show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-12-2009 18:17 #808995 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Kijk een aan, weer het ??n en ander bijgeleerd.

Dank je voor de heldere uitleg Anjo, ik zal de tekening nog even aanpassen en kan er dan misschien als ik alles goed heb begrepen de juiste maten slang bij zetten.

Het begon met het idee om de brandstofslang vanaf de brandstofpomp naar de carburateur te vervangen en hier een in-line benzine filter tussen te plaatsen, maar zeker na het opnieuw bekijken van Karsten zijn topic lijkt het me een goed idee om alle slangen vanaf de tank etc ook meteen maar te vervangen (als ik volgetankt heb lekt het ook behoorlijk)

Als ik dit allemaal ga doen wil ik er zeker de nodige foto's van gaan maken en is inderdaad een leuk idee voor een garagescene topic!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 21:07 #809004 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
in de motorruimte heb je dan incl het nieuwe filter 6x klem tbv 6mm leiding nodig en 2x tbv 5mm; bij de synflex (hardkunststof) leidingen die door de chassiskoker heen lopen moet je er ff op letten dat je de tonnetjes van de aansluitingen bewaard; blijven wel eens plakken in de leiding en die dingen zijn w?l cruciaal voor het afdichten van de slang!

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
06-12-2009 21:39 #809009 door Wouter Borsje
Kijk een aan, weer een belangrijk stukje informatie, deze tonnetjes zorgen dus als ik het goed begrijp voor het strak aansluiten van de flexibele slang en de hard kunststof slang op elkaar zodat het niet kan gaan lekken.

Voordat ik aan deze klus begin weer een goede voorbereiding treffen door een stappen plan te maken waar ik al deze aanwijzingen en tips in kan zetten.

Voorlopig elke zaterdag eerst maar beetje bij beetje de nodige spullen halen.

Gr; Wouter.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-12-2009 21:53 #809010 door Anjo van den Akker
nouja, het synflex vervormt zonder tonnetje als je de slangklem aandraait. zonder tonnetje dicht de leiding nooit goed af

ook de 15mm synflex leidingen met 2mm wanddikten (en dat is ?cht superstijf spul) voor 13 liter volvo motoren moeten worden voorzien van een tonnetje, dat is dan echter wel voor een iets meer heavy duty knel nippel maar hetzelfde principe blijft

ohja, motorruimte = ong 1,5 meter 6mm slang

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-12-2009 16:05 #809066 door Wouter Borsje
Zojuist even de tekening aangepast, mocht hij nog niet kloppen dan lees ik het natuurlijk graag!

Gr; Wouter.

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 17:10 #809070 door Anjo van den Akker
perfect! >> hoogstwaarschijnlijk is 't klemmetje voor 5mm een andere als voor 6mm:)

• Laurens Post
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 17:46 #809075 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Mooie tekening voor in de databank en ook nog eens super duidelijk

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
07-12-2009 20:48 #809097 door Wouter Borsje
Ah kijk dus die ene millimeter intern verschil maakt voor de slangklem nog wel uit, is het trouwens beter om knijpbare of de schroefbare slangklem te gebruiken bij zulke kleine oppervlakken?

Deze bedoel ik:
of:

Als ik hier een garagescne topic van ga maken zal ik de tekening daar ook neerzetten als de clubleden dit handig vinden.

balen van die parkeer-schade zeg, volgens mij heb jij net als ik een hekel aan stoeprandjes op dit moment:woops:

Ja zeg dat wel, en je kunt natuurlijk wel raden dat ik ook maar niet nog een beetje in de buurt van die parkeerplakken ga komen, het moet nog langer mee dan vandaag zeg ik dan maar weer al had ik het wellicht kunnen voorkomen als ik beter had opgelet.

Afgelopen zaterdag heb ik de auto opgehaald en er zit nu een spikkie splinter nieuwe einddemper onder, en op de plofjes bij gas los na is hij nu weer lekker stil.....ehhhh dat wil zeggen, de uitlaat dan...:+

• Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-12-2009 20:52 #809099 door Anjo van den Akker
hahaha; je hebt knijpbare en knijpbare en schroefbare en schroefbare:+

het beste is dubbel knijpbaar incl de juiste tang (moment) en voor elke diameter en verjonging de juiste klem. in de praktijk werkt dit vaak nogal onhandig omdat je nergens fatsoenlijk bij kunt (bij het 2e gedeelte van de klem aanzetten dan)

het makkelijkste is schroefbare klemmen, voor de brandstofslangen 5 en 6mm zijn er kleine klemmetjes met vaak een kruiskopboutje; voor de 12mm en de vulslang die met de gebruikelijke 6kant/platte zaagsnede kopjes waarvan de tanden ingefreesd zijn ipv geperforeerd.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
07-12-2009 21:08 #809103 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Geef mij maar die schroefdingen: kun je het er ook weer makkelijker afhalen als het al eens nodig is. Wat een ellende die knijpzooi, op de koelslangen mijn Corolla had ik er een nog ergere variant op waar ik nog wel eens badend in het zweet van wakker word.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC