Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
volvofiel;238000 schreef : NB grote kans dat het remverschil kleiner wordt als je ook de andere wrc vervangt
Wouter76;238002 schreef : Ja dat wil ik eigenlijk ook nog gaan doen, het werkt nu weer maar het zou voor mij ook prettiger voelen de andere kant ook mee te pakken, nog even kijken alleen op welke termijn, misschien komende zaterdag wel.
En aldus geschiedde, hedenochtend 3 oktober 2015, andere WRC ook vervangen en de boel met remmenreiniger/perslucht schoongemaakt, contactvlakken van de remschoenen ingevet met wat keramisch vet.
Daarna met het remvloeistof apparaat weer ontlucht, ca 300 cc doorgespoeld.
Nu de remmerij aan de voorkant nog eens loshalen, schoonmaken en hier en daar vak een likje nieuw vet voorzien.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-

Nog even snel een vraagje: als ik het stofkapje van mijn remcilinders oplicht zie ik er een kleine hoeveelheid remvloeistof uitlekken. Betekent dit cilinder->vuilbak?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Voor wat betreft jouw vraag, ja klopt, het begin van het einde helaas.
Gelukkig zijn de remcilinders niet zo heel duur ( ca ? 15,-)
Met kruipolie inspuiten van de bevestigingsmoertjes en remleiding wartel is aan te bevelen (althans dat vind ik), gaat ??n en ander net wat makkelijker.
Wat ik van collega's daarbij ook heb geleerd, beter proberen met korte krachtige bewegingen de bout/moer/wartel los te krijgen dan er statisch veel kracht op uit te oefenen.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Idd zijn cilinders gaar als er vloeistof uit sijpelt...
- V300 register
- Verbannen
-
Binnenin de cilinder, op de kop van de zuigertjes dus, maar een heel dun laagje doen. Daar heeft het niet veel nodig.
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
-
PS Voor de bumpers gebruik je gewone gekookte lijnolie die o.a. bij de bouwmarkt te verkrijgen is?
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Bedankt voor het compliment Johan, en leuk dat je mijn topic helemaal van voor naar achter hebt doorgelezen!
De lijnolie is dacht ik ook bij de bouwmarkt verkrijgbaar, ik heb het destijds bij een schilder winkel gekocht.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Later meer hierover (met natuurlijk begeleidende foto's :yesyes:)
- Johan van Weeren
- Nieuw lid
-
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-