show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 17:23 #628355 door V300 register
De Volvo 340DL van Karsten is gemaakt door V300 register
Ik zal het nu eindelijk maar is doen, mezelf is voorstellen en mijn auto'tje showen!

Ik ben Karsten en ik woon in Stekene (Belgi?)! Ik heb sinds kort een Volvo 340DL helemaal van mezelf.
Hij was oorspronkelijk een cadeau'tje van mijn grootouders voor mijn zus en dit omdat die toen net jarig was en mijn opa niet meer mocht rijden. Nu mijn zus een lease Golf heeft, heb ik hem dan maar in beslag genomen, want hij stond al bijna 3 jaar onder de carport en dat is toch wel lang genoeg!
Het is dus zoals eerder gezegd dat het een Volvo 340 is, deze heeft een 1.4 liter motortje, Vario en dat is het dan ook wel! Gewoon "Basic" dus!
Verder is het interieur gewoonweg vlekkeloos, geen kras, geen vlek, helemaal niets, de buitenkant heeft een paar h???l kleine plekjes die ik nog is wat aandacht moet geven, maar verder gewoon nergens roest!
Ook de onderkant is echt in goeie staat, geen rotte plekken of niets, enkel ergens bij de rechter spatlap is het wat minder, maar dat herstel ik zodra het wat warmer en droger word.

Hem opnieuw op de weg brengen had heel wat voeten in de aarde, maar het is nu eindelijk gelukt!
Voordat hij naar de keuring is gegaan, is hij eerst even goed nagekeken! Ontsteking is preventief vervangen alhoewel de inbranding nog minimaal was, de olie is vervangen, lichten vervangen door betere tweedehands lichten! Afstellen van de carb was ook een probleem, want iemand vinden die het nog kon was niet eenvoudig. Uiteindelijk een oude Renault-dealer gevonden die er nog verstand van had!
Ook is de radiator vervangen, want deze bleek te lekken, deze heb ik proberen herstellen, maar er bleken nog lekjes in te zitten, dus deze licht nog even te wachten op verdere herstelling! In de auto zit nu een een 2de hands radiator die het voorlopig goed doet, maar ik houd het toch nog even in het oog!

Verder heb ik nog een lendensteunverstelknop vervangen, een setje gordels bij de achterbank gemonteerd en graag zou ik de radio die er nu inzit nog vervangen door een iets recentere...

Hier zijn wat foto's voor de liefhebber!

Shot with SLIMLINE X6 at 2008-12-26

Hier is dan wel weer te zien dat er nog kleine probleempjes zijn, zo komt sinds gisteren het halve slot mee als je de koffer wil sluiten! Niet echt handig. iemand een idee hoe ik deze kan bevestigen zodat ik het niet elke keer in mijn hand heb?

De nederlandse nummerplaten zijn trouwens nog maar van korte duur, de belgische zijn aangevraagd en hopelijk ook al onderweg! De nederlandse zal je trouwens bij de RWD niet meer terugvinden, want de auto is al 2 jaar uitgeschreven in nederland!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 17:34 #745394 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Leuke 340. Mooi kleurtje + bijzondere striping. Die spatlappen maken het nog eens helemaal af.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 19:47 #745403 door V300 register
Even een beetje 'stofzuigen' onder de motorkap en dan is-ie daar ook weer netjes :)

• Doeke Dobma (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 19:53 #745404 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic De Volvo 340DL van Karsten
De auto zet er zo op de foto's erg goed uit. Heb je op de eerste foto de lichten aan? Erg wit licht, is het soms xenon? De striping is best apart, mooi hoor.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-12-2008 20:04 #745407 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Ah! De veelbesproken 340 :D

Ziet er gelikt uit hoor!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 20:07 #745408 door V300 register
Licht aan? Volgens mij weerkaatst het flitslicht gewoon in de reflectoren...

• J. Ruiter
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-12-2008 22:02 #745423 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic De Volvo 340DL van Karsten
een mooie 340 idd..

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 11:25 #745455 door V300 register

Doeke Dobma;81477 schreef : De auto zet er zo op de foto's erg goed uit. Heb je op de eerste foto de lichten aan? Erg wit licht, is het soms xenon? De striping is best apart, mooi hoor.

Niets Xenon, gewoon een setje vervangingslichten van de sloop! hahaha
Kan wel goed zijn dat ze anders zijn dan de originele, want toen ik ze kocht stond er op ??n van de twee 340 en op de andere 440, dus mss zijn het wel lichten uit een 440? Maar ze pasten en dat is waar het om ging!
Lichten stonden trouwens niet aan voor de foto hoor, is de reflectie van de flits in de reflectoren!

De striping vind ik zelf ook wel super eigenlijk, zat er origineel op en zo ziet het er wel wat sportief uit en dat op mijn opa's oude auto!

Heeft er trouwens iemand een idee hoe ik dat kofferdeksel-probleem kan oplossen? Want dat is echt niet handig dat je steeds de cilinder in je hand hebt en veilig ook niet, want met een schroevendraaier ben je op 'n halve min in de auto langs de koffer!

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 11:34 #745456 door V300 register
mooie 340 :)

Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn kofferbak slot, moet het ook nog eens gaan oplossen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-12-2008 11:38 #745457 door V300 register
Is echt geen leuk probleem, want als er iemand het weet, is hij er echt zo in! 1 knopje met een schroevendraaier omgooien en je zit al binnen, niet goed dus!

Trouwens jongens, heb nog steeeds een ander probleempje ook! De km-teller! Heb vorige week heel de tellerunit los gehad, olie in de kabel gegooid, maar de dag erna trilde de naald weer alsof hij weer aan de parkinson zat of net zoals een morning after some serious boozing!
Nogmaals losgooien en druppelen of gewoon al op zoek naar iets anders?

Niels;81476 schreef : Even een beetje 'stofzuigen' onder de motorkap en dan is-ie daar ook weer netjes :)

dat is ook nog het plan, maar dat doe ik maar niet als mijn oudjes thuis zijn, heb geen zin in hun commentaar: "Wat ben jij nu weer aan het doen, ben je helemaal gek geworden!!!"
Ik zie ze het al zo zeggen he!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC