Weer een 340 op de parkeerplaats!
- V300 register
- Verbannen
-
Heel het V3C Forum: "Verdraaid Wouter, ziet er wel heel techno uit, die 340 van jou in staalgrijs"
Wouter: "Ja jongens, wat je met poetsen al niet bereikt"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Met een rotary polijst/poetsmachine loop je inderdaad het gevaar op inbranden van de lak of te veel van de lak afhalen maar de machine die ik wil gaan kopen is een excentrische waarmee de kans op dat soort problemen vrijwel nihil is, soort van fool-proof zeg maar. (hmmm ging ik nu toch alsnog serieus in op die grap?......:f)
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
- Mark Smeets
- Moderator
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Even een tweetal technische vragen waar ik al even mee rondrijd en waarvan ik hoop er met hulp van de TC en mede clubleden uit te gaan komen:
1: De motor slaat na de koude start 's ochtends meteen weer af na aanslaan, na de tweede keer starten blijft de motor wel netjes lopen.
Bij het starten na een werkdag lukt het vaak nog wel met het gaspedaal de motor na het aanslaan te 'dwingen' verhoogd stationair te gaan lopen.
2: Zaterdag even op een rustig stuk snelweg de (ahem) 'top' snelheid uit geprobeerd en zelfs heuvel af (na een viaduct) kom ik op de GPS niet verder dan 142 Km/h.

Ook heb ik gemerkt dat boven de ca 5200 toeren op de snelweg het vacuum ineens compleet wegvalt op de opschakelkant tewijl ik het gaspedaal nog lang niet in de kick-down positie heb.:confused:
Dit gaat dan gepaard met het behoorlijk sneloplopen van het toerental tot over de 6000RPM ( alsof de terugschakelkant in werking treed)
Dit alles zorgt er dan natuurlijk ook voor dat de snelheid niet verder oploopt omdat bij ca 140 de CVT begint terug te schakelen.
Hopelijk is het bovenstaande een beetje leesbaar en begrijpelijk, ik ben wel reuze benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn.....:crazy2:
Alvast heel erg bedankt voor de hulp en het meedenken! :y:
Gr; Wouter.
- Anjo van den Akker
- Nieuw lid
-
2 bij 140 terugschakelen kan als het goed is niet, omdat de primaire gewichten het bij ong 120 overnemen van het vacuum
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-

Blijf ik het toch vreemd vinden dat vanaf ca 5200 toeren bij nog net iets meer gas geven het toerental ineens vrij snel omhoog gaat naar zo'n 6000-6200 toeren...arm motortje... :hmmz2:
De snelheid zakt dan eerder weer dan dat hij toeneemt.....radie radie ra hoe ken dit...
Van het weekend wil ik de ontstekingsdelen gaan vervangen (bougies, rotor, verdelerkap en bougiekabels/HS kabel), kan iemand mij vertellen hoe ik de rotor van het asje moet halen?
Alvast bedankt weer voor de hulp!
Gr; Wouter.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;125319 schreef : kan iemand mij vertellen hoe ik de rotor van het asje moet halen?
Gewoon (ondubbelzinnig) hard trekken. Liefst recht omhoog.
- V300 register
- Verbannen
-
"opent dit topic zomaar"
"bek valt open"
"krijgt kaken na 26 pagina's weer op elkaar"
- Jeroen van Bodegom
- Nieuw lid
-