show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 340DL van Karsten
- Mark Smeets
- Moderator
-
Minder
Meer
07-01-2010 10:25 #811344
door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zoo dat is even balen! Heel even dacht ik dat je een grap maakte zoals Joost wel eens doet... Maar zo te lezen is het echt serieus! Erg jammer van de auto, zeker omdat dit je eerste 300 was die je met het virus heeft aangestoken
Maar het belangrijkste is natuurlijk dat jezelf niks hebt! Ben daar maar blij om, want zo te lezen was het een serieuze klap. Hoe hard reed je op dat moment?
En sterkte met het verlies

En sterkte met het verlies

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 10:42 #811345
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
hard rijden deed ik eigenlijk helemaal niet! Nog geen 50!
De klap was eigenlijk nog niet zo hard, maar gewoon op een stomme plaats!
Ben er met rechtsvoor tegen gegaan, maar omdat er zo'n betonnen sokkel onder die kast stond, is het hele voorwiel, plus chassis naar binnen gebogen!
Het is jammer genoeg geen grap of droom en dat doet idd echt pijn om op deze manier afscheid te moeten nemen van deze auto!
Rond 12u, zal ik aanwezig zijn bij het wegslepen van deze auto en hem naar mij thuis laten brengen!
Dan zal ik hem weer min of meer rijwaardig maken (zorgen dat wiel weer kan draaien) en dan zal ten gepaste tijde aan de demontage begonnen worden!
Ach, wat had ik het leuk gevonden om te zeggen dat dit een grapje was, maar er is maar ??n ding dat dat in de weg stond! : Over mijn auto's (mijn levenswerk, vooral deze dan), maak ik NOOIT grapjes!
De klap was eigenlijk nog niet zo hard, maar gewoon op een stomme plaats!
Ben er met rechtsvoor tegen gegaan, maar omdat er zo'n betonnen sokkel onder die kast stond, is het hele voorwiel, plus chassis naar binnen gebogen!
Het is jammer genoeg geen grap of droom en dat doet idd echt pijn om op deze manier afscheid te moeten nemen van deze auto!
Rond 12u, zal ik aanwezig zijn bij het wegslepen van deze auto en hem naar mij thuis laten brengen!
Dan zal ik hem weer min of meer rijwaardig maken (zorgen dat wiel weer kan draaien) en dan zal ten gepaste tijde aan de demontage begonnen worden!
Ach, wat had ik het leuk gevonden om te zeggen dat dit een grapje was, maar er is maar ??n ding dat dat in de weg stond! : Over mijn auto's (mijn levenswerk, vooral deze dan), maak ik NOOIT grapjes!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 10:53 #811347
door V300 register
ahh wat balen voor je Karsten.. echt heel jammer.
gelukkig heb je zelf geen 'schade', dat blijft natuurlijk het belangrijkste.
overigens valt er aan 340's nog een hele hoop te repareren voor ze echt niet meer op te knappen zijn. met vervangen van voorpoot, draagarm en reactiestang komt het wiel meestal weer terug op de juiste plek en het blikwerk is vooral cosmetisch. Ik zal jou nog wat foto's sturen van een 340 waarbij ik zelf soortgelijke schade gerepareerd heb (als ik het goed begrijp uit wat je schrijft is het althans soortgelijke schade)
gelukkig heb je zelf geen 'schade', dat blijft natuurlijk het belangrijkste.
overigens valt er aan 340's nog een hele hoop te repareren voor ze echt niet meer op te knappen zijn. met vervangen van voorpoot, draagarm en reactiestang komt het wiel meestal weer terug op de juiste plek en het blikwerk is vooral cosmetisch. Ik zal jou nog wat foto's sturen van een 340 waarbij ik zelf soortgelijke schade gerepareerd heb (als ik het goed begrijp uit wat je schrijft is het althans soortgelijke schade)
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 10:55 #811348
door V300 register
Mmm, wouter, ik betwijfel dat deze nog te redden is hoor! Hij is tot in het dak verbogen, voorruit kapot, schutwand (motor-binnenkant) krom, wielkast volledig krom... The list goes on and on!
Alles is te maken natuurlijk, maar denk niet dat het voor deze economisch haalbaar is! Dit wordt gewoon een donor een andere mogelijkheid bestaat er voor deze wagen niet meer!
Alles is te maken natuurlijk, maar denk niet dat het voor deze economisch haalbaar is! Dit wordt gewoon een donor een andere mogelijkheid bestaat er voor deze wagen niet meer!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 11:19 #811349
door V300 register
Jammer Karsten, maar het kan de beste overkomen*. Zo'n verankerde telefoonkast geeft gewoon niet mee en dan is het toch wel heel fijn dat de auto de klap opvangt en niet jij.
*als je het wel had kunnen voorspellen, dan had je ook mijn auto mogen lenen hoor
*als je het wel had kunnen voorspellen, dan had je ook mijn auto mogen lenen hoor

- Kevin Kloosterman
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 11:20 #811350
door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic De Volvo 340DL van Karsten
Jeetje Karsten! Dat is even flink slikken! Sterkte met het verlies
.
Hoop dat je snel een mooi ander exemplaar vind!

