show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2009 12:49 #801501 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
en die spuitbus is van de nitromethaan-injectie??
dan mis ik nog een slangetje (of wil je het onder de motorkap spuiten?) :y:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2009 14:06 #801506 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

Ralphies;122246 schreef : rood in tussenstuk geschilderd

Oei, laat Anjo het maar niet lezen :halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-10-2009 16:11 #801512 door V300 register
Haha tis mijn provisorische benaming maar, hij weet al wel hoe wel of niet handig ik ben in de techniek haha

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2009 23:14 #801845 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
zo; kleine update,

vrijdagmiddag het nieuwe kvs expansievaatje geplaatst, inclusief een nieuwe bout. afgelopen sleuteldag heb ik kans gevonden om m'n carterpan te verwisselen en het rijd psychisch een stuk beter wetend dat er nu een degelijke las is die de olie binnen houd ipv een bak vloeibare pakking:)

op de heenweg naar leidschendam op de rotondetjes een beetje gespeeld en toen kwam ik bij een rotonde waar een boer vanaf z'n land gereden had en er lag daar nogal wat natte bagger... daar was merkbaar gewoon geen grip voor de achterwielen dankzij het sperdiff en motorvermogen en ooh wat heb ik gelachen:D zo'n 100 meter na de rotonde kregen de wielen weer wat meer grip en er waren 2 mooie slingersporen te zien in de binnenspiegel:D

vlakbij aankomst ineens weer een beetje tractorsound, en merkbaar minder vermogen (pktje of 15) heb er daar nog even naar gekeken en kon niets vinden, tot ik aan 't eind van de dag de uitlaat een stuk op en neer kon bewegen en dit schuivend aanvoelde, bleken de boutjes van turbo op spruitstuk los te zitten:D van de week de moeren vervangen voor norlock moeren en de pakking vervangen, die hoorde ik continue fluiten dus daar zal ook wel weinig van over zijn:) die norlock moeren vertrouw ik iets meer als de speciale moeren die er nu op zitten omdat ze ook merkbaar meer borgen bij het aandraaien.

zal van de week als de turbo weer goed vast zit een paar fototjes maken en dan wordt het toch echt tijd om de uitlaat te fixen (en nu maar hopen op goed weer).

klokkenwinkel geeft inmiddels 805 kilometers aan:)

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2009 15:19 #802350 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
er was zelfs een bout compleet weg:D!!

alles zit opnieuw goed vast incl nieuwe pakkingen en norlock moeren, ook nog een paar gaatjes in de downpipe gevonden en die lekdicht gelast. daarna de rest van de uitlaat gedemonteerd en daar ga ik als het goed is vanavond mee aan de gang, als m'n handen weer wat opgewarmd zijn:D heb net de auto helemaal gewassen:

en waarom hij op 13" staal staat? omdat de velgen ook even helemaal schoon gemaakt zijn:)

nog een nadeeltje van loslopende homokineten, het vet dat eruit gespuugd wordt:D, op een witte velg wel d? indicatie om te weten of de boutjes losgelopen zijn hahaha. alle boutjes weer even nagelopen en ook een flinke scheur in het rubber van de aandrijfas gezien, er gaat voorlopig dus even een reserve aandrijfasje mee:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2009 20:46 #802377 door V300 register
de velgen doen het echt wel bij de auto...

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2009 21:58 #802378 door Anjo van den Akker
idd, het ziet er niet uit zo:humor:

en het rijd ook VRESELIJK, het stuurt heel eng en indirect, je gooit het stuur wat om en na een seconde gaat de auto een keer bewegen.. ben al aardig aan de 15 inchers gewend geraakt haha

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-10-2009 22:21 #802381 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Wel een gemeene sleeper zo... :D

Die banden schelen echt veel ja. Toen mijn auto nog op 13" stond had ik bij wat steviger bochtenwerk echt het gevoel alsof de complete achteras een paar cm verschoof. Nu met 195/50/15 gaat hij gewoon waar je hem naartoe stuurt. Zelfs met de standaard schokdempers en veren.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 15:30 #802425 door Anjo van den Akker
195/55 is wel de foute maat hea;) 195/50 klopt met originele diameter:D (op een tieniewinie percentage na dan;))

vanmiddag met de uitlaat zitten klooien, toen ik de eindtip aan het zagen was onder een beetje hoek klapte het zaagblad uit elkaar:yummie: zit nu een stukje van dat zaagblad in het systeemplafond vast, die tikte tegen de klauw aan en stuiterde toen omhoog.. het blijft bocht materiaal om te bewerken dat rvs, maar goed, nieuw zaagblad nieuwe kansen en 't is alsnog prima gelukt:yesyes:

de eindtip en het y-stuk zijn veranderd, y-stuk is vervangen door rechte pijp en de tip moest al opnieuw gelast worden doordat ik tijdens het lassen niet op heb zitten letten maar hierdoor moest hij compleet vernieuwd worden:

dus dat heb ik maar gedaan:yesyes::

en het vernieuwde y-stuk:

gewoon simpele rechte pijp dus:D

het blijft mooi hoe dat rvs verkleurt naar goud als het een paar keer goed warmgestookt is:yesyes:

hopelijk vanavond alles TIG lassen, eerst een paar biertjes met familie voor m'n moeders verjaardag:yesyes:

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-10-2009 19:57 #802443 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gefeliciteerd!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC