De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Oh dat zou best eens kunnen, ze waren bij mij inderdaad goed gaar. Aan de buitenkant zie je er niks aan door dat vlechtwerk, maar je moet zo'n slang er eens aftrekken en even 'fijnknijpen'. De mijne waren zo droog als koek kan ik me nog herinneren

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Shot with DSLR-A700 at 2009-01-26
de rode slangen zijn vervangen.
Shot at 2009-01-26
Ook hier alles vervangen en nieuwe klemmen gemonteerd!
Shot at 2009-01-26
Hier nog een foto'tje op de assteunjes met de BELGISCHE nummerplaten!
Nu wou ik ook direct de slangen van de vlotter doen, maar daar kan ik eigenlijk niet goed bij en ik weet ook niet hoe ik erbij moet komen zonder de hele tank te moeten demonteren en daar heb ik niet zoveel zin in. Is het mogelijk om er gewoon vanaf de koffer aan te kunnen? Ik vond dit in een andere topic, maar weet niet of het wel zo'n slim idee is om dit te gaan proberen.
Shot at 2009-01-26
Als eerste maar even onder het dekseltje in de kokkerruimte gekeken en in derdaad de 2 stukjes slang zo poreus als wat en net getankt dus geen trek om de tank te demonteren.Slang op vlotter deksel los gemaakt,stuk dun touw aan vast gemaakt,terug getrokken onder de auto,daar stukje slang vervangen,touwje weer goed vastgemaakt,vervolgens met het touwtje voorzichtig terug naar de vlotterdeksel getrokken,daar weer gemonteerd,tweede slangtje netzo gedaan,nog geen half uurtje werk,en geen stank meer.Misschien eventueel nieuwe slangetje eventjes afplakken zodat er ?nderweg"geen vuil in de nieuwe slang komt.Groet en bedankt voor alle adviezen,Ron.
Heb deze slangen nog even laten zitten en ga proberen dat op een brug te doen als de tank wat leeg is, want durf het niet riskeren met die touwtjes, lijkt mij echt te krap! Die worden dus volgende week ofzo vervangen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
en vervang je die andere 2 prutslangetjes van dat overloopvat ook gelijk nog even:D?
je kunt langs de vario de brandstofleidingen uit hun borgclips halen, op die manier kun je gewoon tot aan het synflex en nog wat verder de brandstofleidingen door het gat van de vlotter trekken en ze vervangen. eventueel de tank lossen is ook een kwestie van de twee voorste bouten eruit halen en de achterste een paar slaagjes los... zou me er niet al te druk om maken.
let btw wel even op de insert (messing busjes aan het einde van de synflex slang) zorg ervoor dat je later daarop je slangklem monteerd, deze zijn om te voorkomen dat je de leiding dubbel vouwt met je slangklem:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu kwam ik er ook achter dat de V-snaar, die van de waterpomp, krukas, en alternator, wat te los stond, is deze nog te spannen of kan ik niets anders meer dan hem vervangen als hij wat uitgerokken is?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Dendorssers;87169 schreef : en heel de auto staat er zefls van te schudden...
dakannie:D is het niet zo dat de hele motor staat te schudden waarbij de riem mee resoneert??
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.