Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
de 340T gedroeg zich dit weekend erg goed! vermogen is er genoeg want zelfs met dik 200kg in de kofferbak en een bijrijder kon de kont goed om op droog asfalt (moest er wel wat meer moeite voor doen;))
jammer dat door deze extra ongewenste verlaging en een snellere bocht naar rechts de sidepipe over de grond sleepte en nu dus niet zo mooi meer is, heb de plannetjes iets bijgesteld en ga deze eindtip dus gewoon vervangen voor rvs buis dat ik nog heb liggen, mogelijk morgen. even kijken of er nog rvs lasdraad is voor het tig apparaat.
de snelweg beviel ook prima, het grote koppel zorgt ervoor dat het rijden prettig blijft en inhalen is ook iets meer pret als met een std 340. had vanmiddag wel bijna een blondje met een blauwe peug206 in m'n rechterzijkant zitten toen die ineens besloot om naar links te komen, moest wat wijken naar links voor ze doorhad waar ze mee bezig was maar het liep zonder schade af gelukkig.
lekkages lijken allemaal verholpen, het blok gedraagd zich nog niet helemaal lekker, dan 1500 stationair, dan 1000 etc. tijd dat de andere carb binnen komt om die aan te pakken.
ik denk dat ik 350km ga halen op 30 liter brandstof, vind dat dus al nieteens zo heel slecht maar als de carb in orde is verwacht ik dat het al een stukje beter wordt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
[youtube]mKwt8_zkMwE[/youtube]
[youtube]9i9v2yu_7Xw[/youtube]
en nog 2 van een mooi ritje van vandaag:
de lekdijk was helaas veels te druk om wat sportiever stuurgedrag toe te passen maar van het uitzicht en de blikken heb ik zowieso genoten :halo:, ben ook (weer) aangehouden door verkeerspolitie omdat ze vonden dat de uitlaat nogal laag hing en bang waren dat er iets losgevallen was, ik verzekerde ze dat het geen kwaad kon en mocht weer doorrijden:+ toen ik wegreed kwamen ze ineens weer achter me aan en voor de 2e maal stop politie.. dit keer moest de motorkap even open, de bijrijder heeft vroeger toevallig een 340 gehad en wist dat er geen af fabriek turbo geleverd was in nl, en het geluid van de bov verraade dat dus:D
nadat er gebeld was of 't motor typeplaatje wel klopte en de vraag hoeveel vermogen ik had kon ik wederom weer doorrijden zonder prent/waarschuwing:p
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
Moooi idd, lol voor de pliesie!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
wat valt er over te zeggen? ik zeg gewoon dat het 95 pk is, en dat is het ook ongeveer als het wastegate stangetje losgehaald is:+ daar doen ze het maar mee.punkazz;121202 schreef : Haha, wat zei je over het vermogen dan?
klopt; heb me vorige week een breuk gezocht naar de zender; de bedrading heb ik al meegetrokken! moet alleen de zender nog aansluiten en binnen de correcte draden in de bundel opzoeken.v0lv0freak;121204 schreef : Het was wel erg koud op die dijk zeg :+
niet attent maar irritant, je mag geeneens sufferd zeggen:+ dit is trouwens maar tijdelijk; de turbodrukmeter werkt sporadisch en olietemp en druk meters doen het uberhaupt nieteens..Ralphies;121213 schreef : Die voorruitstijl met die meters blijf ik prachtig vinden net een ralley-auto. Wel irri dat je aangehouden wordt, je kunt er dus niet zo onopvallend mee rijden dus, politie is wel
attenttegenwoordig.
nee dat komt nog wel, eerst weer wat dingetjes fixen.slb_340;121217 schreef : Maar geen inside filmpje?
voorlopige planning in werkvolgorde:
- kachel fixen (heb ik klaarliggen)
- gat schutbord recirculatieklep dichten
- eindtip opnieuw fabriceren en lassen
- hitteschild brandstofleidingen
- hitteschild turbo in motorruimte (chassisbalk wordt nogal warm)
- poetzen poetzen poetzen
- V300 register
- Verbannen
-
Ik vind het nog steeds een mooie auto!
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-