De Volvo 340DL van Karsten
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
overigens kun je beter geen olie gebruiken met dit slangwerk, het aanwezige zuur tast in de open lucht direct het rubber aan. zuurvrije vaseline is the way to go:yesyes:, wat ook heel goed werkt en misschien wat beter onder handbereik is is een sopje van groene zeep en water
Dendorssers;86397 schreef : Zoals op foto 3 te zien is moet het normaal wel lukken zonder de tank er onderuit te halen, maar dat weet ik natuurlijk niet zeker. Kan er gewoon met mijn hand bij dus het lijkt mij raar dat de tank eronderuit zou moeten, maar jullie weten het wss wel beter dan ik!
als ik het kan, kan jij het ook;)
om het af te toppen monteer je gelijk overal ff nieuwe slangklemmen, hoef je de komende 20 jaar niet meer dat paneel open te maken:y:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
als je tank voor 3/4 vol is gaat het al goed, voor de zekerheid kun je het met een halfvolle tank doen. na het voltanken heb je de hele slangenbende zeg maar volgegooid als het goed is, doordat de benzine dan continue in die slangen staat, pist het eruit.
de maten weet ik even niet meer uit m'n hoofd, maar je hebt volgens mij 2 maten slang nodig, ik dacht ?6mm en ?12mm inwendig, zelf even controleren, weet dit niet zeker..
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
AvdAkker;86406 schreef : ohja, ik zie dat je de kofferbakvloermat er al uit hebt, in het midden zie je dan een mooie ronde zwarte plaat, met 3 parkers in de bodem geschroefd. als je die plaat eruit haalt zie je de vlottert zitten, althans de bevestiging daarvan. inclusief een tweetal slangetjes, van het zelfde pleurismateriaal als de slangen die je al gevonden hebt. die kun je ook lekker even vervangen:yesyes: die zijn dacht ik ook ?6mm inwendig.
Dat heb ik idd ook al losgehad, niet helemaal, maar toch de schroeven, kreeg het zwarte plaatje niet zomaar los, vandaar dat ik er maar even mee gestopt.
Die slangen van de vlotter, hoe lopen die dan? want die zie je toch niet liggen, zitten die dan in de tank of lopen ie niet boven de tank aan de buitenkant? Had het in de haynes ook al gezien, maar daar stond ook niets waar ik veel wijzer uit werd.
Is er trouwens iemand 100% zeker van de maten, zou wel makkelijk zijn, dan kan ik overmorgen direct halen zonder veel moeite.
Verder ga ik dan toch voor de eerste optie met de bijl, scheelt mij heel wat moeizaam gedoe met overhevelen enz... perfect toch. Daarna scoor ik wel even een lasapparaat om dan direct de tank weer dicht te lassen, moet goed gaan he!:y::crazy2:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
hij zit aan de kofferbodem geplakt met een of andere kit troep, toch gaat hij aardig makkelijk los met een plamuurmesje.
- V300 register
- Verbannen
-
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Niels;86447 schreef : Ik zit net even in het Haynes Book of Lies te bladeren en daar staat een mooi duidelijk fotootje in van de brandstofpomp, daar zit ook twee keer 10 cm van die prulslangen aan.
weet je het nog;)
bij jouw special piste het dwars door je retour slang de straat op;D als het goed is hebben we iig die al vervangen, ik kan me eige ook nog voorstellen dat ik gelijk de aanzuig ook vervangen heb..
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Welkom terug, Erik!:woei: