show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2008 00:46 #745632
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
What??? Dan moet ik dringend, neen neen, DRINGEND voor een stoplicht gaan staan en is even kijken hoe het gaat!!!!
Ik wil mijn nummerplaten!:grr: Stomme ambtenaren van de stomme regeringsloze belgische staat! WERK NU IS DOOR!
Ik wil mijn nummerplaten!:grr: Stomme ambtenaren van de stomme regeringsloze belgische staat! WERK NU IS DOOR!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
28-12-2008 00:50 #745634
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
Als je in Anjo's topic kijkt, zie je dan zijn wagen in het begin precies zoals die van jouw was 
recept: flink trappen.. voet altijd naar beneden houden en pas van de bodem halen als je moet remmen
owjah, zet hem ff op de bergrem, dan kan jouw zus het wel vergeten in haar Golf :humor:

recept: flink trappen.. voet altijd naar beneden houden en pas van de bodem halen als je moet remmen

owjah, zet hem ff op de bergrem, dan kan jouw zus het wel vergeten in haar Golf :humor:
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 01:00 #745636
door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
niet helemaal mark, om snel te rijden met een vario moet je aardig wat kmers maken om precies te begrijpen hoe de vario werkt. hiervoor is een toerenteller goud. continue op bergrem rijden is uiteindelijk langzamer, je moet bij de vario het toerental zo hoog mogelijk, en het koppel zo hoog mogelijk houden door het geringe vermogen, echter op een hoog toerental is er een lager koppel als bij een laag toerental terwijl een hoog toerental en hoog koppel gewenst is, als ik snel optrek is het plankgas vanaf stilstand, zonder kickdown (lang leve de vacuumbuffer, anders is plankgas ook niet gewenst) bij 2800 toeren gooi ik de bergrem aan, laat toeren schieten tot 4500 en zet bergrem dan uit maar hou vol gas zonder kickdown, je krijgt dan een slingshot effect en zodra het toerental zakt gooi ik de bergrem weer aan om het toerental weer op te krikken tot ca 5500/5800. dit proces herhaalt zich 2x als je het goed doet en dan zit je al op de 100. timing is alles, en dat is zo moeilijk om precies goed te krijgen dat het mij ook niet altijd lukt.
en nog even een aanvulling, ik heb een 340 1.4 vario WAARVAN HET BLOK ELKE 72 PK'S DIE HIJ HEEFT KAN LEVEREN EN GRAAG LEVERT!!
ik heb de laatste tijd wel eens aan zogenaamd slome vario's gesleuteld waarbij als ik het gas open trok ik het gevoel had dat het ding nog maar 20pk leverde, de ervaring van de eigenaren zijn nadat ik ermee bezig geweest dat ze het gevoel hebben dat ze een snelle auto hebben. omdat het ding gewoon z'n vermogen weer gaat leveren.
en nog even een aanvulling, ik heb een 340 1.4 vario WAARVAN HET BLOK ELKE 72 PK'S DIE HIJ HEEFT KAN LEVEREN EN GRAAG LEVERT!!
ik heb de laatste tijd wel eens aan zogenaamd slome vario's gesleuteld waarbij als ik het gas open trok ik het gevoel had dat het ding nog maar 20pk leverde, de ervaring van de eigenaren zijn nadat ik ermee bezig geweest dat ze het gevoel hebben dat ze een snelle auto hebben. omdat het ding gewoon z'n vermogen weer gaat leveren.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2008 01:07 #745637
door V300 register
Mmm, ik zou graag willen zeggen dat dit heel eenvoudig klinkt, maar euhm, dat doet het toch wel niet eigenlijk! Mss moet ik ook maar is op zoek gaan naar een toerenteller, lijkt mij wel is leuk om te zien hoe de vario schakeld eigenlijk...
Wat heb ik eigenlijk nodig voor een toerenteller? Want heb begrepen dan er 2 soorten zijn, VDO en Smiths, maar wat is er verder nog nodig?
Wat heb ik eigenlijk nodig voor een toerenteller? Want heb begrepen dan er 2 soorten zijn, VDO en Smiths, maar wat is er verder nog nodig?
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
28-12-2008 01:08 #745638
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
oftewel in 2 woorden: goed onderhoud

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 01:17 #745639
door Anjo van den Akker
juistem, de eerste stap naar een beter blok. de b14 blokken zijn superrobuust, en als je maar vaak genoeg naar de 5500 toeren trapt (mits je motor dus onderhouden en goed is) gaat hij het vanzelf lekker vinden, en nog beter presteren. voor even is het zelfs tot 6200 toeren feest, maar hoger als dat moet je niet gaan met een std b14 en je moet hem ook niet continue op dat toerental houden, dat levert motorschade op (al is het dan nog maar kleine schade) ik zorg er zelf voor dat m'n toerental bij een constante snelheid niet boven de 5500 uit komt. ik dacht dat dit bij mij 150 op gps was op de snelweg, maar om dat zeker te weten zal ik nog een keer flink gas moeten geven, 178 op gps was 6200 toeren, dat weet ik nog wel:) dat is bij mij net geen 200 op de teller. de tijd die ik nodig had om op die snelheid te komen was relatief aanzienlijk, omdat je dan ook de wind en rolweerstand flink gaat merken, cruisen op dergelijke snelheden is af te raden met een vario.
een toerenteller bestaat er in smith en vdo vorm, makkelijkste om ze te onderscheiden is dat de vdo een rode red-zone heeft, en de smith een witte red-zone. als je de klokkenwinkel los hebt is een toerenteller met een uurtje geduld te wisselen als je het nog nooit gedaan hebt.
een toerenteller bestaat er in smith en vdo vorm, makkelijkste om ze te onderscheiden is dat de vdo een rode red-zone heeft, en de smith een witte red-zone. als je de klokkenwinkel los hebt is een toerenteller met een uurtje geduld te wisselen als je het nog nooit gedaan hebt.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 11:58 #745660
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
En 100 op de teller was voor mij 130 op de GPS:f:crazy2:
Ik ben benieuwd wat de DLS/GLS doet. Een B19A met vierbak.
Ik ben benieuwd wat de DLS/GLS doet. Een B19A met vierbak.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2008 12:32 #745687
door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic De Volvo 340DL van Karsten
met tomtom?
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2008 13:26 #745720
door V300 register
En Anjo, moet ik dan nog een speciale kabel trekken of ligt die er al?
Want ik had het het tellerpaneel er laatst nog af en heb niet echt nog een andere kabel gezien, maar ik kan me toch vergissen...
Een VDO lijkt mij wel leuker, is altijd leuk om een Red-zone te hebben, al is het maar voor het uiterlijk!
Want ik had het het tellerpaneel er laatst nog af en heb niet echt nog een andere kabel gezien, maar ik kan me toch vergissen...
Een VDO lijkt mij wel leuker, is altijd leuk om een Red-zone te hebben, al is het maar voor het uiterlijk!
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2008 14:04 #745724
door Anjo van den Akker
als je aan de linkerkant van de auto staat en je kijkt onder de motorkap, je hebt een mk3 dus ik ga ervanuit dat de renix tegen de linker chassisbalk geschroefd zit, als je er van bovenaf op kijkt is het het meest linker draadje in de meest linkse 3 polige stekker. (stekker A positie 1) als daar een draadje uit komt, en dat loopt door naar binnen dan is het voorbedraad, het gebeurd wel eens dat dit draadje bij de stekker er in zit maar na een cm of 20/30 los in de bundel zit, dus niet aangesloten in de stekker achter de tellerunit. dan zul je hem moeten verlengen, wouter borsje (wouter76) heeft in licht en elektra een topic gemaakt, met het overzicht van deze stekkers. dat weet ik dan weer net niet uit m'n hoofd..
Moderators: Mark Smeets