show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
De Volvo 340DL van Karsten
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 12:52 #811717
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Mm, ik had al zo'n idee dat het veel werk zou worden hoor Anjo, maar dat geeft me eigenlijk helemaal niet! Het moet gewoon mogelijk zijn en thats it!
Voor de balken ben ik eigenlijk niet zo heel erg bang, dat ziet er nog redelijk uit (al in, geen duidelijke schade), de auto is als het ware naar binnen toe geklapt boven het chassis... Vandaar de b-stijl die wat verbogen is! En daar schuilt dan ook mijn grote angst.
Ik ga sowieso nog advies vragen aan een echte professional, die heb ik net verschillende mailtjes verstuurd met daarin deze foto's...
Plamuur ben ik niet van plan te gaan gebruiken trouwens Anjo, als het hersteld wordt, dan wordt er gewoon een donor tegen gelast!
De carb en deur zijn verder nog helemaal intact (al zullen de deuren wel opnieuw gelakt moeten worden ivm kleine schade!), motor loopt zelfs (starte gisteren nog bij tweede poging!) nog, ware het niet dat de aandrijfas los is gesprongen achterop bij de vario...
Van de luchtfilter is enkel het eerste plastic pijpje los gekomen en dat ligt op de achterbank van mijn auto.
Sowieso ga ik eerst het hele voorfront eraf slopen, motor eruit en dan kijk is samen met de professional verder wat er nog kan en moet!
Voor de balken ben ik eigenlijk niet zo heel erg bang, dat ziet er nog redelijk uit (al in, geen duidelijke schade), de auto is als het ware naar binnen toe geklapt boven het chassis... Vandaar de b-stijl die wat verbogen is! En daar schuilt dan ook mijn grote angst.
Ik ga sowieso nog advies vragen aan een echte professional, die heb ik net verschillende mailtjes verstuurd met daarin deze foto's...
Plamuur ben ik niet van plan te gaan gebruiken trouwens Anjo, als het hersteld wordt, dan wordt er gewoon een donor tegen gelast!
De carb en deur zijn verder nog helemaal intact (al zullen de deuren wel opnieuw gelakt moeten worden ivm kleine schade!), motor loopt zelfs (starte gisteren nog bij tweede poging!) nog, ware het niet dat de aandrijfas los is gesprongen achterop bij de vario...
Van de luchtfilter is enkel het eerste plastic pijpje los gekomen en dat ligt op de achterbank van mijn auto.
Sowieso ga ik eerst het hele voorfront eraf slopen, motor eruit en dan kijk is samen met de professional verder wat er nog kan en moet!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 13:59 #811720
door V300 register
Naar mijn mening moet je hier niet meer aan willen beginnen. Je kan je tijd en geld beter investeren in het in zeer goede staat brengen van een goede andere 300.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 14:26 #811722
door V300 register
Volgens mij telt nostalgie ook wel mee, ik moet er ook niet aan denken mijn eerste en enige 340 op te geven, al kan ik de tijd en het geld goed gebruiken voor andere dingen
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 14:42 #811724
door V300 register
Ik vrees ook dat het einde verhaal is Karsten, hoe jammer het ook is. De auto heeft met toch behoorlijke snelheid off-set een massief onbeweeglijk object teruggekopt en als je bij EuroNCAP ziet wat dat met een auto doet...
Wees de auto maar dankbaar voor zijn stevige kooiconstructie, die heeft je toch mooi voor erger behoed.
Wees de auto maar dankbaar voor zijn stevige kooiconstructie, die heeft je toch mooi voor erger behoed.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 14:46 #811725
door V300 register
Als ik dat zo ziet hoop ik dat je heel veel van lassen houdt als je dat nog wilt repareren Karsten. Die zit best lelijk in elkaar.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 14:48 #811726
door V300 register
Van lassen houdt ik wel en hoop dat ik voor de moeilijke stukken nog wat hulp kan versieren van een collega die binnenkort met pensioen gaat...
Het lassen boeit mij eigenlijk niet, want dat is het meest waarschijnlijke om goed te komen, het andere daarentegen...
Het lassen boeit mij eigenlijk niet, want dat is het meest waarschijnlijke om goed te komen, het andere daarentegen...
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 15:54 #811731
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Wow. Die auto meet ten eerste al eens rechtgetrokken worden op en richtbank. Ben benieuwd of 'ie dan weer een beetje gaat sporen.
Je hebt er een berg werk aan, maar alles is te fiksen
Je hebt er een berg werk aan, maar alles is te fiksen

- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 16:01 #811732
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat is een vreselijk harde en ongelukkige klap geweest. Wil je deze weer klaarkrijgen heb je op zijn minst een trek- en richtbank nodig.
Tja, sommige mensen kunnen het niet makkelijk accepteren, h?......dat er een boom in de weg staat.......
Tja, sommige mensen kunnen het niet makkelijk accepteren, h?......dat er een boom in de weg staat.......
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
11-01-2010 16:07 #811733
door V300 register
Het was eigenlijk helemaal niet zo'n harde klap Erik, dat is het hem juist!
Het is gewoon dat het zo'n dom betonnen verhoog was, daardoor is het binnenscherm ook helemaal naar binnen geplooid en het wiel naar achteren geduwd.
Ik weet zeker, dat bij een frontale aanrijding, dit gewoon veel minder erg was geweest, maar helaas moest het een zijkant zijn!
Gericht worden moet hij sowieso als ik hem ga herstellen en de rest zien we dan wel weer!
Het is gewoon dat het zo'n dom betonnen verhoog was, daardoor is het binnenscherm ook helemaal naar binnen geplooid en het wiel naar achteren geduwd.
Ik weet zeker, dat bij een frontale aanrijding, dit gewoon veel minder erg was geweest, maar helaas moest het een zijkant zijn!
Gericht worden moet hij sowieso als ik hem ga herstellen en de rest zien we dan wel weer!
- E. van Oostveen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-01-2010 16:21 #811737
door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Die rode 1700 is denk ik een mooie auto. Wat vind je vriendin van Rood??
Moderators: Mark Smeets