show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

De Volvo 340DL van Karsten

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-03-2009 09:44 #761809 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic De Volvo 340DL van Karsten
schutbord was het woord dat ik zocht ja:humor:

vertaling van firewall naar brandschot is zo ongeveer hetzelfde of niet?:+

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 18:08 #761864 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic De Volvo 340DL van Karsten

AvdAkker;93524 schreef : schutbord was het woord dat ik zocht ja

vertaling van firewall naar brandschot is zo ongeveer hetzelfde of niet?

Firewall zit op mijn computer.:+

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-03-2009 19:34 #761882 door V300 register
En in de auto... een vuurmuur was echter een beter rechtstreekse vertaling. (die ik ook tig keer gebruik in m'n werk ;) )

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 18:30 #762777 door V300 register
Denk dat ik het vacu?mlekje gevonden heb! Ergens onderaan de carb zit er een T-splitsing, heb het gevoel dat het rubber daar wat uitgerokken is op de nippel en daar trekt hij dus valse lucht! Had natuurlijk geen breder T-stukje liggen, maar dat ga ik binnenkort wel halen of scoor ik wel op mijn werk nu ik eraan denk! Daar hebben ze die ook met hopen! Nog beter!

Verder zijn mijn nieuwe Vario-riemen aangekomen, dus die worden volgende week vervangen op mijn vrije dag van werk! Mag weer beschikken over een brug bij mijn pa zijn school, dus das weer lekker makkelijk!

Verder wil ik dan ook gelijk de CO afstellen, want nu loopt hij toch wel wat rijk! (sterke benzinegeur bij de uitlaat!) Wat moet die ongeveer zijn! 2%??

Verder moet ik ook nog stukjes voor de kilometertellerkabel ophalen voor sommige forumleden, dus dat doe ik dan ook ineens en dan dien ik ook mijn verlanglijstje in voor onderdelen!

Tabitha, hoe zit het trouwens met de verwerkingen van de inschrijvingen? Want nu ben ik wat vergeten hoe de afstelling voor de Vario nu weer zat! En als ik mij niet vergis, stond er een boekje in het ledenmenu! Of is anjo's boekje nog niet klaar?

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 19:12 #762785 door Anjo van den Akker

Dendorssers;94520 schreef : Of is anjo's boekje nog niet klaar?

oeps..

nog niet aan toegekomen:halo:

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 19:14 #762787 door V300 register
ik heb adhv de tips wel de foutzoekpagina van de CVT op de website aangepast.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-03-2009 21:06 #762838 door V300 register
Als iemand mij nu klaar en duidelijk de schijfafstand kan zeggen, dan kom ik er wel uit! Ik was immers op de infodag he!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-03-2009 21:57 #762852 door Anjo van den Akker
minimaal 0,5;
optimale afstelwaarde bij nieuwe roflex riemen is 1,8mm (ivm initiele uitrekken!)

1000 km na montage van nieuwe roflex riemen zul je merken dat naar schatting de schijfafstand nu nog maar 0,5 of minder bedraagd. stel de riemen dus nogmaals af maar dit keer naar 1,5mm.

na die 1000 km bij de standaard riemstelperiode (per 10.000km, eerder mag ook, scheelt je brandstof) 1,5mm aanhouden als controle/afstel waarde.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-03-2009 13:37 #762919 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic De Volvo 340DL van Karsten

Dendorssers;94520 schreef : Of is anjo's boekje nog niet klaar?

AvdAkker;94528 schreef : oeps.. nog niet aan toegekomen:halo:

Dat komt mooi uit! Dinsdag ligt ie bij iedereen in de bus?

AvdAkker;94561 schreef : ik kijk in me agenda en ik denk HUUUUUH???:wtf::wtf:
helemaal leeg voor dit weekend!

:D

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
27-03-2009 18:36 #767111 door V300 register
Vandaag maar is aan de slag gegaan met het vervangen van de Vario-riemen en geloof het of niet, het is gelukt en het was meer dan nodig!
De ene viel nog wel mee, maar de andere was echt zijn beste tijd voorbij! Hieronder zie je een foto'tje van de 2 gedemonteerde riemen:

Shot with DSLR-A700 at 2009-03-27
Hier zie je meer in close up wat de staat is van riem nummer 2, belabberd is het woord!

Shot with DSLR-A700 at 2009-03-27

Hier ontbreken gewoon een paar nokjes plaatselijk zaten er zelf kleine scheurtjes in... net op tijd dus!:hmmz2:

Mmm bij het afstellen had ik wel enkele vraagjes, maar ik had anjo's mobiel natuurlijk niet, dus daar stond ik dan, geen internet in de buurt dus...
Waar het om ging! Bij het afstellen zou ik naar Anjo's norm een schijfafstand van 1,8 mm moeten gebruiken, maar zelfs op de minimale stand, zat ik ruim over deze afstand! Echt gemeten heb ik niet, maar... Was in ieder geval meer! De riemen zullen dus echt nog wat moeten rekken, want ik kreeg er echt niets uit!
Is dit nu een ramp of is dit wel al vaker gebeurd?

Rijden deed hij echter wel weer als een trein! Ik voelde gewoon dat hij veel meer vermogen overgaf aan de wielen en optrekken ging weer net dat tikje sneller! Ook zit ik nu weer lager in mijn toeren bij constante snelheid...

Ook heb ik hem maar even aan de CO-meter gehangen en nu staat hij rond de 2% afgesteld... Hij loopt nu mooi, dus ook weer net een stapje dichter bij het perfect lopen van mijn 'Stoomboot'

Ook heb ik nog maar even gestoeid met mijn remlichten, de linker deed het maar voor de helft van de tijd en als de gewone lichten aanstonden, dan gingen die uit bij het remmen!:crazy1: Na lang prutsen is het nu opgelost, maar vraag mij niet hoe en waarom, want ik snap er zelf geen jota van!

Al bij al een productief dagje! Morgen nog de kleppen stellen en hem is mooi wassen en dan is het voorlopig wel weer even goed!

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC