show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 12:47 #751845 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten

antiekeradio;85643 schreef : klepdeksel idd goed recht maken voor je hem gaat terugzetten.

krom deksel helpt geen nieuwe pakking tegen :)


Deksel zal idd ook niet meer de juiste vorm hebben nee en dan helpt een nieuwe pakking idd ook niet om het probleem aan te pakken! Ik ging dus heel de zooi weer rechtmaken en daarna met nieuwe pakking monteren!
Nu vroeg ik mij opeens af hoe ik dit moest doen, moet ik eerst de olie uit het blok halen, of kan ik het gewoon rechtstreeks demonteren en komt de olie met stilstaande motor niet over de rand? Want heb niet veel zin om nutteloos olie af te laten, maar ook niet om heel het blok onder de olie te hebben zitten, want dan vergas ik in het eerst volgende ritje! Kon het ook niet direct terugvinden in de haynes, dus vandaar hier de vraag!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-01-2009 13:31 #751854 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Het kleppendeksel kan er zonder risico van olie-lekkage afgenomen worden. Het rechtzetten is wel ff een geduldig werk: meten is weten. Hij moet daarna vlak zijn en de pakking moet er gelijkmatig in kunnen gaan. Mocht het niet lukken dan heb ik er wel 1 liggen. Wellicht is het ook verstandig de carb. dan te ruilen en volgens mij had je nog een andere wens.......

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-01-2009 17:02 #751914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat klopt Erik, een toerentellertje zou ik ook graag gehad hebben!

Wat betreft die carb, die kan ik idd beter ruilen ja, maar heb hem nu wel al gemonteerd in tussentijd, hij zit al bijna helemaal in elkaar, dus mss kan ik hem dan gewoon als gereviseerde carb van de hand doen, iemand die het niet zitten om eraan te beginnen... voorlopig zitten we met de huidige nog goed, al een geluk!

Dat kleppendeksel zal ik dan binnenkort is demonteren en recht maken! Heb gisteren de schroeven al wat losser gezet en hem wat meer op zijn plek geduwd en nu lijkt hij toch niet meer te lekken, maar ga hem er toch zeker nog is afhalen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 20:25 #752475 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Weer een explosief druppeltje en dat heeft een oorzaak...

Vandaag had ik de auto nodig voor een langere rit, dus ik deze ochtend snel langs het tankstation om de tank vol te gooien. Toen ik bij een vriend aankwam die ik moest ophalen rook ik aan de achterkant van de auto een nogal explosief luchtje, brandstof dus. Na even snel gekeken te hebben, bleek ik ergens in de buurt van de tank een lekje te hebben.
De rit heb ik deze morgen op het allerlaatste moment in een andere auto moeten maken, maar nu heb ik vanavond maar even snel het probleem proberen vinden.

Het lek is nu blijkbaar gestopt en het lijkt dus enkel te zijn wanneer er met de auto gereden wordt. Dus als er brandstof in de aangeduide slang komt te zitten door het schudden (vermoed ik) De slang zelf ziet er niet meer zo fantastisch uit, maar het is vooral het koppelstuk dat er niet meer zo goed uitziet. Er worden namelijk Twee slangen verbonden. 1 komt van binnenuit en loopt zo door een rubberen stuk in het chassis en zo naar onder. Hieronder gaat die slang over in een koppelstuk en loopt het zo door naar de tank. Hieronder staan een paar foto'tje en ik denk wel dat jullie het zullen herkennen. Nu is mijn vraag, wat moet ik hieraan doen en hoe kan ik dit doen?


Shot with DSLR-A700 at 2009-01-24

Shot with DSLR-A700 at 2009-01-24

Shot with DSLR-A700 at 2009-01-24

Shot at 2009-01-24

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 20:34 #752477 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Als ik het verhaal zo lees en de slang zo bekijk is dat je overloop. De brandstof zet uit na het tanken en als die slang uitgedroogd is kan ie daar wel eens lekken. Enige oplossing is vervangen.

Een eenvoudige test is de volgende keer niet vol tanken maar zeg 5-10 l minder. Als ie het dan niet heeft dan is het je overloop/ontluchting.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 20:38 #752479 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Beste zou dan wss zijn om de slang dan van binnenaf te vervangen zeker? Lijkt mij eigenlijk een rotklusje, want dan moet het door die rubberen afsluiting die je kan zien op de eerste foto!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 20:41 #752480 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Volvo 340DL van Karsten
als je leiding een beetje met olie insmeerd kun je hem makkelijker door de rubberen ring heen krijgen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 20:46 #752483 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Moet de tank daarvoor leeg zijn, voordat ik aan dit klusje begin bedoel ik dan, want de tank is natuurlijk net helemaal vol nu!
Wat voor slang moet hier trouwens op komen te zitten, wat voor dikte? Is die standaard en te verkrijgen bij Brezan of moet ik die ergens anders halen?

Jan, ik probeer het liever eerst te herstellen, want gisteren toen ik nog niet getankt had, dan zal ik op de oprit wat oliekringen, maar dacht toen dat het olie was vanuit het kleppendeksel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-01-2009 20:51 #752487 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dit zijn standaard slangen die te verkijgen zijn bij de brezan. Je moet alleen de goede diameter weten van de slang.

Advies rijd de tank eerst wat leger. Je weet namelijk niet of je de tank eronder weg moet halen om dit slangetje te kunnen vervangen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
24-01-2009 20:57 #752488 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zoals op foto 3 te zien is moet het normaal wel lukken zonder de tank er onderuit te halen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Kan er gewoon met mijn hand bij dus het lijkt mij raar dat de tank eronderuit zou moeten, maar jullie weten het wss wel beter dan ik!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD