De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Hij is volgens mij strak genoeg als je de riem zonder te veel kracht te gebruiken een halve slag kunt omdraaien. (dus met de tandjes of de smalle kant naar boven draaien.) Als je hem makkelijk een hele slag kunt draaien is hij nog te slap. Dat moet echt kracht kosten.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
oplossing is de dynamo volledig los te maken (stelboutje los en m10 bout los) en hem dan vervolgens wat te verdraaien met de poelie naar binnen.
hij blijft nu waarschijnlijk halverwege de verstelsleuf steken tegen het distributieketting deksel;D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
De oude zit er nu voorlopig weer op, opnieuw wat bijgespannen, dus kan wel weer even tuffen!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
montage in omgekeerde volgorde
pas trouwens op met het herspannen van een oude v-riem. doordat de riem oud is krijgt hij wat rek, waardoor het zeg maar elastiekachtig wordt. en die exra spanning vinden de lagers van de dynamo en waterpomp niet echt lekker...
truukje om de riem te spannen: vanaf de bovenkant een stalen stang tussen de dynamosteun in wrikken, dan kun je heel gemakkelijk de snaar opspannen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
op de een of andere manier ben ik ondanks stevig vastdraaien en een stevige steun, 2 moeren kwijtgeraakt omdat ze er steeds af liepen. de riem bleef dan nog wel op spanning.
uiteindelijk maar dmv wat rode loctite vastgezet, zit nu nog

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens, idd bij mij is hij er ook al een keer afgelazerd. terwijl ik die bout toch ?cht wel vastgehengst heb. ik heb er heel simpel een veerring achter geplaatst en geen problemen meer gehad:)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Ja 'Duh', Anjo, dat heb ik allemaal geprobeerd, ik krijg op die manier gewoon de dynamo niet meer op zijn plek! Die riem spant echt veel te hard. Als ik er even vanuit mag gaan is die lengte ook 1212! Ik zeg het, zal hem wel meenemen zondag, dan kan je zelf zien!AvdAkker;89639 schreef : ja het kan wel, gewoon de hele dynamo loshalen, dikke m10 bout los, opspanboutje los. hele dynamo naar je toe trekken zodat hij los zit en vrij aan de gespannen riem hangt, en dan gewoon de dynamo naar voren kantelen richting de krukaspoelie. dan valt de riem er zo af;)
montage in omgekeerde volgorde
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
:humor:Dendorssers;89783 schreef : Ja 'Duh', Anjo,
prima neem maar mee zondag:D
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Nu heb ik even het EMVK gecontroleerd, maar hij zuigt eigenlijk alleen maar aan de terugschakelkant. Heb het verder opgehaald en daar bleek niets mis te zijn. De klepjes waren nog 100% in orde, dus daar kan het niet aan liggen. Ook de spoel aan de opschakelkant is in orde, doorgemeten en dat klopte... Wel is het zo dat ook de spoel niet bekrachtigd wordt bij het in D zetten van de Vario! Heb dus het Tacho even los gehaald en daar waren toch breuksporen, dus even de bout ertegen, maar geen verandering!
Dus even mijn vraag: wat is er mis en waarom zuigt de opschakelkant van het EMVK niet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.