show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2009 19:23 #803943 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
[flash forward naar 2010]

Heel het V3C Forum: "Verdraaid Wouter, ziet er wel heel techno uit, die 340 van jou in staalgrijs"
Wouter: "Ja jongens, wat je met poetsen al niet bereikt"


:)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-11-2009 19:45 #803944 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Hahahahaha ja Niels en dan haal ik de naam Volvo en 340 van de kofferbak af om het te vervangen door: De Lorean DMC-12 (ehh is alleen geen RVS :+)

[img



Met een rotary polijst/poetsmachine loop je inderdaad het gevaar op inbranden van de lak of te veel van de lak afhalen maar de machine die ik wil gaan kopen is een excentrische waarmee de kans op dat soort problemen vrijwel nihil is, soort van fool-proof zeg maar. (hmmm ging ik nu toch alsnog serieus in op die grap?......:f)

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-11-2009 19:49 #803946 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dan moet je wel een flux-capacitor inbouwen natuurlijk!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
04-11-2009 19:54 #803947 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
pap is vroeger bij zijn passat echt door de lak heen gepoetst..... En dat met de hand.... Maar die had zoveel lege tijd dat hij de auto elk weekend in de was zette. Na een paar jaar ben je er dan wel doorheen :crazy1:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
09-11-2009 16:17 #804244 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Elk weekend in de wax......nee dat red zelfs ik niet hoor :nono:

Even een tweetal technische vragen waar ik al even mee rondrijd en waarvan ik hoop er met hulp van de TC en mede clubleden uit te gaan komen:

1: De motor slaat na de koude start 's ochtends meteen weer af na aanslaan, na de tweede keer starten blijft de motor wel netjes lopen.
Bij het starten na een werkdag lukt het vaak nog wel met het gaspedaal de motor na het aanslaan te 'dwingen' verhoogd stationair te gaan lopen.

2: Zaterdag even op een rustig stuk snelweg de (ahem) 'top' snelheid uit geprobeerd en zelfs heuvel af (na een viaduct) kom ik op de GPS niet verder dan 142 Km/h.:o
Ook heb ik gemerkt dat boven de ca 5200 toeren op de snelweg het vacuum ineens compleet wegvalt op de opschakelkant tewijl ik het gaspedaal nog lang niet in de kick-down positie heb.:confused:
Dit gaat dan gepaard met het behoorlijk sneloplopen van het toerental tot over de 6000RPM ( alsof de terugschakelkant in werking treed)
Dit alles zorgt er dan natuurlijk ook voor dat de snelheid niet verder oploopt omdat bij ca 140 de CVT begint terug te schakelen.

Hopelijk is het bovenstaande een beetje leesbaar en begrijpelijk, ik ben wel reuze benieuwd wat dit nu zou kunnen zijn.....:crazy2:

Alvast heel erg bedankt voor de hulp en het meedenken! :y:


Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Anjo van den Akker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-11-2009 17:01 #804247 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
1 brandstofslangetjes, achter de brandstofpomp (aan en afvoer koppelstukjes op zowel de pomp als vlotter), de 8 boutjes van de brandstofpomp, of een los klemmetje bij de leiding van pomp naar carb
2 bij 140 terugschakelen kan als het goed is niet, omdat de primaire gewichten het bij ong 120 overnemen van het vacuum

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
12-11-2009 20:17 #804435 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Daar zal ik dan eens even naar kijken ( en wat aan doen als het nodig is ;-)

Blijf ik het toch vreemd vinden dat vanaf ca 5200 toeren bij nog net iets meer gas geven het toerental ineens vrij snel omhoog gaat naar zo'n 6000-6200 toeren...arm motortje... :hmmz2:
De snelheid zakt dan eerder weer dan dat hij toeneemt.....radie radie ra hoe ken dit...

Van het weekend wil ik de ontstekingsdelen gaan vervangen (bougies, rotor, verdelerkap en bougiekabels/HS kabel), kan iemand mij vertellen hoe ik de rotor van het asje moet halen?

Alvast bedankt weer voor de hulp!

Gr; Wouter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2009 20:48 #804445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;125319 schreef : kan iemand mij vertellen hoe ik de rotor van het asje moet halen?


Gewoon (ondubbelzinnig) hard trekken. Liefst recht omhoog.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
12-11-2009 21:11 #804450 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
"kijkt op ??n van de weinige verloren avonden weer eens op het forum"

"opent dit topic zomaar"

"bek valt open"

"krijgt kaken na 26 pagina's weer op elkaar"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen van Bodegom
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2009 21:14 #804451 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Erg he... :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD