Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Een injectiesysteem in de vitrinekast lijkt me niet zo'n succes...

- V300 register
- Verbannen
-

- V300 register
- Verbannen
-
Bodejodel;128717 schreef : Ik heb een injectiemotor... Dan heb ik liever een carburateur in de vitrinekast en een injectiesysteem in mijn auto...
Een injectiesysteem in de vitrinekast lijkt me niet zo'n succes...
Nou, daar verschillen wij van mening! Als ik het systeem van die flyer op mijn auto kon schroeven twijfelde ik geen seconde

- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-

Terug on topic?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Is er ?berhaupt een boek te verkrijgen waarin de DIR 32 (105-109 etc) uitgelegd en/of beschreven word?
Gisteren avond heb ik even vluchtig door het boek gebladerd en gelezen, vooral het deel over de werking van carburateurs in het algemeen en troubleshooting vond ik erg interessant.
Ook word er in uitgelegd welk effect de F/A ratio heeft op het vermogen en verbruik van een motor.
Ook hetgeen waar Anjo in vraag op Carburateur problemen vaak op wijst komt terug in het troubleshoot gedeelte, namelijk de vlotterhoogte, een erg belangrijke factor tezamen met andere zeer belangrijke factoren.
Er staan in het boek ook een paar leuke grafieken en tekeningen waarvan het misschien de moeite waard is ze hier na inscannen even neer te zetten, zoals bijvoorbeeld de fuel tot air ratio in relatie tot het afgeleverde vermogen ( even los gezien van andere hierin bepalende factoren)
Zonet was ik nog even op het V3M forum en vond daar een topic wat betreft het koud starten en direct daarna weer afslaan, ik ben maar even zo vrij het hier neer te zetten:
As a follow up to the query mentioned, I would confirm that the fault has been found.
I obtained a Weber Refurb kit and replaced all main diaphragms and the needle valve etc, in fact all the parts typically in the kit.
The diaphragm called the Starting Device Diaphragm had a small hole in it.
This forms part of the pneumatic choke control, and opens the choke valve as soon as the car starts.
The engine now starts as you would expect on every cold start.
Many thanks for the comments made.
Regards
Waaruit ik opmaak dat het probleem hem zit in de pneumatische choke die via een membraan welke door het vacu?m word aangestuurd er voor moet zorgen dat direct na het starten de choke klep heel iets geopend waardoor de motor netjes met een verhoogd stationair toerental blijft lopen.
Volgend jaar maar eens zo'n revisie kit van BCCP aanschaffen...
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
De choke zelf ietsje terug drukken direct na het starten gaat 'm niet worden want dat red ik dan niet op tijd, het is echt aanslaan en vrijwel meteen weer afslaan, heel soms heb ik het geluk de motor nog net draaiende te kunnen houden m.b.v. het gaspedaal.
Daarbij komt het dan ook nog wel eens voor dat de motor heel even op drie 'poten' loopt alvorens na een aantal seconden weer mooi rond te gaan lopen.
Gr; Wouter.