de naaf waar je homokineet aan vastgeschroefd zit met een poelietrekker de naaf voorspannen, dan uitgebreid met de brander erop, als het boeltje eenmaal warm genoeg is kun je de zut zo losdraaien.

dan tik ik met beleid van binnenuit het asje naar buiten en komt de binnenste lagerschaal mee en mol je dus het lager. ik kan eventueel de brander vol op het lager zetten, maar als het lagervet gaat koken word je ook niet vrolijk en kun je net zo goed de zooi weggooien

zijn er nog speciale truucjes voor of is dit the only way?

straks de stalen lipjes voor de bevestiging van de remleiding wegslijpen en dan ben ik voorlopig even klaar met het asje:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 15:42 #835148 door Anjo van den Akker
zo ik werd net even verblijd door een postbode:):)

roestvast staal flexibel stuk 2,5" (komt direct na de downpipe) en wat pakkingen

?n speciale 3" V-band adaptor die op de turbo geschroefd wordt en nog 2 2,5" V-band kits; allemaal RVS.

die krengen waren echt behoorlijk prijzig maar het werkt bijzonder lekker die V-band klemmen. hij moet nog iets gematched worden met de turbo om een paar lelijke randjes weg te halen. de V-band adaptor is 3", de downpipe wordt ook volledig 3" en aan het einde van de downpipe komt een 3">2,5" adaptor die gelijk overgaat in het flex stuk; achter het flex stuk de volgende V-band klem, dit maal in 2,5" formaat. met dit flex stuk wil ik evt torsiekracht opvangen en weer iets meer gewicht van de uitlaat van de downpipe/spruitstuk halen, de plaats waar ik nu een steun had voor de downpipe (aan het koppelingshuis op de startmotorbouten) blijft maar wordt aangepast voor de 3" pijp; het spruitstuk krijgt ook nog een steun naar het blok en waarschijnlijk komt er nog een steun ergens aan de downpipe bij om de gehele uitlaat zo stijf mogelijk aan de motor te monteren en op die manier het gewicht van het spul te verdelen; moet uiteraard wel allemaal tactisch geplaatst worden ivm hitte en uitzetting maar dat spreekt voor zich

de adaptor op de turbo;

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 15:45 #835150 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat moertje van die V-band moet je goed insmeren met kopervet, anders breekt hij af met losdraaien.

Goed bezig again

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 15:48 #835152 door Anjo van den Akker
dat moertje mag van mij afbreken met losdraaien, want die mag je maar 1x gebruiken;)

ze zitten gelukkig ook op de 4" en 5" v-band die we bij terberg gebruiken en ze hebben ook een los onderdeelnummer dus die moertjes zijn het probleem niet:D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
11-06-2010 15:49 #835156 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Is nylock of zie ik dat nu verkeerd?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 15:51 #835157 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:+ het boutje/draadeind breekt af, bedoel ik tuurlijk... ik snap dat die moer geen moer boeit :]

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-06-2010 15:54 #835159 door Anjo van den Akker
ja en nee.. op de 2,5" v-band kits zitten nyloc M7 moeren, dat is natuurlijk onzin want dat nyloc randje houd het absoluut niet vol op temperatuur..

op de 3" v-band zit de goede moer, er zit bovenop het "moer" gedeelte waar het draad in zit een zestal stukjes met draad naar binnen gebogen, bij het aandraaien zetten die stukjes uit naar buiten en vormen een vormverbinding

@ frits, niet bij deze klemmen:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-06-2010 17:38 #835171 door V300 register
RVS op RVS moet je ALTIJD smeren. Vooral wanneer je iets goed vast wil draaien. RVS heeft de nare eigenschap dat het gemakkelijk gaat freten. Ik kan het weten; ik werk onderhand elke dag met RVS.
En inderdaad, zoals Frits al zei: smeren met kopervet omdat dat zijn smerende eigenschap blijft houden bij hogere temperaturen.

Trouwens wel bijzonder mooi spul, Anjo!!!
Hoe gaat het met het spruitstukkie?

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC