show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 20:24 #810304 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;128758 schreef : Waaruit ik opmaak dat het probleem hem zit in de pneumatische choke die via een membraan welke door het vacu?m word aangestuurd er voor moet zorgen dat direct na het starten de choke klep heel iets geopend waardoor de motor netjes met een verhoogd stationair toerental blijft lopen.

de pneumatische choke moet je zo zien; als ie niet werk start de motor niet met vol choke. werkt ie wel dan start ie wel met vol choke.

met 3/4 choke merk je geen verschil. het enige wat dat membraam doet is bij vol choke de choke klep even iets open trekken zodat het mengsel niet zuurstofarm wordt.

het probleem van pas de 2e x starten is 9 van de 10 x een leeglopende vlotterkamer voordat er brandstof wordt toegevoegd via de brandstofpomp.

oplossing is ?f een elektronische brandstofpomp (die voor een D+ contact geschakeld wordt) als lapmiddel ?f eens die brandstofleidingen vervangen zodat het brandstofsysteem lekvrij is..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-12-2009 20:54 #810313 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahahaha ok duidelijk verhaal Anjo, bedankt voor je hulp!

Dat word dus inderdaad binnenkort de brandstofleiding vervangen wat ik overigens toch al van plan was, komt er ook meteen een benzinefilter tussen te zitten.
Die (poreuse) brandstofleiding zal er waarschijnlijk mede de reden van zijn dat ik als de kap open gaat altijd wel een benzine lucht ruik.

Eigenlijk best een opluchting te weten dat het probleem hem zeer waarschijnlijk niet in de Carburateur zit.

Nu heb ik links en rechts gelezen dat er meer mensen rondrijden met dit probleem (pas bij de tweede keer starten blijven lopen) dus misschien dat hun hier ook mee geholpen zijn.

Gr; Wouter.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-12-2009 20:57 #810315 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
niet alleen hiermee, zie volvoice deze/volgend week}:)}:)}:)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
23-12-2009 21:08 #810319 door Wouter Borsje
Ah kijk eens aan zeg, dat is een typisch gevalletje; :y:

Gr; Wouter.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
28-12-2009 17:15 #810592 door Wouter Borsje
Vanochtend zag het er heel aardig uit buiten, lekker zonnetje en het vriest nu even niet dus hup de poetskrat in de auto en op naar mijn vaste was/poets/sleutel plekkie.

Eerst maar eens met de hogedruk door de wielkasten en onderkant, hierdoor werd ik weer even herinnerd aan het akkefietje met de stoeprand en modder/bladeren, er kwam een flinke bak smurrie uitzetten en was wel even bezig totdat het naar mijn smaak weer schoon genoeg was.

Na het wassen waren alle ramen flink beslagen, word toch eens tijd voor een vochtvreter en in ieder geval ook in februari een paar deurrubbers bestellen bij Anjo.

Verder heb ik deze week toch weer wat koelvloeistof bijgevuld om bij het max level te komen....geen lekkages bij de aansluitingen, geen smurrie in de olie, ook geen olie bij de koelvloeistof...hmmm zou dan toch de radiator heel iets lekken...?
Maar eens een paar A4 velletjes aan elkaar plakken en onder de auto leggen na een rit, word er meteen duidelijk of er wat lekt.

Ook is het me na een "snuffel" ronde in de motorruimte wel duidelijk geworden dat de benzine toevoer slang aardig ver heen is bij de aansluiting op de carburateur, daar komt een behoorlijk duidelijke benzine lucht vanaf.

Het plan is om 13 januari een rit van 300 km te gaan maken naar Medebach (vlak bij Winterberg) dus dan kan ik het brandstof verbruik eens wat nauwkeuriger bepalen en zien wat het koelvloeistof peil doet.

De olie is vervangen op de sleuteldag 26 september en begint nu echt merkbaar donkerder te worden, het peil stond toen op halverwege de markeringen en is nu na zo'n 4000 km gezakt tot een halve centimeter boven de minimum markering, dat zal dan zo'n halve liter aan verbruik zijn, is dit nog redelijk te noemen?

De camera gaat natuurlijk mee naar Winterberg dus ik zal dan ook onderweg en ter plekke wat foto's gaan nemen en hier neerzetten, hieronder nog een paar van vandaag:

De nieuwe uitlaat na het stoeprand incident...:(

Bosal....:hmmz:

Na het wassie wassie ritueel:

Gr; Wouter.

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-12-2009 23:23 #810636 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouter, die Bosal pijp is een schande voor je auto!

(ja, dat is een compliment...)

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
03-01-2010 12:29 #811002 door Wouter Borsje
Allereerst aan alle lezers een gezond, liefdevol en gelukkig 2010 toegewenst!

Wouter, die Bosal pijp is een schande voor je auto!

Ja erg he, ik wou dat ik dat stickertje niet had gezien, ben nu helemaal van slag.....de weg naar perfectie is open gebroken....:cry:

Eerste en winterse foto van dit jaar:

Morgen even een paar kleine slangklemmen halen voor de brandstof toevoerleiding naar de carburateur.

Nog even een vraag voor de technisch onderlegden onde ons; Wat is de beste plek om het benzine filtertje te monteren ( ivm warmte etc)

Gr; Wouter.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
03-01-2010 18:49 #811050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Aan de benzineleiding :+

• Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-01-2010 20:09 #811060 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik heb ze bij Dafjes vaak vlak voor de benzinepomp gezien. Dan is het geen drukleiding en kun je er ook makkelijk bij om hem te vervangen.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-01-2010 18:48 #811369 door Wouter Borsje
Anjo heeft ook een in-line benzine filter geplaatst in de brandstof leiding meende ik, eens zien of ik daar een foto van kan vinden, mijn vraag was misschien niet helder genoeg, ik vraag me af of ik het filter beter zo dicht mogelijk bij de carburateur kan plaatsen of juist vlak na de brandstofpomp.

Nog even en andere vraag:

Tijdens de VKB kreeg ik te horen dat de expansievat-dop die nu op het expansievat zit geen originele is.
Nu heb ik vandaag de Volvo dealer even gebeld met de vraag of deze dop nog geleverd werd, er is maar ??n soort dop te verkrijgen (heb nog gevraagd namelijk naar verschillende types ivm de druk)

Kan iemand mij vertellen wat deze druk is en kan ik de druk van mijn on-originele dop ook daarop aflezen?

Het valt me op dat ook al is de motor al best afgekoeld ( na de auto bv gewassen te hebben) er bij het er afdraaien van de dop er nog behoorlijk wat druk op het susteem staat (gevoelsmatig natuurlijk..maar toch)

Die dop is overigens nog best wel prijzig met ? 25,- :wtf:

Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr; Wouter.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC