× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
05-05-2008 21:19 - 28-02-2024 15:13 #627406 door Wouter Borsje
Weer een 340 op de parkeerplaats! is gemaakt door Wouter Borsje
Hallo mede Volvo 300 liefhebbers;

Na een tijdje hier niet meer geweest te zijn i.v.m de verkoop van mijn vorige 340 omdat ik in een lease-auto ging rijden van mijn vorige werkgever ben ik sinds vrijdag weer de trotse berijder van een witte 3-deurs 340 met variomatic in de basis uitvoering.

Ik kwam de auto tegen op het advertentie gedeelte van de V3C site en na de auto bekeken te hebben waren ik en de auto al snel verkocht.
Hij heeft krap 43.000 km aan rij-ervaring en ik heb me laten vertellen dat de auto de eerste 13 veel in de garage heeft gestaan en dat is hem wel aan te zien want op een enkel plekje na heeft de roestduivel nog maar weinig vat gekregen op het zweeds/nederlandse staal.

Het enige wat op dit moment deaandacht nodig heeft is de niet werkende vacu?m aansturing van de cvt, ik heb aan de hand van de fout opsporings uitleg de membramen al gecontroleerd op lekkage en dit was gelukkig niet het geval:)

Ook heb ik me nu eindelijk maar eens aangemeld om lid te worden van de V3C club nadat ik toen ik mijn vorige 340 nog had hier al vaak over nagedacht te hebben.
Het lijkt me namelijk erg leuk om mee te kunnen doen aan de verschillende evenementen/sleuteldagen etc die de club organiseren.

Wat ik ook graag nog even kwijt wil is dat het me elke keer als ik hier op het forum aan het lezen ben opvalt dat de sfeer erg goed is en de mensen respectvol met elkaar omgaan, dat zie ik namelijk helaas nog wel eens anders.......

Afgelopen vrijdag de 340 opgehaald en zaterdag vroeg uit de veren om de hele auto eens grondig te wassen/poetsen etc, hierbij de foto's met het resultaat daarvan ( hopelijk lukt het mij om ze op de goede manier te plaatsen.......)

Ik ben erg benieuwd naar jullie reactie's!

Gr; Wouter






















 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2008 21:29 #709896 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Welkom terug en gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!
Zulke kilometerstanden bij zulke leeftijden zijn tegenwoordig echt alleen nog maar mogelijk met onze geliefde opa-auto's!

Hij ziet er nog netjes uit!

Als je de url van de foto's plakt in het pop-up venstertje dat verschijnt als je op het knopje drukt wat tussen het wereldbolletje en het "tekstwolkje" staat komen de foto's direct in beeld:


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-05-2008 21:29 #709897 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ok, je had het al door! :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-05-2008 21:51 #709904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
de voorbalk is nog als in de folder zo te zien.. netjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2008 00:15 #709935 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mega-mooi deze auto. Zeer bijzonder en eigenlijk alleen geschikt voor een museum. Af en toe 's zomers rijden en vanaf oktober tot aan mei in de stalling laten. Elk jaar volledige inspectie en naar een garage gaan die respect heeft voor de auto en jou (bijvoorbeeld Rutten in Boxmeer).
Deze auto is vrij uniek in deze staat. Misschien handig om met een kleine camera de binnenbalken te inspecteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2008 00:33 #709936 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Heel mooi. Uit ervaring (wij hebben hier 3 volvo 340,ers gehad, waarvan er 2 door een ongeluk om het leven zijn gekomen...) kan ik je zeggen dat je kunt verwachten met deze km stand, binnenkort de variomatic riemen en dan een tijdje later de koppeling. Van alle 3 de wagens ging toeval of niet de eerste koppeling eruit rond de 65000 km, de riemen ook rond die koers...

Latere riemen en koppelingen gingen veel en veel langer mee. Dus wat dat nu is... Voor de rest kun je eigenlijk niks verwachten want bij ons is daarna de eerste jaren en jaren niks kapot gegaan.

Maar dit is een hele mooie!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2008 08:33 #709942 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Welkom terug, en dat is -zoals al eerder gezegd- een oogverblindende auto!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2008 10:37 #709956 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooie auto, mooie kleur! Ziet er echt nog perfect uit zeg. Gefeliciteerd :).

Welkom! En hopelijk tot ziens op clubmeetings ! Ergens deze zomer hebben we een leuke poets & bbq dag (je kan ook enkel voor 1 gedeelte komen; bbq of poetsen denk ik .. :) ) wordt echt een aanrader!

Superveel plezier met je mooie bolide iig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2008 10:56 #709957 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wouw... wat een mooie auto! Daar moet je wel super trots op zijn! :groovy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2008 19:09 #709996 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor de leuke reactie's en complimenten!

@antiekeradio: nou inderdaad, dat was wat mij ook het meest verbaasde aan dit exemplaar; dat er nagenoeg geen roest te vinden is, voorbalk en dorpels zijn nog hard.


@Erik: in de winter stallen zou inderdaad het mooiste zijn maar helaas kan dat niet, ik ga er namelijk mee naar mijn werk en gebruik hem natuurlijk ook priv?.
Ik zal er zeker voor zorgen dat er goed voor de auto gezorgd gaat worden in de garage, bij het ophalen van de auto heb ik er ook een bus Tecyl ML bij gekregen voor de holle ruimtes en zal deze dan ook zeker gaan gebruiken.

@Markvictor: de vario riemen zijn onlangs nog vervangen en de koppeling grijpt nog lekker vroeg aan en ik hoop dus dat het vervangen hiervan me voorlopig nog even bespaard blijft.

@slb 340: lijkt me erg leuk om daarbij aanwezig te kunnen zijn, ik wil sowieso proberen bij zoveel mogelijk evenementen aanwezig te kunnen zijn.

@Kevin: jazeker, apetrots!

Morgen lekker even een dag vrij en het weer is goed ( net als de rest van komende week als ik het goed begrepen heb) dus ga ik weer even het ??n en ander doen want afgelopen zaterdag kwam ik nog tijd te kort ( werd donker )

De stoelen/bank en hemel bekleding nog schoonmaken en de velgen met commandant behandelen en van een beschermend laagje was voorzien.
Natuurlijk zal ik hier weer de nodige foto's van maken.

Verder nog even een blik werpen op het emvk/tachorelais en de schakelaars om uit te vinden waar het probleem van de niet functionerende vacu?m aansturing nu precies zit.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets