show je auto, of een project waar je mee bezig bent.
Weer een 340 op de parkeerplaats!
- Robbert Jan Veraa
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-09-2015 09:33 #958565
door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Carglass geeft toch levenslange garantie op zijn werk, tenminste zo lang de wagen bij dezelfde eigenaar blijft.
Tenminste dat is hier in Belgie het geval.
Ze hebben een hele tijd een reclamefilm hier op tv gehad van iemand met een VW die 20+ jaar geleden iets had laten fixen ....
Hier is de nederlandstalige versie
Ook een gevalletje van water in de wagen.
Tenminste dat is hier in Belgie het geval.
Ze hebben een hele tijd een reclamefilm hier op tv gehad van iemand met een VW die 20+ jaar geleden iets had laten fixen ....
Hier is de nederlandstalige versie
Ook een gevalletje van water in de wagen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
17-09-2015 18:50 #958588
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Leuk filmpje, ik was hier niet van op de hoogte en ken de regels hier in Nederland omtrent de garantie voorwaarden niet, al met al vind ik het een heel prima service!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
17-09-2015 19:08 #958591
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Carglass heeft inderdaad prima service, en fijn dat je 340 nu weer lekvrij is. We gaan het natte jaargetijde weer in...
Ik was laatst met de 940 bij de concurrent van Carglass. Sterretje in de ruit. Keurig gevuld, geen kosten (verzekering), prima koffie en snel geregeld. Ik had een aanhanger achter de auto en had die even afgekoppeld, zodat de auto "los" de werkplaats in kon. De monteur dacht even vriendelijk te zijn door de auto vast weer voor de aanhanger te parkeren, zodat ik 'm zo weer kon aanhaken.
Had 'ie beter niet kunnen doen want hij reed dus zo tegen de koppeling van de aanhanger aan... nou kunnen de bumpers van een 940 wel wat hebben maar als het een meegespoten bumper was geweest, was er absoluut flinke lakschade ontstaan :humor:
Moraal van het verhaal: service is erg fijn, zolang er maar geen sprake is van overmoedige monteurs...
Ik was laatst met de 940 bij de concurrent van Carglass. Sterretje in de ruit. Keurig gevuld, geen kosten (verzekering), prima koffie en snel geregeld. Ik had een aanhanger achter de auto en had die even afgekoppeld, zodat de auto "los" de werkplaats in kon. De monteur dacht even vriendelijk te zijn door de auto vast weer voor de aanhanger te parkeren, zodat ik 'm zo weer kon aanhaken.
Had 'ie beter niet kunnen doen want hij reed dus zo tegen de koppeling van de aanhanger aan... nou kunnen de bumpers van een 940 wel wat hebben maar als het een meegespoten bumper was geweest, was er absoluut flinke lakschade ontstaan :humor:
Moraal van het verhaal: service is erg fijn, zolang er maar geen sprake is van overmoedige monteurs...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
17-09-2015 20:35 #958592
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Ehhh ja dat is wel even wat minder inderdaad, denk je in je enthousiasme even de klant op weg te helpen en dan loopt het helaas verkeerd af.
Ik blijf het eerlijk gezegd ook best spannend vinden hoor om mijn geliefde mini Volvo in te leveren bij een onbekende, alleen bij de Volvo dealer hier in Deventer had ik dat niet waarbij dat met name het vertrouwen in de monteurs betreft, hopelijk was dat altijd terecht.
Mijn collega gaat komende maand de A.P.K doen van de 340, dat is ook wel een aparte gewaarwording, wordt de auto gekeurd terwijl ik er zelf aan het werk ben.
Ik blijf het eerlijk gezegd ook best spannend vinden hoor om mijn geliefde mini Volvo in te leveren bij een onbekende, alleen bij de Volvo dealer hier in Deventer had ik dat niet waarbij dat met name het vertrouwen in de monteurs betreft, hopelijk was dat altijd terecht.
Mijn collega gaat komende maand de A.P.K doen van de 340, dat is ook wel een aparte gewaarwording, wordt de auto gekeurd terwijl ik er zelf aan het werk ben.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
20-09-2015 22:23 #958659
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
26-09-2015 09:45 #958719
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dat dus, gisteren heeft onze chef werkplaats de A.P.K. uitgevoerd aan de 340 en kwam daarbij tot de conclusie dat er een remverschil van 40% aanwezig is op de achteras, grrrrr....
(30% is het maximaal toelaatbare)
Dus na het werk op weg naar huis maar eens even de aloude handrem truuk ingezet, elke keer als het kon de handrem even een flinke workout gegeven (met de voetrem lichtjes ingedrukt om achterop komend verkeer in ieder geval te laten weten dat ik een poging aan het doen ben om vaart te minderen)
Dan kom je er pas achter hoe weinig die handrem uitricht zeg, je zal er maar een noodstop mee moeten maken omdat de hydrauliek het bijvoorbeeld laat afweten....maar even niet aan denken.
En dan misschien morgen of anders maandag voordat ik de 340 voor een tweede ronde over de remmentestbank rijdt even de voetrem ook eens een paar keer goed instampen, dat blijft misschien een dingetje, ik heb een redelijk kalme rijstijl (ga alleen wel eens wat harder door een bocht omdat ik sowieso remmen al verspilde energie vind) en door het al behoorlijk afremmen door de CVT gebruik ik de remmerij relatief gezien maar weinig.
Wordt vervolgd dus, ik krijg gelukkig ook de ruimte van mijn werkgever om het remverschil op te lossen (in werktijd notabene) en hij bood me aan er samen naar te kijken als ik er niet meer uitkom, is dat relaxed of is dat relaxed?
(30% is het maximaal toelaatbare)
Dus na het werk op weg naar huis maar eens even de aloude handrem truuk ingezet, elke keer als het kon de handrem even een flinke workout gegeven (met de voetrem lichtjes ingedrukt om achterop komend verkeer in ieder geval te laten weten dat ik een poging aan het doen ben om vaart te minderen)
Dan kom je er pas achter hoe weinig die handrem uitricht zeg, je zal er maar een noodstop mee moeten maken omdat de hydrauliek het bijvoorbeeld laat afweten....maar even niet aan denken.
En dan misschien morgen of anders maandag voordat ik de 340 voor een tweede ronde over de remmentestbank rijdt even de voetrem ook eens een paar keer goed instampen, dat blijft misschien een dingetje, ik heb een redelijk kalme rijstijl (ga alleen wel eens wat harder door een bocht omdat ik sowieso remmen al verspilde energie vind) en door het al behoorlijk afremmen door de CVT gebruik ik de remmerij relatief gezien maar weinig.
Wordt vervolgd dus, ik krijg gelukkig ook de ruimte van mijn werkgever om het remverschil op te lossen (in werktijd notabene) en hij bood me aan er samen naar te kijken als ik er niet meer uitkom, is dat relaxed of is dat relaxed?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2015 10:51 #958720
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Dat is zeker relaxed! Ik merk wel dat die handrem van mijn 360 ook gewoon echt een handrem is. Als ik in een natte bocht de handrem aantrek dan ga ik zo scheef. Met mijn S40 kom ik niet eens in de buurt... Ik weet niet waar het was, maar iemand zei om eens achteruit te rijden en dan vol te remmen. Vorig jaar gedaan en ik weet de waardes niet meer - maar goed was het wel

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 4
26-09-2015 10:54 #958721
door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vlak voordat je de remmenbank op gaat een paar keer tijdens achteruit rijden flink remmen. Dat wil nog wel eens helpen!
Dan op de eerstvolgende sleuteldag even de trommeltjes los en schoonmaken.
Edit: Jannick was me net voor
Dan op de eerstvolgende sleuteldag even de trommeltjes los en schoonmaken.
Edit: Jannick was me net voor

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V300 register
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-09-2015 15:20 #958724
door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Jeetje, volgens mij wil je over 50 jaar nog geen roest hebben....
Dat poedercoaten is in prijs wel zeer verschillend, zo vraagt de ene voor 2 veerpoten 150 euro en de ander gerust maximaal 500...
Door wie heb jij het eigenlijk laten doen? Is ook nog ooit eens een project voor mij, maar dat stel ik steeds uit. Maar het moet wel gebeuren....
Ik denk namelijk dat dit nu voor elke 340 eigenaar moet, en dan niet perse al die delen die jij hebt laten stralen en coaten, maar vooral de veerpoten, want die zijn bij een aanraking van een schroevendraaier of staalborstel vaak krokant te noemen.
In die zin is dat wellicht iets voor clubleden uch uch, een idee voor volgend jaar dus, om te kijken of niet meer mensen intresse hebben. Over het algemeen geld bij dat coaten dat de boel in prijs omlaag schiet, naar mate je meer onderdelen aanbied.
Overige stuurdelen roesten net zo goed, maar roesten wel minder snel door. Een voorbalk roest bijvoorbeeld ook wel snel, maar eer dat deze is doorgeroest vergeleken met een veerschotel kan er gerust 10 jaar verschil inzitten... Of wat te denken van een motorsteun, wel belangrijk wel snel roest, maar niet dat hij snel door zijn steun heen zakt in de praktijk als er wat roest op zit.
Ow ja, harmonica hoezen die zijn dus echt niet meer nieuw te krijgen.
Dat poedercoaten is in prijs wel zeer verschillend, zo vraagt de ene voor 2 veerpoten 150 euro en de ander gerust maximaal 500...
Door wie heb jij het eigenlijk laten doen? Is ook nog ooit eens een project voor mij, maar dat stel ik steeds uit. Maar het moet wel gebeuren....
Ik denk namelijk dat dit nu voor elke 340 eigenaar moet, en dan niet perse al die delen die jij hebt laten stralen en coaten, maar vooral de veerpoten, want die zijn bij een aanraking van een schroevendraaier of staalborstel vaak krokant te noemen.
In die zin is dat wellicht iets voor clubleden uch uch, een idee voor volgend jaar dus, om te kijken of niet meer mensen intresse hebben. Over het algemeen geld bij dat coaten dat de boel in prijs omlaag schiet, naar mate je meer onderdelen aanbied.
Overige stuurdelen roesten net zo goed, maar roesten wel minder snel door. Een voorbalk roest bijvoorbeeld ook wel snel, maar eer dat deze is doorgeroest vergeleken met een veerschotel kan er gerust 10 jaar verschil inzitten... Of wat te denken van een motorsteun, wel belangrijk wel snel roest, maar niet dat hij snel door zijn steun heen zakt in de praktijk als er wat roest op zit.
Ow ja, harmonica hoezen die zijn dus echt niet meer nieuw te krijgen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 111
26-09-2015 20:43 #958730
door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Bedankt voor de tips mannen!
En het scheelt, een beetje harder achteruit rijden kan prima met een cvt
En dan dus een paar keer flink in de ankers, dat wordt dan achteruit naar het werk rijden maandag :yeah:
Ik zal sowieso als de 340 alsnog goedgekeurd wordt maandag de trommeltjes er even afhalen, de boel schoonmaken en de draaiende delen invetten, en die handrem...moet echt een stuk strakker maar het schijnt dat de afstel mogelijkheid daarvan zich precies boven de cvt bevind?
En ook zal ik dan de trommels en remschoentjes wat opruwen met een stukje grof schuurpapier.
Hahahaha nou Mark voor wat betreft de roest ga ik dat duiveltje echt niet meer inhalen, maar ik doe mijn best...
Het begon met nieuwe schijven en klauwen die ik kreeg van Wim, daarna het idee een paar remklauwen te reviseren, en dan...ja dan bedenk je ineens; laat ik de hele boel als de mogelijkheid zich aandient meteen maar aanpakken (al moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand het gevoel krijg dat het me wat boven mijn hoofd begint te groeien)
Door wie ik het heb laten doen laat ik even in het midden, mij is expliciet gevraagd het betreffende clublid niet bij naam te noemen en dat respecteer ik dan ook, mocht dit door hem gelezen worden zou hij er zelf misschien voor kunnen kiezen je een PB te sturen.
Harmonica hoezen niet meer nieuw leverbaar, bedoel je van de spoorstangen?
En het scheelt, een beetje harder achteruit rijden kan prima met een cvt

En dan dus een paar keer flink in de ankers, dat wordt dan achteruit naar het werk rijden maandag :yeah:
Ik zal sowieso als de 340 alsnog goedgekeurd wordt maandag de trommeltjes er even afhalen, de boel schoonmaken en de draaiende delen invetten, en die handrem...moet echt een stuk strakker maar het schijnt dat de afstel mogelijkheid daarvan zich precies boven de cvt bevind?
En ook zal ik dan de trommels en remschoentjes wat opruwen met een stukje grof schuurpapier.
Hahahaha nou Mark voor wat betreft de roest ga ik dat duiveltje echt niet meer inhalen, maar ik doe mijn best...
Het begon met nieuwe schijven en klauwen die ik kreeg van Wim, daarna het idee een paar remklauwen te reviseren, en dan...ja dan bedenk je ineens; laat ik de hele boel als de mogelijkheid zich aandient meteen maar aanpakken (al moet ik zeggen dat ik zo langzamerhand het gevoel krijg dat het me wat boven mijn hoofd begint te groeien)
Door wie ik het heb laten doen laat ik even in het midden, mij is expliciet gevraagd het betreffende clublid niet bij naam te noemen en dat respecteer ik dan ook, mocht dit door hem gelezen worden zou hij er zelf misschien voor kunnen kiezen je een PB te sturen.
Harmonica hoezen niet meer nieuw leverbaar, bedoel je van de spoorstangen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Mark Smeets