show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-01-2009 14:13 #750857 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat werd tijd!
Op de volgende meeting dus met Volvo :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2009 14:16 #750860 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
ZEKER!!!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2009 15:43 #750885 door V300 register
Gefeliciteerd!yeehaa!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 16:12 #750890 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;84635 schreef : ja Anjo, zo simpel is het idd, maar jij bent nog nooit tussen mijn pa zijn rommel opzoek geweest naar een 7mm boortje, ligt in een grote bak en vol met roest, dus je kan de noteringen die erop staan niet meer lezen! Vandaar dus de schuifmaat nodig ter controle!

ooooh op die manier!

Dendorssers;84635 schreef : Net ook terug uit Brussel en... Ik heb mijn nummerplaten! YXY-122! :y:
Ze willen dus toch nog is wat doen daar bij het ministerie!

gefeliciteerdyeehaa!

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 17:35 #750899 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Gefeliciteerd Karsten,

Met die lettercombinatie denk ik dat ze in Belgi? ook bepaalde lettervolgorden niet uitgeven.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-01-2009 18:30 #750908 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Gefeli!

Nu nog een foto van de wagen met correcte platen!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 18:43 #751719 door V300 register

volvofiel;84699 schreef : Gefeli!

Nu nog een foto van de wagen met correcte platen!

Het foto'tje komt eraan hoor Joost, wil hem eerst weer even helemaal op orde hebben, want nu ontbreekt er achteraan nog een spatlap en eigenlijk is dat helemaal geen zicht!

Vandaag heb ik hem de eerste keer goed getest en het viel mij echt heel VIES tegen!! tot voor kort liep het motortje zalig te snorren, maar vandaag wou het niet lukken, eens op snelheid was het geen probleem, maar bij lage snelheden was het bokken en schokken, uitvallen... gewoon K*T dus!

Het probleem begon eigenlijk halverwege de rit (ritje van ongeveer 60km), na ongeveer een 20tal km op de autoweg gereden te hebben, moest ik afremmen voor een stoplicht dat na de afslag lag en toen gebeurde het, motortje sloeg af! Heb hetzelfde nog verschillende keren daarna meegemaakt en het vermoeden begon te rijzen dat er iets mis was met de carb, maar natuurlijk had ik niets van materiaal bij, dus kon niet snel even wat bijstellen, dus met veel moeite doorrijden, afslaan, rijden, afslaan... Je raadt het al, een en al miserie!

In het terugkomen bleef het probleem bestaan, dus toch maar even langs mijn vriendin gereden om op een veilige en rustige plek is naar het probleem te kijken, maar kon niet veel vinden, want bij haar thuis wonen geen klussers, dus ook weer gebrek aan materiaal!
Toch heb ik iets anders kunnen bemerken, olie op het motorblok! Had het al eerder geroken, maar ik kon nooit precies achterhalen waar het nu vandaan kwam, vanaf vandaag weet ik het dus bij deze wel! Kleppendeksel lekt! Blijkbaar hebben ze het te hard vastgezet en nu loopt er wat olie op het uitlaatspruitstuk met een verschrikkelijke stank tot gevolg. Dus maar even langs de Brezan om een kleppendekselpakking! Ligt gelukkig op de weg naar huis van mijn vriendin, dus hoefde niet om te rijden!
Op de rit naar huis (ongeveer 17km) zeker 6 keer stilgevallen en toen was ik het echt zat! Vol gas doorgescheurd naar de Renault-garage en daar werd mijn vermoeden dan toch bevestigd! Valse lucht omdat de moeren op de carb weer waren losgetrild! Er was er zelfs weer een helemaal weg en dan maar afvragen waarom hij zo slecht loopt!:wtf2: Achja, probleem is weer opgelost nu, loopt weer als een zonnetje!

Thuis toch heel de zooi nog even gedemonteerd en het kleppendeskel iets losser gezet voorlopig om te voorkomen dat straks mijn kleppendeksel verwrongen is, maar ga binnenkort toch preventief toch nog even de pakking vervangen, want wie weet zit die er niet goed onder of is hij beschadigd en voor 6,5 euro kan ik echt niet sukkelen!

Nu is er nog het volgende! In de motor zit nu een soort metalig tikje, net alsof er iets los hangt en ergens aan het trillen is, maar ik kan helemaal niets vinden! Hoor het echt slecht met draaiende motor, maar komt uit de buurt van de carb. Ik vreesde er eerst even voor dat er een rondel in de carb was gevallen en deze toch in de kop was geraakt, maar na gecontroleerd te hebben, ontbreekt er niets van de carb!
Wat nog zou kunnen is dat het eerder van bij de koppeling komt, maar dat kan ik ook niet goed horen aangezien ik niet echt makkelijk onder de auto kan kruipen, morgen maar weer is verder op onderzoek en het ding even in de lucht hijsen en op blokken zetten en alles wat nader onderzoeken! Als er tips zijn, dan hoor ik ze graag!

Nog even wat nieuws: blijkt dat ik van Erik een verkeerde Carb heb gekocht, heb van hem een 109 gekocht en moet natuurlijk een 105 hebben, kwam ik dus vandaag achter toen ik de motorcode zag en in het boekje keek! B14.4S heeft dus een 109 carb! :crazy1: Weer zo'n voorbeeld van niet goed genoeg gekeken te hebben!
Tja, dus binnenkort ligt er hier een mooi gereviseerde carb klaar waar ik niets mee kan, dus als er iemand interesse heeft in een gereviseerde carb type 109, stuur dan maar een PB, ik laat hem gaan voor de aankoopprijs + de prijs van het revisiesetje!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 19:35 #751732 door V300 register
B14.4S heeft volgens mij een 105 of een 110 carburateur!

als je een 109 hebt is dat inderdaad niet de goede, dan mis je 2 of 3 aansluitingen, een slangetje met daarin een soort 'tankje' en een membraamdoosje op de carb zelf.

Overigens heb ik ooit nog maar een paar carburateurs gezien die niet meer te repareren waren; (scheur in behuizing/vlotterkamer, en gasklepas finaal uitgesleten)

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-01-2009 20:04 #751737 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Maarre, als ze dat kleppendeksel t? vast hebben aangedraaid zodat de pakking stuk is, is het deksel zelf dan ook niet verwrongen?

Dat deksel is van blik, de moeren moeten n?t iets vaster dan handvast maar meer ook echt niet;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
20-01-2009 21:48 #751766 door V300 register
klepdeksel idd goed recht maken voor je hem gaat terugzetten.

krom deksel helpt geen nieuwe pakking tegen :)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC