show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
23-09-2009 22:55 #800202 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Ligt aan het uiterlijk en de exacte functie van het tandwieltje of je zelf eentje makkelijk na kunt maken. Inderdaad, reparatieonderdelen vragen bij de leverancier/fabrikant is waarschijnlijk beter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 01:00 #800216 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Het geluid, het squeeken krijg je bij een sinterplaat als je niet goed koppelt. Voor een sinterplaat niet goed tenminste.
Je moet daar niet te voorzichtig mee omgaan. Als je een sinterplaat ook maar iets laats slippen krijg je dat geluid. Voor dagelijks rijden is het niet super want je moet er vrij lomp mee omgaan. Dat squeeken is de koppelingsplaat die zich in het vliegwiel vreet door het slippen.
De 242 heeft ook een 4 puck ongeveerde koppeling/sinterplaat, heeft precies dezelfde symptomen. Het horen van dat geluid zegt in mijn geval niets over de koppeling maar over de manier hoe ik ermee rijd.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 07:51 #800219 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Gewoon je voet zijdelings van het koppelingspedaal laten schieten dus... :D

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 09:38 #800226 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
@ ruben, klopt die indruk had ik ook. bij wat lomper koppelen hoor je 't niet:)

vanmiddag de brug op, even kijken of ik wat rariteiten in de aandrijflijn kan vinden en nog wat andere ditjes en datjes.

hij is iig wel rijdbaar genoeg voor dit weekend, haal denk ik zondag de eindpijp even los om de eindtipb om te lassen

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 11:40 #800237 door V300 register
Balen van die mooie voorspoilert Anjo.. en ook van de uitlaat.

Maar je vindt er vast weer wat op :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
24-09-2009 12:13 #800241 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T
Dat zijn even wat mindere dingen, een kleine tegenslag maar jou kennende heb je dat zo weer voor elkaar!, ik kijk er naar uit de turbo zaterdag live te mogen zien en horen.

Gr; Wouter.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 18:02 #800291 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Anjo’s projectauto: 1986 340GT special B14T

AvdAkker;120851 schreef : op de een of andere manier is tijdens het rijden ook de actuator voor de open uitlaat losgevallen (3 boutjes losgegaan...), ding is op 't asfalt gestuiterd.. motor mist nu een tandwieltje en een asje is krom. wat anders op verzinnen dus... :(

2 boutjes op de montagepunten van de actuator, plaatje ertegenaan gelast en klaar:yesyes: een collega van me zit in de modelbouw en gaat nog op zoek naar een tandwieltje voor me, als die niet gevonden wordt gaat de klep weg, hij lekt n.l. bij de klep.

AvdAkker;120851 schreef : middenstuk van een originele glt lip plaats ik voorlopig even terug

done

AvdAkker;120851 schreef : vervolgens hoor ik steeds vaker de squeek van de koppeling op het moment dat de drukgroep aangrijpt, snap daar geen hol van, ding leek wel nieuw. in z'n vrij is nu ook ineens de centrale aandrijfas enorm hoorbaar; maar geen gekke trillingen als je rijd. ik heb geen flauw idee wat het is; morgenmiddag even de brug op om te kijken of er wat te vinden valt

lomper koppelen helpt idd, al ziet het er wat knullig uit:D
aandrijfas hoorde ik in het begin ook, motorsteunen etc nagetrokken, lv steun voor 45gr motorrubbers zat los aan de motor zijde; vast + loctite en ik hoor geen rare geluiden meer:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-09-2009 19:13 #800296 door V300 register
:pics:

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2009 21:06 #800312 door Anjo van den Akker
hahaha paar pagina's terug staan een heeeeuleboel foto's:D

er staat inmiddels 106km op de teller, waarvan 70km deze avond. wat rijd die auto heerlijk zeg, al is het wel oppassen met dit vermogen en de gesperde achteras, ging al een paar keer onbedoeld dwars toen ik hard over een rotonde ging.

ben een beetje aan het spelen geweest om de grenzen van de auto te leren kennen en ik heb de grenzen van wat de auto kan en wat ik zelf kan nog lang niet gevonden, heerlijk dus dan blijft het een uitdaging!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-09-2009 11:07 #800352 door V300 register
Maar nogsteeds GEEN filmpjeeeee :(

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC