show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 13:26 #958456
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zoooo daar zijn we dan zeg, wat een ongelofelijke mijlpaal op deze 12e september in het jaar 2015, de 100e pagina in dit topic.
Ok, weer lang genoeg bij stilgestaan, en dooorrrrrrrrrr.
Van een clublid heb ik een aantal foto's doorgestuurd gekregen van alle voorwielophangingsdelen die hij van een sloop 340 uit 1991 heeft afgehaald, laten stralen en poedercoatten.
Deze delen ga ik eind oktober ophalen, ik kan je verklappen dat ik er nu al heel blij mee ben!
Dit alles nadat ik me op een sleuteldag heb laten ontvallen dat ik graag eens de gehele voorwielophanging wil aanpakken, daarbij werd door Anjo al een helpende hand aangereikt door te zeggen dat hij me daar wel bij wou helpen, en hij was dus niet de enige die dit verhaal van mij opving, echt gaaf!!!
Ehhh eens even denken, ow ja, foto's, komen ze dan:
En dan nog beetje bij beetje de rubbers, lagers etc, etc bestellen bij o.a. Born Built Beauties.
Wie weet kan het vervangen van de gehele voorwielophanging dan volgende zomer plaats vinden.
Ok, weer lang genoeg bij stilgestaan, en dooorrrrrrrrrr.
Van een clublid heb ik een aantal foto's doorgestuurd gekregen van alle voorwielophangingsdelen die hij van een sloop 340 uit 1991 heeft afgehaald, laten stralen en poedercoatten.
Deze delen ga ik eind oktober ophalen, ik kan je verklappen dat ik er nu al heel blij mee ben!
Dit alles nadat ik me op een sleuteldag heb laten ontvallen dat ik graag eens de gehele voorwielophanging wil aanpakken, daarbij werd door Anjo al een helpende hand aangereikt door te zeggen dat hij me daar wel bij wou helpen, en hij was dus niet de enige die dit verhaal van mij opving, echt gaaf!!!
Ehhh eens even denken, ow ja, foto's, komen ze dan:
En dan nog beetje bij beetje de rubbers, lagers etc, etc bestellen bij o.a. Born Built Beauties.
Wie weet kan het vervangen van de gehele voorwielophanging dan volgende zomer plaats vinden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 17:29 #958459
door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Wauw straks is je auto zo strak dat je er niet eens meer in durft te rijden

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 20:18 #958464
door Wouter Borsje
Hahahaha ja dat is wel een groot risico, al zal het genieten van de vernieuwde wielophanging wel de overhand hebben, ik heb zomaar het vage vermoeden dat de 340 er ook wel beter door zal gaan rijden/sturen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-09-2015 21:17 #958466
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bij mijn 360 was het een hele verbetering. En daarnaast voelt het gewoon fijn dat je definitief met roest hebt afgerekend. Ik kan met een gerust hart weer over bospaden rijden

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 09:18 #958467
door Wouter Borsje
Ah kijk aan, dat wist ik niet, eens zien of ik daar wat van terug kan vinden in ??n van jouw topics, interessant.
Heb jij toen ook alle lagers (incl de veerpootlagers) en rubbers vervangen?
Heb jij toen ook alle lagers (incl de veerpootlagers) en rubbers vervangen?
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 19:30 #958473
door 16673-dummy
destijds heb ik de wielophanging grotendeels, maar niet geheel vervangen. Studentenbudget...
De veerpoten zijn gestraald en gecoat. De wiellagers en remschijven zijn vervangen, veerpootlager, de rubbers in de veerpoten, harmonicahoesjes etc.
Daarnaast nieuwe schokbrekers en nieuwe spiraalveren. Deze heeft Anjo ingekort (1 winding afgeslepen) omdat de auto anders aan de voorzijde te hoog zou staan (bekend 'probleem' met die veren). Op de snelweg wordt de auto dan zweverig.
Na het bijslijpen zijn ook de veren gestraald en gecoat.
Voor mij blijft de balk+stabilisatorstang nog over, met de rubbers hierin. Zelfde geldt voor de spoorstangen. Gezien het feit dat ik sinds januari hooguit 500 km met die 360 heb gereden en hij verder altijd in mijn schuur staat, heb ik er niet meer zo'n haast mee. Bovendien is die auto maar 20 jaar en 80.000 km gebruikt, de rubbers zijn daarom nog in verbazend goede staat (visuele controle tijdens sleuteldagen).
Mocht je overgaan tot aanschaf van nieuwe spiraalveren, is mijn tip om de stand van de auto even in je achterhoofd te houden. Met nieuwe standaard veren komt de voorkant aanmerkelijk hoger te staan.
De veerpoten zijn gestraald en gecoat. De wiellagers en remschijven zijn vervangen, veerpootlager, de rubbers in de veerpoten, harmonicahoesjes etc.
Daarnaast nieuwe schokbrekers en nieuwe spiraalveren. Deze heeft Anjo ingekort (1 winding afgeslepen) omdat de auto anders aan de voorzijde te hoog zou staan (bekend 'probleem' met die veren). Op de snelweg wordt de auto dan zweverig.
Na het bijslijpen zijn ook de veren gestraald en gecoat.
Voor mij blijft de balk+stabilisatorstang nog over, met de rubbers hierin. Zelfde geldt voor de spoorstangen. Gezien het feit dat ik sinds januari hooguit 500 km met die 360 heb gereden en hij verder altijd in mijn schuur staat, heb ik er niet meer zo'n haast mee. Bovendien is die auto maar 20 jaar en 80.000 km gebruikt, de rubbers zijn daarom nog in verbazend goede staat (visuele controle tijdens sleuteldagen).
Mocht je overgaan tot aanschaf van nieuwe spiraalveren, is mijn tip om de stand van de auto even in je achterhoofd te houden. Met nieuwe standaard veren komt de voorkant aanmerkelijk hoger te staan.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 21:26 #958474
door Wouter Borsje
Spiraalveren zitten ook in het 'pakket' Joost, dat zijn dus gebruikte exemplaren.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 22:26 #958475
door 16673-dummy
Ach ja, ik zie het nu op de foto. Sorry, heb een druk weekend achter de rug

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
13-09-2015 22:49 #958476
door Wouter Borsje
Kan ik me helemaal voorstellen Joost, ik ben de laatste tijd ook druk met van alles, het forum en de aandacht er aan staat daardoor ook op een wat lager pitje, de tijd wat meer verdelen tussen de dingen.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
16-09-2015 16:23 #958541
door Wouter Borsje
Vanochtend naar Carglass in Apeldoorn geweest, daar is in 2012 de voorruit vervangen, ze hebben destijds vermeld dat mocht de ruit lekkage gaan vertonen ze hem alsnog kosteloos afkitten.
Tot op heden heb ik daar geen gebruik van gemaakt al had ik de afgelopen winter een zeer zwaar vermoeden dat de ruit toch lekkage vertoont, aangezien aan beide kanten het tapijt nat was ter hoogte van de a-stijl en bij het eruit halen van de linker luidspreker (welke op het kick-panel gemonteerd is) deze ook erg vochtig was.
Ook de schopplaat aan de passagierskant is aardig nat geworden, getuige de daar nu aanwezige schimmelplekken...getverredekke hoor ik u denken, niets vreemds aan, hopelijk bent u niet al te visueel denkend ingesteld. :barf:
Maar goed waar was ik..........ow ja ik stond daar dus met dat kind bij de hoeren..........ow nee daar was ik helemaal niet....
Afgelopen maandag Carglass Apeldoorn maar eens gebeld om te informeren naar de te verwachten kosten, en ja u voelt hem wellicht al lichtelijk aankomen, niets, nakkes, nada, noppes.
Service van de zaak, ook al is het inmiddels drie jaar geleden, dat ik daar maar even blij mee was. :w00t:
Nou, dat dus, kunt u nu weer rustig verder gaan met uw verdere dagelijkse beslommeringen.
Tot op heden heb ik daar geen gebruik van gemaakt al had ik de afgelopen winter een zeer zwaar vermoeden dat de ruit toch lekkage vertoont, aangezien aan beide kanten het tapijt nat was ter hoogte van de a-stijl en bij het eruit halen van de linker luidspreker (welke op het kick-panel gemonteerd is) deze ook erg vochtig was.
Ook de schopplaat aan de passagierskant is aardig nat geworden, getuige de daar nu aanwezige schimmelplekken...getverredekke hoor ik u denken, niets vreemds aan, hopelijk bent u niet al te visueel denkend ingesteld. :barf:
Maar goed waar was ik..........ow ja ik stond daar dus met dat kind bij de hoeren..........ow nee daar was ik helemaal niet....
Afgelopen maandag Carglass Apeldoorn maar eens gebeld om te informeren naar de te verwachten kosten, en ja u voelt hem wellicht al lichtelijk aankomen, niets, nakkes, nada, noppes.
Service van de zaak, ook al is het inmiddels drie jaar geleden, dat ik daar maar even blij mee was. :w00t:
Nou, dat dus, kunt u nu weer rustig verder gaan met uw verdere dagelijkse beslommeringen.

Moderators: Mark Smeets