Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
apparaat even ingesteld op een fatsoenlijke 40Ampere voor rvs en weer rustig verder, ging eigenlijk nog redelijk prima en was aardig tevreden over de las maar toen ik aan de binnenkant van het buisje keek zag ik een grote zwarte geoxideerde teringzooi... kut! beide pijpjes waren 15cm lang en 4cm in doorsnede, zo snel gaat dat dus al..
dat is maar op 1 manier op te lossen: backing-gas. de pijp afsluiten en een aanvoeraansluiting en afvoeraansluiting maken en vervolgens Argon of een menging met Argon er doorheen pompen met 7l/min zodat het zuurstofgehalte in de pijp wat reageert met de las weggedrongen wordt en de las schoon blijft, ik heb geen zin om in de huidige set leidingen te knippen aangezien het topkwaliteit slangen zijn dus ik denk dat er een extra fles Argon met reduceerventiel gehaald gaat worden, vervolgens de slang voorzien van een elektrisch (voetpedaal)geschakeld ventiel van een naaimachine om de aanvoer aan/uit te zetten; 2sec voor de las aanzetten en ruim 10sec na de las uitzetten geeft het mooiste resultaat en een zo schoon mogelijke las aan de binnenkant van de pijp (en dat wil je in een uitlaatspruitstuk!!)
goh, het zou eens makkelijk zijn:+
ohja, ik heb ook nieuwe velgen liggen en weer een shitload aan spullen besteld; paar hintwoorden: Wilwood, Brembo, HKS, Cosworth etc. meer zeg ik niet;)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[youtube]kS51X98_BGQ[/youtube]
kickuuuuh:D
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Wilwood klauwen
Brembo schijven
HKS BOV
Cosworth AFR metert?
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
Hopelijk duurt het niet lang voor de leuke plaatjes
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
lol, het was nog nieteens alles:+
die HKS sqv was aardig prijzig trouwens; luchtfilter ook.. maarja, dan heb ik wel 't echte spul. van die troep is enorm veel namaak in de handel en dat is dus wel een bizar verschil in de kwaliteit:) heb er zelfs een speciale high-frequency fin bij besteld zodat ie een nog enger geluid gaat maken:D
- V300 register
- Verbannen
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
- Chris Kobes
- Nieuw lid
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
maar toch is het door een compleet ander werkingsprincipe iets heel anders!Bodejodel;146941 schreef : ik vind een SSQV nog steeds een BOV! :+
goud, die voor de n?g hogere frequentie:)ZwerverRoodbaard;146950 schreef : Wat voor een ringetje ga je erin doen dan? Zo'n gouden of een paarse?
er is al wat spul binnengekomen en van het schijvenpakket was ik toch wel geschrokken..
olietoevoernippel voor de turbo met ?1mm restrictie
schijfjes:
ik had er eigenlijk een originele 300 schijf tussen moeten gooien; w?t een verschil zeg!!
links 280x22mm schijven geventileerd, gegroefd en geboord
rechts 270x20mm schijven geventileerd, gegroefd en geboord
voor die laatste had ik 10mm dik massieve schijven verwacht maar dit was dus echt voor de Cosworth uitvoering:D ik dacht even wtf, dat ga ik noooit passend krijgen maar met de voorlopige eerste indruk die ik kreeg moet er wel wat van te maken zijn
achterasje uit elkaar gehaald, lol er liggen 5 hamers op die werktafel:D
en met de losse naaf even wat geprobeerd in een 15" velg
heb al wat ideetjes hoe ik deze zooi ga bevestigen, alle details hou ik echter voor mezelf:) enige nadeel van die 20mm dikke schijven is dat ik nu op zoek moet naar andere klauwen voor achter want de originele van de voorkant passen dus niet meer..
- V300 register
- Verbannen
-