De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
normaal toerental voor 100kmh is rond de 3600, maar een verschil van 2 tot 300 toeren kan ook nog te wijten zijn aan bandenmaat en bandenbreedte
@ karsten, nu je weet hoe het hoort te werken en je een toerenteller hebt, experimenteer een keertje! laat een keer de slang van het opschakelvacuum los bungelen, laat de bergremschakelaar opzettelijk aanstaan.. dan zie je gelijk wat dat met je toeren en het rijcomfort doet;)
trouwens, er is een truucje om de groene draad van de opschakelspoel te onderbreken van onder je handbereik dmv een extra schakelaar, zodat het opschakelspoeltje niet meer aangestuurd wordt, dit noemt men de caravanschakeling. ik dacht dat dit ook al op dit forum beschreven is, maar dat kan ik me niet direct heugen. dit levert een lekker sportief schakelende vario op! maar doet wel wat afbreuk aan je rijcomfort mbt cruise snelheid als je het aan laat staan
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;90325 schreef : de variatie van auto tot auto is bijv al te wijten in afstellingsverschil van 0,1 of meer in riemspeling, en verschil in hoeveelheid opschakelvacuum (te meten met vacuummeter) niels, jouw riemen konden we nog aardig goed krijgen maar net niet optimaal voor wat ik mij kan herinneren.
normaal toerental voor 100kmh is rond de 3600, maar een verschil van 2 tot 300 toeren kan ook nog te wijten zijn aan bandenmaat en bandenbreedte
Speling op de afstelling zal er zeker zijn, zou het beter gewoon zo snel mogelijk in orde brengen, dan ben ik er vanaf!
Wat betreft die bandenmaat, ik vermoed dat er bij mij gewoon de standaardvelgen op zitten...
- V300 register
- Verbannen
-

Mijn riemen zijn inderdaad te slecht geworden om op 0,5 mm te krijgen. Mooie indicatie voor vervanging dus. De Dafhobby-doos is binnen trouwens, dus binnenkort maar eens een mooie tang scoren of een steiger doormidden zagen.
- V300 register
- Verbannen
-
- V300 register
- Verbannen
-

- Mark Smeets
- Moderator
-
Dan klopt jouw toerental waarschijnlijk toch aardig

120 op de gps, is op de teller al bijna 130.
Overigens maakt zo'n 340 dan wel veel toeren? Ik geloof dat een 360 bij 120 net boven de 3000 zit...