Hoop dat je snel een mooi ander exemplaar vind!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 11:22 #811351
door V300 register
Wil je er zo graag vanaf Niels?
Ik wou dat dit nooit was gebeurd, met geen enkele auto, maar liefst gewoon niet met deze!
De groene had ik veel minder erg gevonden, die kostte maar 100 euro en dat werk, tja, ik had wat bijgeleerd! Maar dit, dit was mijn auto'tje, van mijn opa geweest en het laatste jaar echt verwent...
De auto waarmee ik mijn eerste tripje naar Bretagne samen met mijn vriendin heb gemaakt...
Ik kan nog steeds janken!
Ik wou dat dit nooit was gebeurd, met geen enkele auto, maar liefst gewoon niet met deze!
De groene had ik veel minder erg gevonden, die kostte maar 100 euro en dat werk, tja, ik had wat bijgeleerd! Maar dit, dit was mijn auto'tje, van mijn opa geweest en het laatste jaar echt verwent...
De auto waarmee ik mijn eerste tripje naar Bretagne samen met mijn vriendin heb gemaakt...
Ik kan nog steeds janken!
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 12:24 #811352
door V300 register
Oef! Dat komt hard aan zeg. Even hard schelden, vloeken, tieren en weer doorgaan met de hobby, toch?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-01-2010 12:50 #811354
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
Hoe verrot zeg....hopelijk kom je er snel weer overheen, gelukkig heb je er zelf niets aan overgehouden anders dan het verdriet om het verlies van je auto/hobby.
Jouw opa zal het natuurlijk ook het belangrijkste vinden dat je zelf niets hebt, al snap ik dat het moeilijk zal zijn dit slechte nieuws te moeten gaan vertellen.
Gr; Wouter
Jouw opa zal het natuurlijk ook het belangrijkste vinden dat je zelf niets hebt, al snap ik dat het moeilijk zal zijn dit slechte nieuws te moeten gaan vertellen.
Gr; Wouter
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
07-01-2010 13:04 #811356
door V300 register
De Auto is weer terug thuis! Nu het licht is, valt het me weer tegen!
Het is herstelbaar denk ik en mss ga ik dat op een dag nog wel doen, maar dit heeft zeker geen prio! Eerst wordt de andere 340 afgewerkt, daarna de restauratie van de 360 en dan komt mss de blauwe 340 weer aan de beurt!
Foto's zullen morgen wel volgen, zit nu midden in de examens, dus heb even geen tijd!
Zoals jullie kunnen zien gaat de hobby dus gewoon door! De vraag is alleen wat ik binnen een maand moet gaan doen, want zonder auto kan ik echt niet!
Heb er al aan zitten denken om een andere 340 op de kop te tikken en deze dan in plaats van de 340 te gebruiken!
Wil eigenlijk een 5 deurs en liefst van al in hetzelfde mooie blauw als deze, maar...
Wat er nu te koop staat is trouwens veel rommel! Aangezien ik hem op zeer korte termijn wil gebruiken en zelf niet meer veel tijd heb (studies, werk, verhuis naar app (waar ik jammer genoeg geen sleutelruimte heb voorlopig)..., wil ik gewoon liefst een auto vinden waar APK (of keuring) op zit, die een beetje fatsoenlijk rijdt enz...
Als iemand iets weet, mag die mij altijd contacteren. Mailen, bellen, pb'en wat dan ook...
Het is herstelbaar denk ik en mss ga ik dat op een dag nog wel doen, maar dit heeft zeker geen prio! Eerst wordt de andere 340 afgewerkt, daarna de restauratie van de 360 en dan komt mss de blauwe 340 weer aan de beurt!
Foto's zullen morgen wel volgen, zit nu midden in de examens, dus heb even geen tijd!
Zoals jullie kunnen zien gaat de hobby dus gewoon door! De vraag is alleen wat ik binnen een maand moet gaan doen, want zonder auto kan ik echt niet!
Heb er al aan zitten denken om een andere 340 op de kop te tikken en deze dan in plaats van de 340 te gebruiken!
Wil eigenlijk een 5 deurs en liefst van al in hetzelfde mooie blauw als deze, maar...
Wat er nu te koop staat is trouwens veel rommel! Aangezien ik hem op zeer korte termijn wil gebruiken en zelf niet meer veel tijd heb (studies, werk, verhuis naar app (waar ik jammer genoeg geen sleutelruimte heb voorlopig)..., wil ik gewoon liefst een auto vinden waar APK (of keuring) op zit, die een beetje fatsoenlijk rijdt enz...
Als iemand iets weet, mag die mij altijd contacteren. Mailen, bellen, pb'en wat dan ook...
Moderators: Mark Smeets