show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
07-01-2010 13:49 #811359 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
mssshien moet je als tijdelijke oplossing voor een 440 / 460 kijken. Die kosten ook geen drol, maar zijn er veel meer van te vinden en misschien ook wel eentje in acceptabele staat om een tijdje mee te rijden..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2010 14:51 #811363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Spijtig om te lezen Karsten! Succes met de verwerking. Ik ben zelf mijn eerste 340 ook nog niet vergeten. Die is ook compleet de vernieling in gereden. En de tijd dat er nog fatsoelijke 300 te koop staan lijkt echt verleden tijd. Ook de meest recente modellen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2010 15:01 #811364 door V300 register
Damn Karsten! Dat is echt ontzettend kut om te lezen! Ik hoop dat je spoedig een andere (geschikte) auto kunt vinden.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-01-2010 16:59 #811367 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
Hier in Deventer bij mij zo'n beetje om de hoek staat voor zover ik voor het laatst (vorige week) heb gezien ook nog steeds een onlangs door de verkopende garage "opgeknapte" 340 vario, 5 deurs uit ik meende 1991 in de kleur donkerblauw (weet de kleurcode niet)

Over deze auto heb ik een paar maaden geleden een topic aangemaakt, eens even kijken of ik die nog terug kan vinden.

Deventer is een eind uit de buurt voor jou, maar ik kan me inderdaad goed indenken dat een nog in redelijke/goede staat verkerende 340 steeds moeilijker te vinden zal zijn.

Gevonden: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5230

Er is het ??n en ander gedaan aan de auto een tijdje terug, oa nieuwe banden als ik het goed heb en ziet er nu ook qua buitenkant weer wat strakker uit, eipmiw (Wim) en ik hebben er van de zomer naar gekeken.

Waarschijnlijk is de waterpomp defect (lek) en nog wat andere aandachtspunten die voor een handig iemand met wat tijd/gereedschap/handigheid/ruimte wel op te lossen zijn.

Voor wat betreft roest is deze 340 voor zover wij toen hebben kunnen beoordelen niets echt noemens waardig opgevallen.

Gr; Wouter

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 19:50 #811374 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zonde van je auto Karsten. Geef hem een waardig afscheid. En denk aan de mooie momenten terug die je in die auto beleeft hebt.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 19:54 #811375 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Wat jammer Karsten! Zonde!

Ik heb mijn eerste auto ook zelf gesloopt en ik heb daar nog altijd spijt van, ook al was 'ie total loss. Juist omdat je er herinneringen aan hebt, moet je 'm bewaren.
Zet 'm ergens in een schuurtje ofzo en als je tijd/geld hebt, kun je hem weer op laten knappen.

JUIST omdat er zoveel emotionele waarde aan zit, moet je 'm niet slopen. Dat kan altijd nog. Maar als 'ie eenmaal weg is, komt 'ie nooooooit meer terug.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-01-2010 20:04 #811377 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
sjees, das helemaal klote karsten!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 00:05 #811413 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zo, dat is nogal een flinke tegenvaller...
Ik opende het topic terwijl ik dacht "wat zal ie nu weer gemaakt hebben"...

:no:

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-01-2010 00:29 #811415 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat is een behoorlijk ellende, maar het is al gebeurd voordat je er erg in hebt.

Beterschap met de verwerking van het verdriet en voor je moeder natuurlijk.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
08-01-2010 12:25 #811424 door V300 register

volvofiel;129938 schreef : Wat jammer Karsten! Zonde!

Ik heb mijn eerste auto ook zelf gesloopt en ik heb daar nog altijd spijt van, ook al was 'ie total loss. Juist omdat je er herinneringen aan hebt, moet je 'm bewaren.
Zet 'm ergens in een schuurtje ofzo en als je tijd/geld hebt, kun je hem weer op laten knappen.

JUIST omdat er zoveel emotionele waarde aan zit, moet je 'm niet slopen. Dat kan altijd nog. Maar als 'ie eenmaal weg is, komt 'ie nooooooit meer terug.

Kijk nou Joost, je hebt gewoon mijn gedachten gelezen!
De auto wordt niet gesloopt!
Ik heb nu de schade al wat beter kunnen evalueren en wat met verschillende mensen gesproken en hoewel het veel werk zal zijn, zal de auto in de komende jaren hersteld worden!
Het zal niet dit jaar zijn en mss ook nog niet volgend jaar, maar hij gaat niet weg!
Het enige wat ik er snel aan zal doen is er spullen uit halen om hem weer wat rijdbaar te maken! Dat wil zeggen dat ik een stuk van de neus zal gaan afslijpen (rechter voorscherm, wielkast enz...) om hem te kunnen verrijden, daarna maak ik het motorruim leeg en wordt hij wss weer een beetje gerecht (trekbank)! Hierna is er voorlopig geen tijd meer en gaat hij ergens droog naar een stalling in afwachting tot.

Wat ik dan de komende jaren ga nodig hebben is gewoon een sloper (kale kast) waar ik mijn stukken uit kan slijpen!

Voorlopig wordt de groene DL dus prio nummer 1! Deze zal zo spoedig mogelijk afgewerkt worden om deze als dagelijkse te gaan gebruiken! Daarna staat de 360 op de planning om gerestaureerd te worden en als die klaar is, dan komt mijn Variomaatje weer aan de beurt!
Ik hoop dat mijn opa dit nog mag meemaken dan, want ik was recent nog is van plan om de 150km lange trip naar hem nog is te maken om hem de auto met grote trots te tonen!

Voorlopig weten mijn oma en opa het nog niet, want mijn opa sukkelt nu even met zijn gezondheid, maar vanaf dat hij weer beter is, pak ik zelf de telefoon en vertel ik hem hoe het zit!

Allemaal bedankt voor de steun enz... Foto's volgen dit weekend! (zit nu op smallband en dan duurt foto's uploaden een triljoen jaar!)

Ik hoop dat dit ook voor jullie een les mag zijn! Leg die gps'en, mobielen, boekjes, kaarten gewoon weg als je aan het rijden bent, want het kan altijd mis gaan! Ik heb die weg al duizenden keren gereden en toch...
Be smart, just DON'T!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC