show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:05 #800709
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
vandaag weer op nat gereden en de lat voor mezelf en de auto weer wat hoger gelegd; dit resulteerde in de eerste bocht die ik nam direct in een spin die ik opving door maar even een donut te draaien en vervolgens vrolijk verder te rijden.. 't ging steeds beter, na een stoplicht kreeg ik het voor elkaar om in de 1e 2e 3e versnelling gewoon vol te burnen:D
helaas merk ik wel wat; ik durf gewoon te weinig in de bochten (veeeul minder als met de rode 340) omdat ik bang ben dat ik wat mol, lijnen driften is hierdoor eigenlijk onmogelijk omdat ik elk krasje op de auto of stoepje tegen de wielen wil voorkomen.. dit weer speelt ook wel mee, het zicht was al wat minder wat verantwoord spelen zowieso al wat moeilijker maakt.
binnekort maar eens een groot prive terrein opzoeken om me een dagje op uit te leven tussen een set pylonnen, hopelijk durf ik dan wel m'n eigen grenzen een flink end te verleggen en die van de auto een beetje op te zoeken.
daarnaast is er een groot dilemma aangebroken mbt de auto en de wensen; in 4 woorden: audio-brandstoftank-reservewiel-achterbank. initiele plannen waren koste wat kost de achterbank behouden; maar dit is nu echt mijn speeltje en nu mag ik lekker helemaal zelf weten wat ik er mee doe, voor personenvervoer heb ik dan de andere 340. langzaam maar zeker begin ik te twijfelen om de achterbank eruit te slopen wat een aantal zaakjes wat makkelijker maakt;
- geen klapbare stoel meer vereist wat met hetzelfde budget een nog dikkere set stoelen mogelijk maakt.
- nooit hoeven wisselen tussen 3 en 5 punts gordels (wou als duo inbouwen) als er achterpassagiers mee zouden gaan..
- meer ruimte voor de audio: makkelijker een nettere inbouw
- reservewiel is te verwerken in de kofferbak
om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid laswerk voor de aluminium brandstoftanks:D nadeel is dat alles verbouwen aan de auto zoals ik gepland had qua engineering ook een leuke uitdaging zal zijn die ik dan moet missen, vooral om dat laatste heb ik er nogal moeite mee om een goede beslissing te nemen.
helaas merk ik wel wat; ik durf gewoon te weinig in de bochten (veeeul minder als met de rode 340) omdat ik bang ben dat ik wat mol, lijnen driften is hierdoor eigenlijk onmogelijk omdat ik elk krasje op de auto of stoepje tegen de wielen wil voorkomen.. dit weer speelt ook wel mee, het zicht was al wat minder wat verantwoord spelen zowieso al wat moeilijker maakt.
binnekort maar eens een groot prive terrein opzoeken om me een dagje op uit te leven tussen een set pylonnen, hopelijk durf ik dan wel m'n eigen grenzen een flink end te verleggen en die van de auto een beetje op te zoeken.
daarnaast is er een groot dilemma aangebroken mbt de auto en de wensen; in 4 woorden: audio-brandstoftank-reservewiel-achterbank. initiele plannen waren koste wat kost de achterbank behouden; maar dit is nu echt mijn speeltje en nu mag ik lekker helemaal zelf weten wat ik er mee doe, voor personenvervoer heb ik dan de andere 340. langzaam maar zeker begin ik te twijfelen om de achterbank eruit te slopen wat een aantal zaakjes wat makkelijker maakt;
- geen klapbare stoel meer vereist wat met hetzelfde budget een nog dikkere set stoelen mogelijk maakt.
- nooit hoeven wisselen tussen 3 en 5 punts gordels (wou als duo inbouwen) als er achterpassagiers mee zouden gaan..
- meer ruimte voor de audio: makkelijker een nettere inbouw
- reservewiel is te verwerken in de kofferbak
om nog maar te zwijgen over de hoeveelheid laswerk voor de aluminium brandstoftanks:D nadeel is dat alles verbouwen aan de auto zoals ik gepland had qua engineering ook een leuke uitdaging zal zijn die ik dan moet missen, vooral om dat laatste heb ik er nogal moeite mee om een goede beslissing te nemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:07 #800710
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Mag dat wel voor de APK?
