show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
29-12-2008 12:34 #745828
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Gisteren maar weer is in de kou de auto in orde gezet, het slot is weer gemaakt en het was zoals aangegeven het pennetje dat los was gekomen. Het plakte gelukkig nog in het vet op het slot, dus dat heb ik er maar direct weer ingezet... Maar wat een rotwerkje trouwens... Dat slot is echt priegelen en vooral omdat het gisteren nog vroor was het helemaal niet handig, met bevroren handen alles demonteren...brrr, koud!!!
Ook gisteren de Tellerkabel weer helemaal los gehad, wiel gedemonteerd, kabel eruit en binnenkabel er volledig uit. Eerst even schoon gemaakt met een paar papiertjes om het oude vet er af te halen en dan opnieuw ingevet en er terug in gezet... Opgelost is het niet, nog steeds niet... de naald trilt nog steeds, maar de uitslag is wel minder ondanks dat hij van frequentie harder strilt (sneller trilt!)...
Pff, ik snap er niets van eigenlijk... is hij nu te vet en is dat nu daarom of hoe zit het nu met dat rotding?
Heb kruipolie gebruikt, want er zat wat roest op de binnenkabel, mss loopt er wel weer wat olie uit en gaat het dan weer beter... voorlopig laat ik het even zo en rijd ik er maar even zo mee, als het echter weer erger word, dan zal ik er opnieuw naar gaan kijken.
Ook gisteren de Tellerkabel weer helemaal los gehad, wiel gedemonteerd, kabel eruit en binnenkabel er volledig uit. Eerst even schoon gemaakt met een paar papiertjes om het oude vet er af te halen en dan opnieuw ingevet en er terug in gezet... Opgelost is het niet, nog steeds niet... de naald trilt nog steeds, maar de uitslag is wel minder ondanks dat hij van frequentie harder strilt (sneller trilt!)...
Pff, ik snap er niets van eigenlijk... is hij nu te vet en is dat nu daarom of hoe zit het nu met dat rotding?
Heb kruipolie gebruikt, want er zat wat roest op de binnenkabel, mss loopt er wel weer wat olie uit en gaat het dan weer beter... voorlopig laat ik het even zo en rijd ik er maar even zo mee, als het echter weer erger word, dan zal ik er opnieuw naar gaan kijken.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-01-2009 16:52 #746552
door V300 register
Nu ben ik al even aan het zoeken hoe ik een radio (oude pioneer) eruit kan krijgen, ben er nu ondertussen al achter dat hij achteraan met een grote schroef vast zit, maar ik raak er maar niet bij!
Ik heb het onderpaneel van de passierszetel als los gehad, maar langs die kant is er geen doorkomen aan met de ventilatie en de kabels... Heeft er iemand een idee hoe ik aan die schroef kan komen, hij zit dus aan de achterkant van de radio!
EDIT: Ik heb net even gekeken, heb het dashbordkastje eruit gehaald en toen kon ik er met mijn hand aan de achterkant komen, daar was echter helemaal geen schroef te vinden! Ik begrijp er geen jota meer van. Ik zie wel langs de zijkant van de radio schroeven uitsteken, het lijkt dus dat alsof hij langs binnenuit vast zit geschroeft, maar dat kan helemaal niet! Mss zitten er dan toch van die klemmetjes of zoiets...
Ik kom wss wel naar de wintermeeting en zal wat materiaal meenemen en dan kan er mss iemand van jullie even een blik werpen..
Ik heb het onderpaneel van de passierszetel als los gehad, maar langs die kant is er geen doorkomen aan met de ventilatie en de kabels... Heeft er iemand een idee hoe ik aan die schroef kan komen, hij zit dus aan de achterkant van de radio!
EDIT: Ik heb net even gekeken, heb het dashbordkastje eruit gehaald en toen kon ik er met mijn hand aan de achterkant komen, daar was echter helemaal geen schroef te vinden! Ik begrijp er geen jota meer van. Ik zie wel langs de zijkant van de radio schroeven uitsteken, het lijkt dus dat alsof hij langs binnenuit vast zit geschroeft, maar dat kan helemaal niet! Mss zitten er dan toch van die klemmetjes of zoiets...
Ik kom wss wel naar de wintermeeting en zal wat materiaal meenemen en dan kan er mss iemand van jullie even een blik werpen..
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
04-01-2009 18:03 #746571
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
even zoeken in het forum, er zat nog iemand met het probleem van een klemmende radio..

- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-01-2009 18:16 #746573
door V300 register
Heb al heel wat topics erover gelezen, maar elke tip die daarop staat lijkt niet te werken! Het is daarom ook dat ik er echt geen jota van snap, mss ben ik wel te braaf en moet ik er gewoon is hard aan trekken, maar doe het liever niet voordat ik er 100% zeker ben!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-01-2009 18:25 #746578
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
nee die schroef moet wel los, anders trek je het achterse paneel naar de knoppuh.
als het goed is kun je er wel bij komen via dat paneel aan de bijrijderszijde, evt luchtkanalen van de kachel zijn als het goed is los te trekken om ze even aan de kant te schuiven.
als het goed is kun je er wel bij komen via dat paneel aan de bijrijderszijde, evt luchtkanalen van de kachel zijn als het goed is los te trekken om ze even aan de kant te schuiven.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
04-01-2009 20:24 #746591
door V300 register
Mm Anjo, dat weet ik niet helemaal zo zeker hoor! De ventilatiebuizen leken mij anders toch wel goed vast te zitten!
En die schroef waarover ik het heb, dat is er gewoon ??ntje die eigenlijk in de radio zit... is echt heel erg raar! Heb geen foto kunnen maken, camera-scherm is kapot, dus zie geen flikker!
Ik hoop maar dat iemand anders er een idee van heeft zaterdag!Want een grote schroef op de achterkant is echt niet te vinden!
En die schroef waarover ik het heb, dat is er gewoon ??ntje die eigenlijk in de radio zit... is echt heel erg raar! Heb geen foto kunnen maken, camera-scherm is kapot, dus zie geen flikker!
Ik hoop maar dat iemand anders er een idee van heeft zaterdag!Want een grote schroef op de achterkant is echt niet te vinden!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
09-01-2009 18:54 #747407
door V300 register
Wat kan helpen... welk model pioneer radio is het? Dan kan je op zoek naar de montage instrusties, extra's die er bij zaten (zoals b.v. een anti diefstal slede e.d.) Als die laatste er bij zit, dan zit ie net als de moderne, dusdanig geblokkeerd dat je 'm er alleen met grof sloopwerk uit krijgt... of de benodigde pennetjes.
Gezien de leeftijd (ik neem aan +- even oud als de wagen) zullen dat vast niet dezelfde zijn als de huidige pioneers...
Gezien de leeftijd (ik neem aan +- even oud als de wagen) zullen dat vast niet dezelfde zijn als de huidige pioneers...
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2009 01:16 #750405
door V300 register
Tja Jan, de montageinstructies heb ik en volgens de instructies zou hij vast gezet moeten worden met een schroef aan de achterkant, maar dat is dus echt niet het geval! Hij is trouwens idd even oud als de auto, hij is erin geplaatst door de dealer. Ik laat hem voorlopig wel nog even zitten, hij doet het nog en de nieuwe radio is toch nog niet aangekocht... Ik liep gewoon al wat op de feiten vooruit, want er komt wel een nieuwe in.
Verder heb ik vandaag ook mijn papieren van DIV terug! Jippie! :w00t:
Maar wat die kl**thommels nu weer van mij willen begrijp ik toch ook niet hoor! BTW attesten, originele aankoopfacturen (die heb ik gelukkig nog van mijn opa) en nog allerhande andere rotzooi! Moet het dan nu echt zo moeilijk zijn!?:crazy1:
Heb dus maar wijselijk beslist om volgende week gewoon aan het loket te gaan aanschuiven met alle papieren in mijn map, dan kunnen ze krijgen wat ze willen en als het goed is krijg ik dan een uurtje later mijn nummerplaten mee naar huis! Fingers crossed, want ik ben ervan overtuigd dat ook dit weer heel wat voeten in de aarde zal hebben!:hmmz2:
Verder heb ik vandaag ook mijn papieren van DIV terug! Jippie! :w00t:
Maar wat die kl**thommels nu weer van mij willen begrijp ik toch ook niet hoor! BTW attesten, originele aankoopfacturen (die heb ik gelukkig nog van mijn opa) en nog allerhande andere rotzooi! Moet het dan nu echt zo moeilijk zijn!?:crazy1:
Heb dus maar wijselijk beslist om volgende week gewoon aan het loket te gaan aanschuiven met alle papieren in mijn map, dan kunnen ze krijgen wat ze willen en als het goed is krijg ik dan een uurtje later mijn nummerplaten mee naar huis! Fingers crossed, want ik ben ervan overtuigd dat ook dit weer heel wat voeten in de aarde zal hebben!:hmmz2:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2009 12:07 #750427
door V300 register
Dat je met de platen naar huis gaat, vast, maar in 1 uurtje? Klinkt als de RDW, maar dan erger... :humor:
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
14-01-2009 12:10 #750428
door V300 register
Is de wagen ooit ingevoerd ? (dus : via douanekantoor passeren) Als dat niet is, is het ook niet zo gek dat ze moeilijk doen ...Maar wat die kl**thommels nu weer van mij willen begrijp ik toch ook niet hoor!
Moderators: Mark Smeets