show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 21:56 #834933 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
hahahahaha; eigewijs vanavond zonder handschoenen eerst een klein beetje begonnen met rvs buislassen aangezien ik dat nog nooit gedaan had.. gisteravond had ik nog wat anders van RVS gelast dus ik gooi het apparaat aan, ga met de brander over het rvs om het op temperatuur te brengen en hop; lassen maar, vrijwel direct een gat in het rvs; apparaat stond ineens ingesteld voor 10mm dik aluminium, pa was dus ook bezig geweest vandaag:D kreeg tijdens de negatieve puls ook nog lekker een schok door mn donder omdat ik m'n wijsvinger eigenlijk vlakbij de toorts hield, au!

apparaat even ingesteld op een fatsoenlijke 40Ampere voor rvs en weer rustig verder, ging eigenlijk nog redelijk prima en was aardig tevreden over de las maar toen ik aan de binnenkant van het buisje keek zag ik een grote zwarte geoxideerde teringzooi... kut! beide pijpjes waren 15cm lang en 4cm in doorsnede, zo snel gaat dat dus al..

dat is maar op 1 manier op te lossen: backing-gas. de pijp afsluiten en een aanvoeraansluiting en afvoeraansluiting maken en vervolgens Argon of een menging met Argon er doorheen pompen met 7l/min zodat het zuurstofgehalte in de pijp wat reageert met de las weggedrongen wordt en de las schoon blijft, ik heb geen zin om in de huidige set leidingen te knippen aangezien het topkwaliteit slangen zijn dus ik denk dat er een extra fles Argon met reduceerventiel gehaald gaat worden, vervolgens de slang voorzien van een elektrisch (voetpedaal)geschakeld ventiel van een naaimachine om de aanvoer aan/uit te zetten; 2sec voor de las aanzetten en ruim 10sec na de las uitzetten geeft het mooiste resultaat en een zo schoon mogelijke las aan de binnenkant van de pijp (en dat wil je in een uitlaatspruitstuk!!)

goh, het zou eens makkelijk zijn:+


ohja, ik heb ook nieuwe velgen liggen en weer een shitload aan spullen besteld; paar hintwoorden: Wilwood, Brembo, HKS, Cosworth etc. meer zeg ik niet;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 22:07 #834934 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
nou, vooruit dan:D hij gaat straks dit geluidje maken als ik op boost van 't gas af ga


[youtube]kS51X98_BGQ[/youtube]

kickuuuuh:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 22:52 #834946 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dan gok ik op deze combo:
Wilwood klauwen
Brembo schijven
HKS BOV
Cosworth AFR metert?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 23:27 #834950 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Damn daar heeft iemand erg brute aankopen lopen doen.
Hopelijk duurt het niet lang voor de leuke plaatjes :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2010 23:47 #834954 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
@jeroen; vauhdt

lol, het was nog nieteens alles:+

die HKS sqv was aardig prijzig trouwens; luchtfilter ook.. maarja, dan heb ik wel 't echte spul. van die troep is enorm veel namaak in de handel en dat is dus wel een bizar verschil in de kwaliteit:) heb er zelfs een speciale high-frequency fin bij besteld zodat ie een nog enger geluid gaat maken:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 00:34 #834955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wilwood heb ik hier op de keukentafel liggen. :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 19:08 #835000 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik vind een SSQV nog steeds een BOV! :+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 19:33 #835009 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat voor een ringetje ga je erin doen dan? Zo'n gouden of een paarse?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2010 21:08 #835022 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Bodejodel;146941 schreef : ik vind een SSQV nog steeds een BOV! :+

maar toch is het door een compleet ander werkingsprincipe iets heel anders!

ZwerverRoodbaard;146950 schreef : Wat voor een ringetje ga je erin doen dan? Zo'n gouden of een paarse?

goud, die voor de n?g hogere frequentie:)

er is al wat spul binnengekomen en van het schijvenpakket was ik toch wel geschrokken..

olietoevoernippel voor de turbo met ?1mm restrictie


schijfjes:

ik had er eigenlijk een originele 300 schijf tussen moeten gooien; w?t een verschil zeg!!

links 280x22mm schijven geventileerd, gegroefd en geboord
rechts 270x20mm schijven geventileerd, gegroefd en geboord

voor die laatste had ik 10mm dik massieve schijven verwacht maar dit was dus echt voor de Cosworth uitvoering:D ik dacht even wtf, dat ga ik noooit passend krijgen maar met de voorlopige eerste indruk die ik kreeg moet er wel wat van te maken zijn

achterasje uit elkaar gehaald, lol er liggen 5 hamers op die werktafel:D


en met de losse naaf even wat geprobeerd in een 15" velg


heb al wat ideetjes hoe ik deze zooi ga bevestigen, alle details hou ik echter voor mezelf:) enige nadeel van die 20mm dikke schijven is dat ik nu op zoek moet naar andere klauwen voor achter want de originele van de voorkant passen dus niet meer..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
10-06-2010 21:15 #835028 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
tjonge zeg, da's ook een project aan het worden :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD