show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 19:11 #801373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Chique chique!!!

Maakt dat voor de hitte niet veel uit dan Erik? Door een gaatje kan ook hitte, maar natuurlijk niet zo heel veel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 19:40 #801376 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

slb_340;122119 schreef : Chique chique!!!

Maakt dat voor de hitte niet veel uit dan Erik? Door een gaatje kan ook hitte, maar natuurlijk niet zo heel veel.

Gaatje is te verwaarlozen.
En daarnaast kun je dat gaatje weer compenseren door RVS te gebruiken. Dit blijft namelijk langer blinken wat weer zorgt voor meer reflectie van de warmtestraling :+

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 19:43 #801377 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wat is nu eigenlijk het verschil tussen die 2 carbs? Ik zie dat de ene een ander gasgeefklepsysteemplaatjemetstangetjesgebeuren heeft, maar zit er inwendig ook nog verschil in?

Of is de linker carburateur kort gezegd gewoon n?t ietsje beter en op talloze punten net een fractie gewijzigd om er een kilo paardenvlees meer uit te halen?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 19:46 #801379 door V300 register
de rechter heeft een gesloopt chokesysteem, de linker is nog compleet zo te zien.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 21:09 #801384 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
gaatje in 't hitteschild, neuh laat ik de poedercoating maar niet verkloten;) als je de slangen loshaalt met het kleppendeksel er nog op is er ook niets aan de hand:D

over de carbs, er zit zeeeer zeker verschil in, de linker heb ik namelijk gisteravond intern gereviseerd:+

de mankementen van degene die er op zat in woord en beeld;

bij de eerste start/eerste ritjes:
- acceleratiepomp membraam vernieuwd, zat een klein scheurtje in.
- vlotterdekselpakking vernieuwd, was lek.
- chokeklep gedemonteerd, zat een schroefje van los (zekere voor het onzekere genomen:+)

en de reden waarom de nieuwe carb erop ging was omdat de carb benzine lekte zodra die op piekdruk was (bij volle turbodruk) bij het brandstofaanvoernippel, dit resulteerde altijd in een plasje benzine bovenop de vlotterkamer. en daarnaast was hij amper af te stellen door wat ik dacht een vacuumlek.. daar leek het ook heel erg op want de carburateurvoet was links + rechts gescheurd, de pakking kwam er al helemaal tussenuit zetten en hij stond zo krom als een hoepel...

maar bij een nadere inspectie bleek dit de echte oorzaak te zijn waarom hij niet af te stellen was:

de bovenste co-schroef zat erin, afgebroken dus! zoals de onderste horen ze eruit te zien:+ de rest zat vastgekoekt in de carb. dit icm de valse lucht van de kromme voet zorgte wel voor een redelijk rijdende auto, maar niet optimaal..

ook was er nog wat vloeibare pakking aanwezig...

en met alles er weer op:

en toen kwam het starten, toen hij eenmaal liep warm laten draaien en op gehoor een beetje afgesteld. eenmaal warm en stabiel op 1000 toeren een ritje maken, 1,0 bar turbodruk. hij had dus 0,3bar verlies tov origineel met de carb die erop zat! heb de wastegate nu verdraaid zodat hij weer op de originele 0,7 bar zit want voordat de boost omhoog gaat wil ik eerst EGT, Lambda en nog belangrijker AFR info hebben:+

hij ploft nog behoorlijk uit de uitlaat dus hij moet nog even gefinetuned worden maar ik weet zeker dat ik daarna elke pk die erin zit ga voelen:yesyes: en ik weet ook zeker dat frits daar nooit van genoten heeft :nono:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 21:33 #801389 door V300 register
Me = nog nieuwsgieriger. Mooi weer weer.. deze reacties - beginnen die je niet te vervelen? :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 21:42 #801391 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
haha verzin is wat nieuws origineels dan:D

neuh, dat soort reacties gaan nooit vervelen;) nog zin om te komen helpen poetsen?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-10-2009 21:49 #801393 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;122137 schreef : haha verzin is wat nieuws origineels dan:D

Dan verzin ik wel eens een originele reactie namens Stefan :D

AvdAkker;122137 schreef : nog zin om te komen helpen poetsen?

Alleen als ik een rondje mag sturen yeehaa!

:D

Maar mooi werk weer Anjo! Wat van het to-do-lijstje is als volgende aan de beurt?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-10-2009 21:58 #801395 door Anjo van den Akker
uuh, ik ben bang dat ik de enige coureur blijf van deze auto; heb m'n pa ook de sleutel al in laten leveren :halo:

vrijdag of zaterdag de carterpan swappen
dan wordt het ook tijd om de kachelmotor te vervangen en de kachel draaiend te krijgen:+..
dan nog 2 hitteschildjes, 1 naast de turbo en 1 bij de brandstofleidingen nabij de uitlaat
dan de uitlaattip opnieuw maken en dit keer wel schuin omhoog:+ en de y-klep verwijderen en vervangen voor een stuk rechte buis.
en dan zijn alle kinderziektes er wel uit:)

dat is wel een beetje de rapido agenda, het moet droog zijn voor die eindtip want dat moet ik hier thuis doen maar in principe moet dat voor 16 okt a.s. allemaal af zijn, dan heb ik evt dat weekend al de tijd om 'm te poetsen.

dan de vkb en daarna zie ik wel weer waar ik aan ga beginnen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
06-10-2009 23:13 #801399 door V300 register
Ja lijkt me leuk Anjo! Wanneer kan jij? dan neem ik gelijk die LIP mee.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC