Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Morgen maar even de Volvo dealer bellen voor deze stukken brandstofslang.
Ook heb ik de al eerder geplaatste paint tekening van de tank met alle aansluitingen nog verder aangepast, mocht het nu nog niet helemaal kloppen of hebben jullie suggesties; graag, dan pas ik het schema nog verder aan en zal dit dan ook meenemen in de "how-to"
Een ander idee wat ik heb is een "how-to" voor het demonteren, reinigen/reviseren van de carburateur.
In het onderdelenboek staat een mooie exploded view van de (in het geval van veel 1400's) Weber DIR32 waarbij ook duidelijk word vermeld welk type ( bv 105 of 109) er bij welk motortype hoort.
Het plan is om dit van de zomer te gaan doen.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
de lijst met welke types bij welke motortypes horen komt waarschijnlijk binnenkort in de Volvoice + op het ledenmenu te staan.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bedoel je met het werkplaatshandboek de Olyslager versie?
Wel handig zeg dat te verschillende types waarschijnlijk in de Volvoice terecht gaan komen.
Was een spontane ingeving eigenlijk, ik heb er verder helemaal niet aan gedacht of het al beschreven staat ergens...

In dat geval laat ik het dan maar even bij het hier laten zien van de werkzaamheden aan de carburateur.
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
werkplaats instructies dus. er staat al een heleboel (alles eigenlijk) voor de 1400 op het ledenmenu. de carburateur staat meestal ergens halverwege hoofdgroep 2.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Vanochtend even een snelle wasbeurt, nu maar hopen dat de sneeuw/ijzel en de bijbehorende kilo's zout op de weg voor deze winter vanaf nu wegblijven...
Als straks alle nieuwe ontstekingsdelen erop gaan ook meteen even de v-snaar wat strakker zetten, die staat heel iets zijn best te doen een vogeltje te imiteren

Topic getrouw nog even een paar plaatjes:
Gr; Wouter.
- Laurens Post
- Nieuw lid
-
- V300 register
- Verbannen
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Gisteren kwam er een man van de TNT aan de deur met een pakketje waar een boek in zat, dit boek had eigenlijk een levertijd van 2-3 weken dus ik was wel verrast dat het ineens toch veel sneller geleverd werd.
Het is de Haynes manual on carburettors waarin de DIR32 ook word behandeld/uitgelegd.
Het andere boek over de Weber carburateurs die ik al had gaat ook al voor een deel op de algemene werking in en over storing zoeken, dit boek is niet toegepitst op Weber carburateurs, er worden ook een aantal Pierburg en solex modellen in behandeld/uitgelegd.
Na de carburateur cursus is de werking ervan me veel duidelijker geworden en d.m.v. dit boek wil ik graag mijn kennis nog verder uitbreiden en die dan straks bijvoorbeeld gebruiken bij het reviseren.
Even een paar plaatjes van het boek:
Lekker, weer wat leesvoer!
Gr; Wouter.
- J. Ruiter
- Verbannen
-
echt een plaatje om te aanschouwen..:y:elpee;134747 schreef : Ik zit altijd verlekkerd te kijken hoe jouw 340 eruit ziet. Ik vind hem zo mooi wit.
- V300 register
- Verbannen
-
Het punt dat ik wil maken is dat dit soort boeken zeer leerzaam zijn, vaak beter dan vage internetbronnen!