Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
thx, ik heb weer nieuwe inspiratie gevonden:+ (vorige onderwerp werd een dead end na een blik op het ledenmenu)
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Zo die deur openen word natuurlijk een eitje, tenslotte een paar weken geleden dik ingesmeerd met zuurvrije vaseline.....nou niet echt, moest de deur aardig "meehelpen" ook omdat ik bang was de deurgreep anders naar de andere wereld te helpen.:hmmz2:
Vervolgens eerst netjes de ruiten krabben, gelukkig geen ijs aan de binnenkant.
Dan het grote moment...contact om,choke uittrekken en twee keer op het gaspedaal drukken.
Contact verder draaien en nadat de startmotor een aantal rondjes later heeft bewezen genoeg stroom te krijgen van de accu slaat het torretje aan om vervolgens netjes te blijven draaien op ca 1800 rpm.

Vervolgens wegrijden met hevig krakende riemen en de blower op de hoogste stand, de wijk uit en de doorgaande weg op....hmmmm de vario schakelt niet op en de vacu?m meter blijft in de rode hoek liggen..

Begrem knop omzetten...nee geen lampje wat gaat branden...is met de startprocedure de veer van de kick-down blijven hangen door de vrieskou....dat word met meer dan 4000 rpm richting Zwolle rijden bedenk ik me en dan ineens komt het vacu?m meterje weer van zijn plek en zakt het toerental, pfoeih gelukkig maar.
Ook de veer en de gaskabel maar eens van een beetje kruipolie voorzien dus!
Half Januari is het plan om voor een paar dagen naar Winterberg af te reizen, misschien kom ik er nog aan toe om voor die tijd de ontstekingsdelen te vervangen en de componenten hiervan te controleren (Renix, BDP sensor)
In de vraagbaak word dit nauwkeurig punt voor punt beschreven dus dat moet gaan lukken met wat gereedschap en de multimeter erbij.
Dat word dan meteen de langste afstand die de 340 gaat afleggen sinds ik hem heb. (en wie weet wel de langste afstand die hij de afgelopen 21 jaar in ??n keer af zal gaan leggen)
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;128246 schreef : Gisteren ochtend om ca 7:00u voor het eerst na een week weer weg met de auto, sleutel in het slot.....ehhh sleutel in het slot, nou jaaa zeg, paar weken geleden alle sloten nog ingespoten met grafiet poeder...grrrmm, na een paar keer "steken" lukt het, nu nog omdraaien...gaat maar net zeg.:crazy2:
Zo die deur openen word natuurlijk een eitje, tenslotte een paar weken geleden dik ingesmeerd met zuurvrije vaseline.....nou niet echt, moest de deur aardig "meehelpen" ook omdat ik bang was de deurgreep anders naar de andere wereld te helpen.:hmmz2:
Vervolgens eerst netjes de ruiten krabben, gelukkig geen ijs aan de binnenkant.
Dan het grote moment...contact om,choke uittrekken en twee keer op het gaspedaal drukken.
Contact verder draaien en nadat de startmotor een aantal rondjes later heeft bewezen genoeg stroom te krijgen van de accu slaat het torretje aan om vervolgens netjes te blijven draaien op ca 1800 rpm.
Vervolgens wegrijden met hevig krakende riemen en de blower op de hoogste stand, de wijk uit en de doorgaande weg op....hmmmm de vario schakelt niet op en de vacu?m meter blijft in de rode hoek liggen..
Begrem knop omzetten...nee geen lampje wat gaat branden...is met de startprocedure de veer van de kick-down blijven hangen door de vrieskou....dat word met meer dan 4000 rpm richting Zwolle rijden bedenk ik me en dan ineens komt het vacu?m meterje weer van zijn plek en zakt het toerental, pfoeih gelukkig maar.
Ook de veer en de gaskabel maar eens van een beetje kruipolie voorzien dus!
Half Januari is het plan om voor een paar dagen naar Winterberg af te reizen, misschien kom ik er nog aan toe om voor die tijd de ontstekingsdelen te vervangen en de componenten hiervan te controleren (Renix, BDP sensor)
In de vraagbaak word dit nauwkeurig punt voor punt beschreven dus dat moet gaan lukken met wat gereedschap en de multimeter erbij.
Dat word dan meteen de langste afstand die de 340 gaat afleggen sinds ik hem heb. (en wie weet wel de langste afstand die hij de afgelopen 21 jaar in ??n keer af zal gaan leggen)
Word vervolgd!
Gr; Wouter.
Klinkt heel bekend dat blijven hangen in de toeren! Ik kamp er nu ook met mijn tweede gaskabel mee. Vorige heb ik vervangen om deze reden en deze krijgt ook al kuren.
Gelukkig heb ik laatst een spliksplinternieuwe kabel gevonden in mijn volvo-voorraad, dus deze bouw ik binnenkort maar is in!
Moet jij trouwens bij het starten 2x je gaspedaal indrukken wouter? Dat doe ik eigenlijk nooit en hij start ook altijd heel soepel!
Lekker trouwens he, zo'n blower in de 300, direct lekker warm (na min of 2 krijg je al warme lucht!) Moest deze week noodgedwongen 2 maal in de Avensis Verso diesel van mijn pa rijden en dat kreng werd maar niet warm. Pas na 20 min en ik bijna thuis was, werd het pas aangenaam warm.
Dan bof ik met de 300 die op 5 min al volledig op temperatuur is!
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

Leuk h?, zo'n beestje starten in de vrieskou.
Hij brengt je echt wel naar Winterberg

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Moet jij trouwens bij het starten 2x je gaspedaal indrukken wouter? Dat doe ik eigenlijk nooit en hij start ook altijd heel soepel!
Of het ook echt nodig is weet ik niet hoor, is meer een gevoelsmatig iets.
Het duurde wel een seconde of drie alvorens de motor aansloeg maar na een week stilstand en een buitentemeperatuur van -8 klein nulletje C vond ik dat ook niet zo heel vreemd.
Wel bleef hij nu meteen mooi rond lopen terwijl de afgelopen maanden de motor steeds weer afsloeg na meteen aan te slaan 's ochtends, om vervolgens bij de 2e startpoging netjes te blijven lopen, is naar mijn vermoeden de benzine die terugloopt in de aanvoerleiding.
Hij brengt je echt wel naar Winterberg
Daar heb ik ook wel vertrouwen in, de enige keer dat hij me heeft laten staan was het nog mijn eigen domme fout (koelvloeistof verhaal van een paar maanden geleden)
Lekker de kachel en radio aan, en met een rustig tempo door Duitsland heen tokkelen, heerlijk!
Natuurlijk wel wat gereedschap, ruitensproeiervloeistof, koelvloeistof en olie mee.
Plaid, verbanddoos, refelecterend hesje, startkabels en lampjes heb ik standaard al bij me.
Ook zag ik dat het rechter ruitenwisserblad deels is afgescheurd dus die moet ook nog vervangen worden voor die tijd.
Gr; Wouter.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-

- V300 register
- Verbannen
-
Maakt op zich ook niet veel uit he!
Belangrijkste is: starten is lopen!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Nog wat leuks in de brievenbus gevonden vandaag:
Staat de DIR 32 helaas niet in maar wel een brede uitleg over de werking van carburateurs waarvan enkele Weber types in het bijzonder.
Wel allemaal in het engels dus het vergt wat meer concentratie om te lezen.
Is er ?berhaupt een boek te verkrijgen waarin de DIR 32 (105-109 etc) uitgelegd en/of beschreven word?
Gr; Wouter.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Nu weet je hoeveel werk je nog hebt om je carburateur nog wat op te poetsen Wouter...