show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

• Johan van Weeren
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-10-2015 20:55 #959124 door Johan van Weeren
Beantwoord door Johan van Weeren in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ik bedoelde zodra het onder je 340 zit ;-). Erg benieuwd!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2016 16:04 #960547 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ehhhhhhh Wouter, leef je nog?........

Jazeker wel beste trouwe lezers van dit topic, er viel alleen bar weinig te melden.

De afgelopen twee maanden heeft de 340 in de garage gestaan hier bij mijn vriendin, komende dinsdag een trip naar Bleiswijk en daarna mag hij daar weer terug in, lekker droog en aan de Ctek accu lader.

Dat laatste zorgde er voor dat ik hem vanochtend zonder al te veel moeite kon starten, het enige wat een probleem veroorzaakte was my, myself and I door bij het over de passagiersstoel heen klauteren (auto staat strak naast de garage muur) eraf koppen van de binnen spiegel....Grrrrrrr

Nou ja de rit ging na wat geraffineerde aardolie getankt te hebben toch al via de wasstraat naar de werkplaats van mijn werkgever, daar er dus met wat 2 componenten lijm weer tegen aan gedrukt:

Daarnaast wat klein onderhoud/inspectie gedaan aan de de remmen voor, was sinds de aankoop nog nooit los geweest....ahem....:woops:

De boel even gedemonteerd, schoongemaakt, wat met de staalborstel en schuurpapier in de weer geweest.
vervolgend her en der een pietsje remmenvet erop (waar de blokken in de remzadels schuiven), en wat nieuw vet op de geleidepennen.

Wat begeleidende ploaties, de blokjes kunnen ook na de 45.000Km die ik er mee heb gereden nog wel even mee:

De werkplek:

Die kunnen er wel weer even tegen.

verder nog even de vloeistoffen gecontroleerd, wat G12 gebruikt voor het bijvullen (ca 100 ml), jaja ik neem daarmee wel enorme en onaanvaardbare risico's, living on the edge you know...:yeah:

En zo vond deze jongen het wel weer mooi geweest voor de komende periode, laat het eerst maar weer eens lente worden.

Vervelen zal ik me overigens niet, vanaf afgelopen herfst ben ik bezig met de audio hobby.

• 16673-dummy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2016 16:32 #960548 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ha, hij leeft nog!

Gebruik je je 340 eigenlijk nog wel Wouter? Ik lees dat 'ie twee maanden in de garage heeft gestaan...

• Steven340
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-02-2016 17:22 #960553 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Lekker bezig zo Wouter! :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-02-2016 19:24 #960556 door Wouter Borsje

volvofiel;239934 schreef : Ha, hij leeft nog!

Gebruik je je 340 eigenlijk nog wel Wouter? Ik lees dat 'ie twee maanden in de garage heeft gestaan...

Weinig Joost, weinig....

En daarom ben ik ook heel blij dat hij nu in de garage mag staan bij mijn vriendin, zo vreet de tand des tijds er net iets minder hard aan.

Komende lente en zomer zal de 340 wel weer wat vaker van stal komen, voor wat priv?, clubgerelateerde ritten en de vakantie reis naar Tsjechi?.

Steven340;239939 schreef : Lekker bezig zo Wouter! :+

Waarvoor mijn innige en hartelijke dank :)

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
21-02-2016 13:38 #960565 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!

Wouter76;239942 schreef : Komende lente en zomer zal de 340 wel weer wat vaker van stal komen, voor wat priv?, clubgerelateerde ritten en de vakantie reis naar Tsjechi?.

haha dat is toevallig. hier leven soortgelijke idee?n voor de zomer. Met name Praag bezoeken en dan eventueel nog door naar Zuid-Polen. Met welke auto, d?t is nog iets minder duidelijk :+

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
21-02-2016 17:11 #960569 door Wouter Borsje
Leuk Wouter, wij gaan naar de Bohemen om te kamperen en vanuit daar waarschijnlijk met de trein naar Praag, en verder naar de nabij gelegen stad Pilsen.

Jullie misschien weer met de Daf en die schattige caravan erachter?

• Mark Smeets
  • Moderator
  • Moderator
Meer
22-02-2016 09:02 #963183 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Praag is leuk! Wij zijn er afgelopen jaar met de 850 geweest. Camping aan de rand van Praag, mooie omgeving en het centrum eenvoudig te bereiken.
Toevallig is de nieuwe eigenaar van de 'PK' afgelopen zomer ook naar Tsjechi? geweest met de 360 ;)

Goed om te zien dat de 340 nog leeft Wouter! En fijn dat hij binnen kan staan. Heerlijk he, zo'n baan dicht bij huis? Mijn C70 slaapt nu ook de hele week binnen, om in het weekend benzine te verstoken :D

• Wouter Borsje
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
22-02-2016 19:54 #963194 door Wouter Borsje
Ik lees het al, Tsjechi? is in trek bij de V300 liefhebbers :)

In Praag was ik al eens geweest in 2007, ondanks dat het toen niet heel lekker weer was heb ik er toch enorm van genoten, echt een prachtige stad en heerlijk kleurrijk ook.

Jazeker mark, het is inderdaad heel fijn dat de 340 nu bij mijn vriendin in de garage mag staan, pure verwennerij voor hem zowel als het baasje!

Vanaf het huis van mijn vriendin in Gorssel is het even ver fietsen als vanuit mijn huis aan de noordkant van Deventer, prima te doen in ca een half uurtje.

• V300 register
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
22-02-2016 20:46 #963197 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Sowieso een reis met je Volvo 300 is mooi om te doen.
Ik zit er zelf stiekem aan te denken om een bijpassende jaren 80 caravan op te knappen voor achter de vario en daar een keer mee naar zuid Frankrijk te hobbelen :D

Moderators: Mark Smeets

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC