show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
13-08-2009 11:01 #793589 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic De Volvo 340DL van Karsten
goh, zo te zien moet ik niet alleen voor koni's in Belgi? neuzen, maar ook voor de dames ;) :P

Dat gaat helemaal goed komen met die reis naar Frankrijk. Fijne vakantie!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 11:26 #793600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Persoonlijk vind ik Koni's beter bij je passen.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-08-2009 11:26 #793601 door V300 register

goh, zo te zien moet ik niet alleen voor koni's in Belgi? neuzen, maar ook voor de dames ;) :P

Allebei gewoon echt diep foute gedachten Mark! Van Belgi? moet je maar ver wegblijven! In dit land van puur verderf wil je liever niet komen! :D

Tegen wie zeg je dit Jean-Luc?

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 12:23 #796293 door V300 register
Het updaten van dit topic is er blijkbaar nog steeds niet van gekomen, terwijl er echt wel een verhaaltje van de vakantie bij hoort, maar helaas... Het is nog niet voor vandaag!

Vandaag is de vraag wat er mis is met mijn 340! Ik zit namelijk met 2 probleempjes...

Probleem 1:
Bij nogal stevig remmen, wil hij bij het opnieuw vertrekken zijn bergrem niet lossen! De motor klimt heel sterk in toeren dus... Na kort remmen is het zo weer over en anders valt het na enkele seconden ook gewoon weer af... Maar dat was vroeger niet!
Eerlijk gezegd dacht ik direct aan de remdrukschakelaar, maar nu weet ik eigenlijk niet of deze wel in verband staat met de bergrem... Iemand een idee?

Probleem2:
nogal doordringend piepgeluid van de vario bij hogen snelheden (+100 km/h).
Het is echt een snelheidsgerelateerde piep en verergerd dus naarmate ik sneller ga! Ik vermoed dat de riemen iets bijgesteld moeten worden, maar ik kan mij niet voorstellen dat het daaraan ligt. Volgens mij is er meer aan de hand... Dus nogmaals, iemand een idee?

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-09-2009 13:31 #796294 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Slangetje met klein gaat. Begin van aftakelingsproces membraam. Adekkap komt tegen secundair aan??

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 13:38 #796295 door V300 register
Dat de slangen op zijn, lijkt mij waarschijnlijk, maar dat verklaart op zich niet waarom het enkele optreed na stevig remmen...
Van de membranen hoop ik in ieder geval dat ze intact zijn eigenlijk, want dat zou echt een tegenvaller zijn op dit moment, want heb echt geen tijd meer om ze te herstellen de komende maanden!
Verder is het EMVK in orde en functioneert ook naar behoren, alleen blijft hij soms hangen...

Het piepen lijkt mij niet van de afdekkap te komen, dan zou het geluid schurend moeten zijn en het is echt daadwerkelijk piepen...
Ik vrees een beetje voor een lager, maar dat is eigenlijk maar een gokje.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-09-2009 13:39 #796296 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
De hoge druk remschakelaar heeft inderdaad invloed op de bergrem, bij steviger remmen schakelt de cvt terug.

Er zijn drie schakelaars die de bergrem in werking brengen; de schakelaar in de auto achter de automaat-stand keuze pook, de kick-down schakelaar op het schutbord die je bedient met het gaspedaal en de hogedruk remschakelaar die zich op de remcilinder bevind.
Deze drie schakelaars staan in serie en werken volgens het verbreek principe, dus als je de stroomkring verbreekt met ??n van de schakelaars dan treed de bergrem in werking.

Wat je zou kunnen doen is de hogedruk remschakelaar even overbruggen om zodoende voor nu even te voorkomen dat de cvt steeds blijft terugschakelen na het remmen.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 13:46 #796299 door V300 register
Heb ik ook al aan gedacht wouter, maar het nadeel is echt dat je dan een deel van je remvermogen kwijt bent he! Want dan schakelt hij dus niet meer terug bij het remmen en eerlijk gezegd bevalt mij die optie helemaal niet qua veiligheid!

Zou het kunnen dan de kickdown het op zijn heupen heeft gekregen. Want kan zijn dat ik hem laatst wel is heb geactiveerd bij nogal stevig optrekken... Mss maar is proberen deze te overbruggen en kijken of het probleem opgelost blijft!
Vind het veiliger om dat eerst uit te sluiten ipv de remmen te 'saboteren'.

Overigens is het probleem niet overheersend, het is maar sporadisch, dus dat wil zeggen in de laatste 2 weken, een keer of 5.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-09-2009 13:52 #796301 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic De Volvo 340DL van Karsten
Je saboteerd de remmen dan niet hoor, ik heb ook een tijdje rondgereden met een EMVK die geen terugschakel vacu?m doorliet en dus ook een auto die niet terugschakelde bij hard afremmen maar kan nu niet zeggen dat het remgedrag daardoor merkbaar veranderde.

Het komt dan op hetzelfde neer als een auto die je in dezelfde versnelling laat staan bij het remmen, al zal de cvt altijd terugschakelen bij afremmen, alleen nu niet meer geforceerd.

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-09-2009 18:37 #796335 door V300 register
Vergeet vooral je tachorelais zelf niet. Ik heb het complete pakket ergernissen inmiddels, i.e. blijft hangen na bedienen bergremschakelaar/hard remmen/kickdown/spontaan als het niet uitkomt, en dat zal niet aan alle schakelaars afzonderlijk liggen ;)

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC