show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 10:54 #809034 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zonder remmen kan je nog wel rijden, zonder banden niet Karsten :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 11:35 #809035 door V300 register
Zonder remmen zou ik met een vario anders ook niet proberen hoor Stefan! Met een handbak kan je dan nog wel wat forceren, maar...

En bedoelde ook niet letterlijk zonder banden he, ik bedoelde beschadigde banden! Tss, hoe noemen ze zo iemand!?

Oh ja een MIERENNEUKER!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 22:11 #809110 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 340DL van Karsten
ja, dat is het correcte Nederlandse woord ervoor... :D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2009 09:16 #809499 door V300 register
Auto is weg! Mijn pa heeft hem mee naar zijn schoolgarage met een extra nieuwe Volvo-uitlaat in de koffer, klaar om geplaatst te worden.
Dus normaal gezien is het vanavond tiptop in orde met de uitlaatlijn.

Deze vrijdag heb ik mij trouwens ook nog even beziggehouden met de Volvo. Ik vond al langere tijd dat hij als bagger liep en zoop alsof hij een grote nadorst had, stonk naar de benzine (zelfs tijdens het rijden)...
Kortom, niets goed aan!
Dus maar even naar de carb gekeken! Was blijkbaar nodig, want de CO-schroef stond 6 volledige slagen open! Nogal wiedes dat hij begon te stinken met een torenhoog CO.
Ik begrijp er helemaal niets van, de auto was nochtans afgesteld door mijn plaatselijke kenner/renaultboer, maar nu heeft hij de bal wel grondig mis geslagen!
Ook had hij het stationair toerental aangepast en dat resulteerde samen met het hoge CO tot een heel erg schommelend toerental bij stationairloop in versnelling.

Heb het ding dus nu weer netjes afgesteld, stationair lekker stabiel rond de 700 toeren met een CO van 2,5 slagen open. Lijkt mij heel erg goed! Toerenval stationair is volledig weg en hij blijft gewoon lekker stabiel.

Ook zaterdag de kleppen maar is gesteld, bleek ook nodig te zijn, want nu is het auto'tje een pak stiller en trekt hij weer lekkerder op. Als nu mijn verbruik weer goed blijft, dan weet ik zeker dat het goed is!

Volvo 300 = It needs some love and attention

• E. van Oostveen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-12-2009 10:22 #809503 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic De Volvo 340DL van Karsten
Mooi gedaan. Wie is nu de 'echte' monteur??/

Komt bij mij wel weer een ideetje op, namelijk een clinic van de TC over basiszaken als: kleppen stellen, beoordeling verdelerkap/rotor + vervangen, beoordeling luchtfilter + vervangen, beoordeling accu + vervangen, beoordeling bougies + vervangen, beoordeling aansluitingen dynamo en startmotor + maatregelen, beoordeling V-snaar + vervangen, controle zekeringen en relais (op zicht, horen, voelen en meten).
Lijkt me een mooie basiscursus die elk nieuw lid eigenlijk zou moeten hebben. Dat voorkomt veel narigheid, ontvredenheid en vragen op het forum. Misschien iets als PR-stunt om nieuwe leden te werven en vast te houden.

(mod's splitsen mag)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2009 09:45 #809726 door V300 register
Gisteren is eindelijk de uitlaat vervangen, maar voorlopig rijd ik nog rond zonder het eindpijpje, maakt wel een leuk geluid, maar je wordt wel gewoon vergast.

De uitlaatgassen raken niet weg en heb daarjuist 50km naar het werk (via snelweg) moeten rijden met het raam open, de verwarming uit en in de vrieskoude... Niet aangenaam!
Heb wel een eindpijpje, maar diameter kwam niet overeen, dus ga dat straks even dat pijpje laten oprekken hier op het werk en direct monteren, want heb niet veel zin om op dezelfde manier terug naar huis te rijden!

Verder heb ik het gevoel dat de motor gewoon veel lekkerder ademt met de nieuwe demper en als dat zich nog is gaat uiten in een nog beter brandstofverbruik, dan kan mijn dag helemaal niet meer stuk!

Straks laspost ophalen en in de volvo leggen...

11u30: Uitlaat is bij deze aangepast! De mensen van de lasdienst hebben zich er even op uitgeleefd en het was zo gepiept.
Eindstuk gloeiend heet gestookt na het ingekort te hebben, op een mal van de maat geslaan, ingeslepen en gemonteerd...
Ziet er echt superstrak uit, een beetje zoals op een 360, is nu een recht uitstekende pijp ipv zo'n schuin naar buiten gerichte...
Zal hopelijk straks heel erg veel gaan schelen bij het rijden!

Laspost ligt ook in de koffer trouwens, de stoelen hoefden niet eens plat, paste er gewoon heerlijk in! Zalig toch zo'n Volvo 300!

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-12-2009 12:35 #809741 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic De Volvo 340DL van Karsten
Zoals bij een 360? Er zijn er zat die ook een lam kinderarmpje hebben hoor ;)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-12-2009 13:27 #809753 door V300 register
hehe, welnu, het ziet er in ieder geval heel erg strak uit! Zeker voor iets aftermarket dat normaal helemaal niet past en pas gemaakt is!

Bij mijn 360 steekt hij er trouwens ook gewoon mooi achteruit hoor!

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-12-2009 15:34 #809998 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 340DL van Karsten
Dat is alleen bij de sedans. Bij de hatchbacks "hoort" hij wat slapjes naar links te hangen...

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-01-2010 10:18 #811342 door V300 register
Helaas is deze auto niet meer!

Ik kan er echt om janken, maar dat brengt de auto hiermee niet terug! Gisteren op een heel stomme manier met mijn auto tegen een telefoonkast gereden. Mijn ma stuurde mij een sms! normaal lees ik deze nooit terwijl ik rijd, maar het was zo rustig dat ik deze toch gelezen heb!
Voor ik het besef, kijk ik op en zie ik mij recht afstevenen op een telefoon verdeelkast en BAM!:uh-uhh::cry::cry::cry:
Ik Kan echt wel janken!

Auto is total Loss jammer genoeg!:cry: Hier kan ik niets meer van maken! Foto's heb ik nog niet, maar die komen wel nog een keer!

Ik laat de auto vandaag nog terug naar huis komen en daar zal hij met de tijd gedemonteerd worden, want het echt ??n van de mooiste Volvo's binnen onze club!

Dat doe ik nooit meer en ik hoop dat jullie hier ook jullie conclusies uit trekken! Ik heb verkeerd gekozen, want deze auto was echt heel belangrijk voor mij en nu heb ik niets meer! Het is allemaal kapot! :cry:

Hoe het nu verder moet, weet ik nog niet, want eigenlijk heb ik wel een auto nodig om onder andere naar het werk te geraken! Voorlopig kan ik die van mijn ma gebruiken (die zit namelijk thuis met een gebroken pols, ze was gevallen op kerstavond!).

Mijn Volvo, mijn trouwe beestje, nu helemaal kapot! :cry::cry::cry:
Durf het mijn opa niet eens te vertellen, alhoewel ik weet dat hij het zal begrijpen...

Ik heb verder niets trouwens, zelfs geen whiplash... Het zijn goeie auto's! Dat staat vast!

Hier is de showroom-topic voor mij ten einde, wat mij rest is jullie een wrak tonen!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC