Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Aangezien 'overkill' mijn middelste naam is gebruik ik ook nog lekker een laag Loodmenie vermengd met wat Owatrol, niet omdat het moet, maar omdat het.....

Tegen de tijd dat de 340 ligt weg te roesten op de eeuwige autovelden glimt de benzinetank je nog tegemoet

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Erick Janssen (GAST)
- Nieuw lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-

- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
- Steven340
-
- Nieuw lid
-
Wouter76;240463 schreef : Maar natuurlijk Steven, als je dan toch bezig bent met de hele auto aanpakken. :y:
Precies :yesyes:
- V300 register
- Verbannen
-
Ik heb zelf nog een NOS-tank staan voor het geval dat, maar dit ziet er eigenlijk veel beter uit. Beter dan nieuw.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Laat je de tank ook van een nieuwe sealing voorzien?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Eigenlijk is het opknappen van deze tank niet iets wat op mijn 'wens to-do' lijstje stond maar een probleem waar ik vorig jaar mee geconfronteerd werd door mijn witte wagen.
Maar, of juist omdat het dan toch moet gebeuren liever iets 'over the top', ben ik daar hopelijk voorlopig weer vanaf.
Gelijk maar even dat expansievatje op het zijpaneel nakijken, als daar een lek in zit o.i.d. dat meteen maar aanpakken, de 340 mag dan 28 jaar oud zijn (wat in auto termen ca 88 is) maar deze jongen gaat met wat uit boeken geleerde kwakzalverij toch echt uit alle macht incontinentie te lijf.
Ik zag overigens net op FB dat jij ook weer met een leuk projectje bezig gaat, heerlijk is het toch iets wat niets lijkt met eigen handen tot iets heel moois te maken!
@ Joost, daar heb ik even serieus over nagedacht maar laat dat maar even voor wat het is, de tank bevat een minieme hoeveelheid aan roest, terugkijkende naar foto's van mijn tank uit 2010 zelfs nog minder dan de huidige tank.
Overigens wou ik het dan zelf gaan doen met zo'n goedje daarvoor, extra redenen om het te laten zijn de behoorlijk hoge prijs (2 porties nodig) en ik ben bang dat het de opening voor het be/ontluchtingspijpje ermee afsluit.
Wel wil ik de tip gaan opvolgen om de tank (vooral in de winter periode) zo vol mogelijk te houden teneinde roestvorming zoveel mogelijk tegen te gaan.
- V300 register
- Verbannen
-
Wouter76;240467 schreef : Ik zag overigens net op FB dat jij ook weer met een leuk projectje bezig gaat, heerlijk is het toch iets wat niets lijkt met eigen handen toto iets heel moois te maken!
Daar sla je de spijker op zijn kop Wouter. Vooral nadenken hoe je iets beter kunt maken dan nieuw, of gewoon iets nieuws proberen op een manier waarvan men zegt dat het niet kan (en wat liefst dan nog blijkt te werken ook). Dat vind ik het mooiste. Jou topic is daar altijd een mooie inspiratie voor

Leuk voorbeeld is inderdaad ook wat ik nu van plan ben met die motortrailer van mij. Om vast te verklappen wat ik in gedachten heb: de stalen (of wat er nog van over is) opbouw gaat weg. Buiten de as en dissel wordt het frame van aluminium, uitdaging 1. Vervolgens wil ik het geheel verder opbouwen uit hout, uitdaging 2. Ten slotte moet het gewicht dusdanig laag blijven (al dan niet in delen) dat de aanhanger nog met 2 man te tillen is, uitdaging 3.
Afijn, ik zal jou topic er verder niet mee vervuilen, binnenkort zelf eens even een topic aanmaken