show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 20:35 #833373 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en dat is nog wel het lelijke leer ook:D

haha, zat even te kijken naar de manual dat met de nokkenas meegeleverd is; helemaal in amerikaanse stijl geschreven:+ "do not use this camshaft as a hammer" etc, hilarisch!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 20:44 #833375 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ken het vanuit m'n andere hobby, daar worden veel dingen geimporteerd van uit de USA en om deze beschrijving moet ik altijd lachen :P

Silver KillCoils by iandh
iandh's KillCoils are approx. 1.3g of pure anti-algae/antimicrobial ass kickery in the form of 0.999 fine silver!
The tightly wound helical shape (about 11.4mm OD) lends itself to easy insertion into tubing and many reservoirs while, at the same time, being just large enough to prevent passing through fittings and into your cooling components.
Instructions & Ingredients:
Use: Place coil in a section of tubing or in a reservoir.
Active Ingredient: 99.9% pure silver
Warning: This product contains Silver!
? If ingested, you may choke... so just don't do that.
? If contact with skin occurs, smile... you're holding silver!
? AVOID CONTACT WITH EYES! If contact with eyes occurs... wait, why are you shoving metal coils into your eyes?

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:10 #833390 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
:humor: :humor: :humor:

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:11 #833391 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Euh... apart :)

Kun je de lichthoogte van die nokkenas eens meten?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:33 #833404 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
ik durf nu al zowieso te wedden dat dat nokkenasje dat jij hebt liggen anders is:D

lichthoogte is op in en uitlaat 8,69mm

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:43 #833405 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik ook :D

Maar ik heb inmiddels een schuifmaat dus ik kan eens e.e.a. gaan opmeten, weet ik eindelijk of die man gelijk had of niet. Wat zou het normaal moeten zijn?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
27-05-2010 22:52 #833409 door Anjo van den Akker
geen flauw idee.

nokkenas van een turbo blok is overigens wel compleet anders als voor een atmosferisch blok;)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 21:30 #833844 door Anjo van den Akker
vanavond de nieuwe turbo maar eens geprobeerd op 't blok

hele verbetering met de originele T2:):) het inlaatspruitstuk ga ik nog wat verbouwen, de vacuumnippels afpluggen en aan de zijkant aanleggen (zit een nutteloze drukschakelaar met iets grover draad maar dat is niet iets dat een verloopbus niet op kan lossen) geeft iets meer ruimte voor de turbo. daarnaast ga ik het inlaatspruitstuk ala PH1 aansluiten; zonder waterkoeling, scheelt weer 2 slangen en de nippels die ontiegelijk in de weg zitten kunnen weggehaald worden

toch jammer van dat spruitstuk, 't staat best netjes zo:( (zelfs met de turbo achterstevoren;)

maarja, daar kun je maar 1 ding aan doen:D:D:D:D:D

nu eerst maar eens bochtjes zien te bestellen, is gelukkig een redelijk standaard maat. dan vanzelf eens een keer het nieuwe spruitstuk maken en alles aan elkaar hechten en dan eerst maar eens een trialfit in de motorruimte doen voordat er afgelast gaat worden, ik hoop dat het goed gaat met de wastegate-actuator straks, gaat echt krap worden met die T3 unit:+

• Chris Kobes
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-05-2010 21:32 #833846 door Chris Kobes
Beantwoord door Chris Kobes in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Je moet maar durven... :O

Succes met de aanpassingen, het glimt ons iig al goed tegemoet :)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
30-05-2010 21:55 #833852 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Let the welding begin!!

Succes met het aanpassen van het spruitstuk (maar dat gaat vast helemaal goedkomen)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC