show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
25-01-2009 19:19 #752640 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
LOL @ Erik!

Oh dat zou best eens kunnen, ze waren bij mij inderdaad goed gaar. Aan de buitenkant zie je er niks aan door dat vlechtwerk, maar je moet zo'n slang er eens aftrekken en even 'fijnknijpen'. De mijne waren zo droog als koek kan ik me nog herinneren :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-01-2009 17:08 #752756 door V300 register
Vandaag heb ik in ieder geval de defecte slangen vervangen, was trouwens nogal wiedes dat hij lekte, hij was gewoon gescheurd... (foto's volgen nog!)

Shot with DSLR-A700 at 2009-01-26
de rode slangen zijn vervangen.

Shot at 2009-01-26
Ook hier alles vervangen en nieuwe klemmen gemonteerd!

Shot at 2009-01-26

Hier nog een foto'tje op de assteunjes met de BELGISCHE nummerplaten!

Nu wou ik ook direct de slangen van de vlotter doen, maar daar kan ik eigenlijk niet goed bij en ik weet ook niet hoe ik erbij moet komen zonder de hele tank te moeten demonteren en daar heb ik niet zoveel zin in. Is het mogelijk om er gewoon vanaf de koffer aan te kunnen? Ik vond dit in een andere topic, maar weet niet of het wel zo'n slim idee is om dit te gaan proberen.

Shot at 2009-01-26

Als eerste maar even onder het dekseltje in de kokkerruimte gekeken en in derdaad de 2 stukjes slang zo poreus als wat en net getankt dus geen trek om de tank te demonteren.Slang op vlotter deksel los gemaakt,stuk dun touw aan vast gemaakt,terug getrokken onder de auto,daar stukje slang vervangen,touwje weer goed vastgemaakt,vervolgens met het touwtje voorzichtig terug naar de vlotterdeksel getrokken,daar weer gemonteerd,tweede slangtje netzo gedaan,nog geen half uurtje werk,en geen stank meer.Misschien eventueel nieuwe slangetje eventjes afplakken zodat er ?nderweg"geen vuil in de nieuwe slang komt.Groet en bedankt voor alle adviezen,Ron.

Heb deze slangen nog even laten zitten en ga proberen dat op een brug te doen als de tank wat leeg is, want durf het niet riskeren met die touwtjes, lijkt mij echt te krap! Die worden dus volgende week ofzo vervangen!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2009 20:50 #752785 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
kijk! ik zie hier een belg die goed bezig is! nieuwe slangklemmetjes, benzinebestendige slang :yesyes: :y:

en vervang je die andere 2 prutslangetjes van dat overloopvat ook gelijk nog even:D?

je kunt langs de vario de brandstofleidingen uit hun borgclips halen, op die manier kun je gewoon tot aan het synflex en nog wat verder de brandstofleidingen door het gat van de vlotter trekken en ze vervangen. eventueel de tank lossen is ook een kwestie van de twee voorste bouten eruit halen en de achterste een paar slaagjes los... zou me er niet al te druk om maken.

let btw wel even op de insert (messing busjes aan het einde van de synflex slang) zorg ervoor dat je later daarop je slangklem monteerd, deze zijn om te voorkomen dat je de leiding dubbel vouwt met je slangklem:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-01-2009 16:48 #752893 door V300 register
inderdaad; als je de eerste bevestigingsclip van die doorzichtige (synflex) slangen aan de bodem loshaalt; kun je gewoon de rubber delen bij de tank losmaken en voldoende ver naar buiten trekken om ze in t geheel te vervangen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 18:40 #753069 door V300 register
De Belg heeft vandaag weer veel werk verzet, maar jammer genoeg geen foto's! Maar ik zal proberen er alsnog een paar te maken deze week en ook een wat uitgebreider verslagje schrijven!

Nu kwam ik er ook achter dat de V-snaar, die van de waterpomp, krukas, en alternator, wat te los stond, is deze nog te spannen of kan ik niets anders meer dan hem vervangen als hij wat uitgerokken is?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 18:49 #753072 door Anjo van den Akker
persoonlijk ben ik er fan van om voor 10 euri een nieuwe te kopen (1295 lang) dan een x aantal kmers na het spannen met een verotte dynamo en waterpomp te zitten:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-01-2009 18:50 #753073 door V300 register
en wat kan ik in tussentijd doen?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-01-2009 18:52 #753075 door Anjo van den Akker
als ie niet piept, en je tijdens het rijden niet af en toe je bijlaadlampje ziet knipperen/branden, lekker even laten zitten:)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-01-2009 14:44 #753224 door V300 register
dat doet hij tot nu toe niet, maar hij trilt wel heel erg hard en heel de auto staat er zefls van te schudden... Maar goed, ik zal wel eens een nieuwe gaan halen dan!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-01-2009 16:55 #753240 door Anjo van den Akker

Dendorssers;87169 schreef : en heel de auto staat er zefls van te schudden...

dakannie:D is het niet zo dat de hele motor staat te schudden waarbij de riem mee resoneert??

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC