show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:42 #758728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Net even gevoeld, bij 2000 toeren zuigt de opschakelkant toch! Dat zit dus gelukkig nog goed! Het hoge toerental kan ik dan alleen maar verklaren door slechte afstelling van de Vario zelf en de versleten riemen! Reden te meer om ze na gisteren dus te vervangen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 21:44 #758729 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
wat voor toerental heb jij dan bij 100 kmh?:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:50 #758732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
4000. Ik heb (met versleten riemen) een toerental van 3900 @ 100 km/uur. Volgens mij zit er altijd wel een beetje variatie in van auto tot auto, maar 4000 is net even een tandje te veel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2009 21:53 #758733 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
de variatie van auto tot auto is bijv al te wijten in afstellingsverschil van 0,1 of meer in riemspeling, en verschil in hoeveelheid opschakelvacuum (te meten met vacuummeter) niels, jouw riemen konden we nog aardig goed krijgen maar net niet optimaal voor wat ik mij kan herinneren.

normaal toerental voor 100kmh is rond de 3600, maar een verschil van 2 tot 300 toeren kan ook nog te wijten zijn aan bandenmaat en bandenbreedte

@ karsten, nu je weet hoe het hoort te werken en je een toerenteller hebt, experimenteer een keertje! laat een keer de slang van het opschakelvacuum los bungelen, laat de bergremschakelaar opzettelijk aanstaan.. dan zie je gelijk wat dat met je toeren en het rijcomfort doet;)

trouwens, er is een truucje om de groene draad van de opschakelspoel te onderbreken van onder je handbereik dmv een extra schakelaar, zodat het opschakelspoeltje niet meer aangestuurd wordt, dit noemt men de caravanschakeling. ik dacht dat dit ook al op dit forum beschreven is, maar dat kan ik me niet direct heugen. dit levert een lekker sportief schakelende vario op! maar doet wel wat afbreuk aan je rijcomfort mbt cruise snelheid als je het aan laat staan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:55 #758734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dacht ik dus ook, dus zal maar is een setje riemen gaan bestellen, dat stond toch al op de planning! Ben gewoon al blij dat het EMVK en toebehoren niet naar de maan zijn! 100kmh rijd ik idd rond de 4000 toeren, net iets eronder wss, want was 100 op de gps en die wil nogal wat achterhinkelen op de snelheidsmeter. (en die werkte toen nog niet eens, want was op weg naar de garage!)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:56 #758735 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten

AvdAkker;90325 schreef : de variatie van auto tot auto is bijv al te wijten in afstellingsverschil van 0,1 of meer in riemspeling, en verschil in hoeveelheid opschakelvacuum (te meten met vacuummeter) niels, jouw riemen konden we nog aardig goed krijgen maar net niet optimaal voor wat ik mij kan herinneren.

normaal toerental voor 100kmh is rond de 3600, maar een verschil van 2 tot 300 toeren kan ook nog te wijten zijn aan bandenmaat en bandenbreedte


Speling op de afstelling zal er zeker zijn, zou het beter gewoon zo snel mogelijk in orde brengen, dan ben ik er vanaf!
Wat betreft die bandenmaat, ik vermoed dat er bij mij gewoon de standaardvelgen op zitten...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:57 #758736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dan zit je net als ik op 3900 toeren dus :)

Mijn riemen zijn inderdaad te slecht geworden om op 0,5 mm te krijgen. Mooie indicatie voor vervanging dus. De Dafhobby-doos is binnen trouwens, dus binnenkort maar eens een mooie tang scoren of een steiger doormidden zagen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 21:58 #758737 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
En wat kosten ze nu Niels?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-02-2009 22:06 #758741 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
? 149,50 is het inmiddels, ex verzending. Maar het zijn die knoertharde dingen dus mits regelmatig afgesteld overleven die de auto nog :)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
16-02-2009 22:18 #758748 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
100 op de gps?
Dan klopt jouw toerental waarschijnlijk toch aardig ;)

120 op de gps, is op de teller al bijna 130.

Overigens maakt zo'n 340 dan wel veel toeren? Ik geloof dat een 360 bij 120 net boven de 3000 zit...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD