show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 23:22 #796375 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Das een heel goeie tip Niels!

Ik kijk het dit weekend na! Scherp, dat niemand daar nog aan gedacht had!
Zou het op zich wel raar vinden, want had de contacten laatst nog een tikje met de soldeerbout gegeven, maar het kan natuurlijk altijd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 12:21 #796907 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Helaas is het tacho-relais niet het probleem!
Gisteren heb ik daar even naar gekeken en de soldeerverbindingen preventief een tikje gegeven en een extra druppeltje tin, maar dat mocht niet baten!

Deze kunnen we dus al uitsluiten!
Wat blijft dan nog over! De kick-down en de remdrukschakelaar...
Aangezien het probleem optreed nadat ik geremd heb, lijkt het mij ook evident dat ik het in het remcircuit moet gaan zoeken!
Het is net alsof het contact niet snel genoeg afvalt en nog even blijft hangen...

Ik heb de optie overbruggen al even horen vallen en mss moet ik dat maar eerst is even testen, maar wie kan mij kort vertellen hoe dat moet.
Als het dan beter is, dan weet ik het 100% zeker!
Wat staat mij dan trouwens te wachten? Remdrukschakelaar vervangen?

Dit weekend ook nog even snel de koppeling gesteld, want die was naar mijn mening niet helemaal goed meer afgesteld en ja, meten is weten! 0.7 mm speling! Koppeling heeft dus wel wat afgezien met de reis! Helemaal volgeladen en dan wat hellingen ertussen + het sportieve rijgedrag van de laatste maanden! Daar moet ik mss maar is mee gaan stoppen tot de 360 klaar is! Daar heb ik immers 2 koppelingsgroepen (NOS) op voorraad liggen!
Koppelingsplaten voor een handgeschakelde 340 (denk ik! Hoeveel veertjes zitten er in?) heb ik ook in tweevoud (NOS) liggen, maar helaas passen die niet in een vario... Iemand ruilen?

Verder zit ik nog met een ander iets in de Vario! Een nogal raar geluid dat voorkomt bij lage snelheden (voornamelijk in de bocht) en bij wat gasgeven! Het klinkt als een rammel, net alsof er iets los ligt...
Helaas ben ik er dit weekend niet aan toe gekomen ivm bagrafenis van de moeder van mijn zus haar vriend (52 jaar!!!) en diezelfde dag een familiefeest. Zondag heb ik dan een uurtje kunnen uitrekken om te kijken naar de koppeling samen met de helpende krukas-draaiende hand van mijn vriendin! Leuk, zo samen kunnen sleutelen! :woei:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-09-2009 13:15 #796915 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
Hogedruk remschakelaar kun je overbruggen door de twee aansluitingen in de stekker met elkaar te verbinden waardoor je de "verbreek" functie van de schakelaar opheft en de cvt dus niet meer terug schakeld bij het wat steviger remmen.

De overige twee schakelaars in de kring blijven gewoon werken.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 16:02 #796925 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Jamaar, waar zitten die dan?
De enige connector die ik heb zien zitten, zit helemaal bovenop het reservoir en heeft 4 draden! (heb gisteren wel snel in het donker proberen kijken...)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 16:04 #796926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
zie website

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 16:09 #796927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Je site werkt nu wel tijdelijk niet! Niet handig dus!;D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-09-2009 16:23 #796930 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
http://forum.volvo300club.nl/attachment.php?attachmentid=99&d=1178390459


Als je de zoek functie gebruikt met het woord remschakelaar vind je er een hoop info over omdat dit een meer voorkomend probleem is.

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-09-2009 16:36 #796931 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
gele en rode draad, onder de hoofdremcylinder kijken:D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-09-2009 16:38 #796932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
d?t plaatje staat op de website! en niet de website uit mijn onderschrift, maar gewoon www.volvo300club.nl onder techniek.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
14-09-2009 17:14 #796934 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
Even in mijn foto archief gezocht:



En dan dus zoals Anjo al zei, de rode en gele aansluiting met elkaar verbinden, dan staat de remdrukschakelaar op "non-actief".

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD