- Berichten: 111
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
In het topic van Karsten staat al best duidelijk beschreven vind ik hoe je de slangen moet vervangen, weer een punt erbij voor de to-do lijst.
Vanmiddag even de tekening vanuit de Olyslager handboek er bij gepakt en bewerkt in paint, word voor mijzelf (wie weet ook wel voor anderen) wat duidelijker zo:
Hopelijk klopt het een beetje zo.
Morgen de auto weer ophalen, nu maar hopen dat de financi?le schade nog meevalt.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4
Je middendemper is nog wel goed? Kleine moeite om die gelijk mee te nemen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
Ik had dit echt niet verwacht hoor, ik had gewoon niet door dat de plek waar ik wou parkeren op een verhoging lag met een stoeprand ervoor.
De auto staat op zich toch wel vrij hoog op zijn pootjes, de uitlaat hangt alleen onder de auto i.p.v. bij de meeste moderne auto's waar hij in een uitsparing in de bodemplaat loopt.
Toen ik uiteindelijk van de rand afreed kwam de neus nogal snel naar beneden waardoor waarschijnlijk de bodemplaat ook nog een tik meekreeg.
Bij de garage heb ik gevraagd de onderzijde goed te controleren inclusief de wielophanging, na dit ongelukje heb ik nog zo'n 100 km gereden en niets vreemds aan de auto gemerkt verder (afgezien van een 'sportuitlaat") dus dat valt dan gelukkig weer mee.
Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
- Berichten: 4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Berichten: 111
volvofiel;127377 schreef : Op zich zijn ze gelukkig vaak nog redelijk in staat aardige klappen op te vangen zonder vervolgschade
Daar heb ik net de bevestiging van gekregen; de garage belde me om te zeggen dat er afgezien van de uitlaat en de losgekomen motorbeschermplaat geen schade is.

Gr; Wouter.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
antiekeradio;127317 schreef : je kunt enkel 6 mm gebruiken, maar bij de slangen die origineel 5 mm zijn is het beter om 5 mm te gebruiken.
en dat zijn er maar 2; retour koppelstukje op de brandstofpomp, en retourleiding koppelstukje op de vlotter
in principe is het vanwege retourfunctie niet noodzakelijk om hier een strak passende slang voor te nemen; met 6mm en goede slangklemmen sluit deze ook prima af. als je ?5mm inwendig kan vinden kan een half metertje bestellen natuurlijk geen kwaad:)
@ wouter, er gaat wat fout in je tekeningetje!
de dikkere 12mm tankontluchtings slang heeft veel grotere klemmen nodig als de 6mm slangetjes
vlotter: 2x tbv 6mm; 2x tbv 5mm
tankontluchting: 4x tbv 12mm;
expansievat + vulopeningontluchting: 7x tbv 6mm
2x tbv vulslang; diameter ff onbekend:f
koppelstukje recht zit nergens; dat is een terugslagklepje:) en als je bezig bent eff 't terugslagklepje controleren; is ook wel eens kapot (of niet gangbaar)
t-koppelstukje hoef je iig niet te vervangen
qua maten is ong 2 meter 6mm en 1 meter 12mm nodig (en 0,5 m 5mm eventueel)
balen van die parkeer-schade zeg, volgens mij heb jij net als ik een hekel aan stoeprandjes op dit moment:woops:
en ik voel een nieuw garagescene topic aankomen (leef je uit wouter:D)
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.