Ben trouwens wel heeeel benieuwd naar het motorgeluid van 't ding...
Ben trouwens wel heeeel benieuwd naar het motorgeluid van 't ding...
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:08 #800711
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
wat mag wel voor de apk?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:10 #800712
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
De achterbank er permanent uithalen.
Je auto is namelijk ingericht op personenvervoer, te weten 5 personen.
Als je de achterbank er uithaalt, cre?er je een "vlakke-laadvloer-effect" a.k.a. grijskenteken inrichting.
Maar je zult je er ongetwijfeld al in verdiept hebben
Je auto is namelijk ingericht op personenvervoer, te weten 5 personen.
Als je de achterbank er uithaalt, cre?er je een "vlakke-laadvloer-effect" a.k.a. grijskenteken inrichting.
Maar je zult je er ongetwijfeld al in verdiept hebben
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:25 #800715
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Owwww..., dat mag.
Wat niet mag, is er vervolgens nog mensen in vervoeren
Wat niet mag, is er vervolgens nog mensen in vervoeren
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 20:53 #800719
door Anjo van den Akker
idd, niets illigaals aan:D!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-09-2009 21:32 #800722
door Anjo van den Akker
zoektocht naar hoe ik alle belangrijke informatie van de motor bij ga houden is inmiddels ook van start gegaan; wat ik zowieso wilde:
52mm (2 inch) formaat:
- boostmeter
- AFR meter
- oliedruk meter
- olietemp meter
- koelwatertemp meter
- voltage meter
- amperage meter (tbv startmotor/bijlaadstroom van dynamo)
- olietemp meter versnellingsbak
- olietemp meter differentieel
daarnaast in 3,5 of 4 inch een toerenteller + shiftlight; helaas gaan 9 van de 10 tot 11000rpm; boven de 6200 komt ie toch nooit (toerenbegrenzer) dus dat wil ik niet:nono: teller tot 7000 is het streven maar tot 8000 mag ook en is "iets" gangbaarder heb ik gemerkt. helaas hebben veel fabrikanten er een gewoonte van gemaakt om hier de oliedruk/temp en boost in te verwerken; en dat is ook absoluut iets wat ik niet wil. die zoektocht gaat daarom vrolijk door..
nu kom ik net op inet wat leuks tegen www.zeitronix.com/ , een digitale kit welke uitlaatgastemperatuur, airfuel ratio, boost en lambda waarde kan weergeven! in principe komt de kit enkel als afr set; maar is met een set sensoren uit te breiden tot het bovenstaande; geheel ziet er nog best chique uit ook.
dit brengt een extra voordeel boven wat ik wou; digitaal boost aflezen en bovenal EGT info!
neemt niet weg dat de extra toerenteller + shiftlight, oliedruk/temp, koelwatertemp, voltage en de 2x temp voor de bak er zowieso ook in komen:D
die meters blijven denk ik wel anoloog; heb een set digitale meters gevonden maar die schakelen allemaal na x seconden een paar tellen op systeemvoltage...... welke idioot dat bedacht heeft:S:S:S
dan komt het leuke waar gaat ik al die meters laten? allemaal ingebouwd bovenop het dash, ja dat vraagt weer om wat custom werk maar daar zit ik niet mee:) nu nog een plekje in de planning opstellen, dat is voorlopig het grote probleem:lol:
52mm (2 inch) formaat:
- boostmeter
- AFR meter
- oliedruk meter
- olietemp meter
- koelwatertemp meter
- voltage meter
- amperage meter (tbv startmotor/bijlaadstroom van dynamo)
- olietemp meter versnellingsbak
- olietemp meter differentieel
daarnaast in 3,5 of 4 inch een toerenteller + shiftlight; helaas gaan 9 van de 10 tot 11000rpm; boven de 6200 komt ie toch nooit (toerenbegrenzer) dus dat wil ik niet:nono: teller tot 7000 is het streven maar tot 8000 mag ook en is "iets" gangbaarder heb ik gemerkt. helaas hebben veel fabrikanten er een gewoonte van gemaakt om hier de oliedruk/temp en boost in te verwerken; en dat is ook absoluut iets wat ik niet wil. die zoektocht gaat daarom vrolijk door..
nu kom ik net op inet wat leuks tegen www.zeitronix.com/ , een digitale kit welke uitlaatgastemperatuur, airfuel ratio, boost en lambda waarde kan weergeven! in principe komt de kit enkel als afr set; maar is met een set sensoren uit te breiden tot het bovenstaande; geheel ziet er nog best chique uit ook.
dit brengt een extra voordeel boven wat ik wou; digitaal boost aflezen en bovenal EGT info!
neemt niet weg dat de extra toerenteller + shiftlight, oliedruk/temp, koelwatertemp, voltage en de 2x temp voor de bak er zowieso ook in komen:D
die meters blijven denk ik wel anoloog; heb een set digitale meters gevonden maar die schakelen allemaal na x seconden een paar tellen op systeemvoltage...... welke idioot dat bedacht heeft:S:S:S
dan komt het leuke waar gaat ik al die meters laten? allemaal ingebouwd bovenop het dash, ja dat vraagt weer om wat custom werk maar daar zit ik niet mee:) nu nog een plekje in de planning opstellen, dat is voorlopig het grote probleem:lol:
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
29-09-2009 22:02 #800726
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Over de achterbank... Ik zou zelf in eerste instantie proberen de bank de te behouden. Ziet er toch wel sjiek uit met dat leer. Maar zonder bank kun je er natuurlijk wel nog meer show van maken, met al die speakers en versterkers! Ook erg leuk natuurlijk 
Ik heb een hekel aan digitale meters, gewoon omdat het er dom uitziet.. Maar van analoge meters, hoe meer, des te beter! En als ik zo tel ga je 9 52mm klokjes plaatsen :worship:
Eigenlijk zouden die dan ook allemaal groene achtergrond verlichting moeten hebben met oranje wijzers, zoals in het dashboard

Ik heb een hekel aan digitale meters, gewoon omdat het er dom uitziet.. Maar van analoge meters, hoe meer, des te beter! En als ik zo tel ga je 9 52mm klokjes plaatsen :worship:
Eigenlijk zouden die dan ook allemaal groene achtergrond verlichting moeten hebben met oranje wijzers, zoals in het dashboard
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 22:04 #800727
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ik vind al die metertjes erg grappig. Alleen ik zou waarschijnlijk toch voor een digitaal scherm gaan met alle gegevens op 1 scherm. 9 meters op je dashboard lijkt me erg druk worden. Als ik een scherm zou nemen, dan wel in oude stijl zoals de originele tripcomputer of een BMW E30 of E34 boordcomputer. Een klein LCD schermpje en schakelaars voor de verschillende functies.
Dan kun je voor de belangrijkste functies losse meters maken en de minder belangrijke op 1 scherm zetten.
Een 3-4 inch toerenteller los in de auto lijkt me ontzettend lelijk. Waarom is de originele toerenteller niet goed genoeg?
Dan kun je voor de belangrijkste functies losse meters maken en de minder belangrijke op 1 scherm zetten.
Een 3-4 inch toerenteller los in de auto lijkt me ontzettend lelijk. Waarom is de originele toerenteller niet goed genoeg?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-09-2009 22:05 #800728
door V300 register
Oja, een beetje elektronica gek kan makkelijk een printplaat ontwerpen die op een klein display een stuk of wat simpele functies kan weergeven. Zoals een temperatuursensor geeft bijvoorbeeld.
Dan kun je het ook nog eens helemaal naar je eigen zin maken
Dan kun je het ook nog eens helemaal naar je eigen zin maken
Moderators: Mark Smeets